
Kako pišu Vrele Gume, malo je kultnih automobila tokom čitavog XX veka koje prati fama kakva prati originalnu Cobru. Bili smo još golobradi dečaci, kada smo sanjali o ovom malom snažnom roudsteru zavodljivog izgleda.
Recept za odličan sportski automobil ostao je jednostavan: snažan motor, dugi poklopac motora, kratak i „brz“ rep, rasporedite četiri velika i „debela“ točka u četiri ugla karoserije, dodate niski vetrobran, ubacite volan, menjač i dva nisko postavljena trkačka sedišta i – eto! Barem jedan od recepata zvučao bi tako. A Cobra je bila jedan od najoriginalnijih, najlepših i najprepoznatljivijih primera toga. Ikada!
Izvorni proizvođač Cobre bila je britanska manufaktura AC Cars, ali je verovatno tek pokojni gospodin Karol Šelbi od nje napravio mit.

Danas u svetu brojne radionice i tjuneri prave više ili manje uspele pokušaje replike Cobre. Nabaviti negde original, prilično je teška i skupa rabota. Tako će jedan impresivan primerak Shelby Cobre iz 1964. godine biti ponuđen na aukciji u januaru, kod Sotbija u Skotsdejlu, Arizona, a očekuje se da se proda po ceni između dva i po i tri miliona dolara (2.300.000 do 2.760.000 evra).
U pitanju je redak model 427, jedan od svega 23 napravljena primerka, na šasiji CSX 3010 i sa V8 motorom i danas impozantne snage od 620 ks (a pričamo o automobilu starom više od pola veka!).
Ovo konkretno vozilo, naravno, ima i svoju priču. Kao novo, napre je prodato u Južnoj Karolini, da bi odmah potom bilo zaključeno da je ova Cobra „suviše divlja“ za učešće u saobraćaju na javnim putevima. Potom je prodato u Masačusets, čoveku koji se sa njim takmičio na „trkama izdržljivosti“ u Kanadi. Cobra i njen vlasnik između ostalog pobedili su u ovom takmičenju na šampionatu istočnog dela Kanade. Cobra je potom, pre 35 godina, generalno restaurirana, a sada čeka svog novog vlasnika.
Izvor: Vrelegume.rs