
Kako prenosi N1, direktor Javnog preduzeća "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak kaže da je Vlada odobrila povećanje putarine od 10 odsto. On je, gostujući u Novom danu, rekao da su putevi u Srbiji dobri u odnosu na standard zemlje, i da za njih treba još bar tri, četiri milijarde evra. Putare ne iznenadi sneg, oni to rade godinama, navodi Drobnjak.
Vlada je odobrila da se poveća putarina 10 odsto, jer ona nije povećana od 3. februara 2008, navodi Drobnjak. Na konstataciju da ni plate nisu povećavane, a čak su i smanjene od tada, kao i, kada se kaže da je putarina najniža u Evropi, da se zaboravlja da ni plate nisu "evropske", Drobnjak odgovara: "Autoputem idu građani koji imaju za gorivo, ako imaju za gorivo onda mogu da plate putarinu".
Drobnjak kaže da je trenutno situacija na putevima dobra, da su svi putni pravci ovih dana bili prohodni, i da je najgore prošlo. Dodaje da Putevi Srbije raspolažu sa više od 550 kamiona, 2.100 radnika, i više od 160 putarskih kombi vozila.
Na konstataciju da se čini da svake godine putare sneg iznenadi, Drobnjak kaže: "Putare ne iznenadi sneg, oni to rade godinama i oni to znaju, ali građani mora da znaju da ne može da se vozi putevima kao u julu i avgustu. Otežan je saobraćaj, putari su na terenu... U zimskom periodu mora da se vozi do 60 km/h, a na putevima drugog reda i sporije, 40 km/h i manje".
On je demantovao navode u pojedinim medijima da je ostao zavejan kod Čačka, tokom vikenda, i dodao da je bio u koloni koja se kretala sporo.
Ministar Velimir Ilić je izjavio prilikom obilaska Raškog i Moravičkog okruga, da sneg nije najbolje očišćen, rizla nije svugde bačena i da se ispod nalazi led zato što nije bačena so.
Drobnjak je na to rekao da postoje priroriteti, a da putari bacaju so. "Ilić je pomenuo put Čačak-Kraljevo, a to je put drugog reda, ekipa je otišla, nije odmah, ali kasnije je bilo očišćeno... On je rekao da nije dobro očišćeno, ali je saobraćaj išao", ističe Drobnjak.
Govoreći o tome u kakvom su stanju putevi u Srbiji, Drobnjak navodi da se standard države vidi po njima. "Mi smo siromašna zemlja, nemamo dovoljno novaca da ulažemo u puteve... Putevi najviše vrede u Srbiji, svi vrede četiri milijarde evra... Hrvatska se zadužila, uložila 14 milijardi evra zbog turizma, nama je potrebno da se ulože još tri, četiri milijarde", kaže Drobnjak.
On ocenjuje da su naši putevi dobri u odnosu na standard zemlje. Kaže da su bolji nego u Makedoniji ili Bugarskoj.
Putevi Srbije su u minusu 100 miliona evra za održavanje 15.000 kilometara. Upitan na šta je taj novac potrošen, kaže da je otišao na održavanje puteva, rekonstrukciju mostova, njihovo održavanje, sanaciju klizišta... Drobnjak dodaje da "Putevi" nemaju dovoljno sredstava za posao koji obavljaju.
Na pitanje šta treba da mislimo o tome kada "Putevi Srbije" na početku zimske sezone raspišu javnu nabavku za 8 službenih automobila u iznosu od 8.333.000 bez PDV i da li je to prioritet, Drobnjak kaže da nije, ali ističe da su prodati stari automobili.
Prodali smo 54 automobila koja su stara 8, 12 i 15 godina, dobili smo 2,5 miliona dinara, i još ćemo prodati nekih 50 auta, ali nama trebaju auta, kaže on. Trenutno imamo 74 auta, to nije mnogo ako pokrijemo 15.000 km puteva, mora da se obilaze deonice, dodaje.
Putevi Srbije su u 2015. godini raspisali javnu nabavku za izradu "Master plana za označavanje turističkih odredišta (atrakcija) i upravljanje turističkom signalizacijom na državnim putevima u Republici Srbiji”. Upitan na šta je potrošeno 12.991.000 dinara bez PDV, i da li toliko košta izrada master plana, odgovara potvrdno.
Ministarstvo turizma nam daje ovaj novac, kaže Drobnjak. "Cela Srbija treba da se pokrije, i u ovih 12 miliona će ući i signalizacija i oprema", rekao je direktor Puteva i dodao da "ima dosta znakova".
Premijer Vučić je prošle godine kritikovao poslovanje Puteva Srbije, a u tom preduzeću su se pravdali da je razlog gubitaka velika amortizacija. Premijer je odgovarajući na to rekao da su to "tanka opravdanja". Komentarišući to, Drobnjak je naveo da "premijer Vučić odlično zna poslovanje Puteva Srbije i drugih javnih preduzeća, i zna da se putevi finansiraju iz putarine i subvencija, i da nemaju dovoljno sredstava".
Da bi se svi putevi sredili potrebno je 3-4 milijarde evra, kaže Drobnjak i dodaje da trenutno za puteve ostaje oko 100 miliona evra, a da treba bar 250.
O aferama
Sa druge strane, za gosta Novog dana se vezuju razne afere - od Nuba Investa, preko lošeg ugovora za rekonstrukciju mosta Gazela, kada je cena sa 30 miliona porasla na 60 miliona, kao i to da je bio u sukobu interesa, jer kao direktor koji sprovodi tendere za radove na putevima po Srbiji i istovremeno bio akcionar preduzeća "Beograd" kome su Putevi dodeljivali unosne poslove.
Upitan o tome, Drobnjak je negirao sve afere, dodajući da su u slučaju Nuba investa "Putevi" dali saglasnost kuda kabal treba da prođe i saobraćajno-tehničke informacije, a da su naplatili taksu od tog preduzeća 2.700.000 evra. "Da li mi verujete, ja jedva čekam da dođe neki drugi investitor, ja ću mu dati saglasnost..." Govoreći o akcijama, rekao je da od 12 miliona akcija koje je imalo preduzeće Beograd, on imao 125, koje je, kako navodi, prodao i sve pare dao u Zvečansku.
Drobnjak je, o spajanju Koridora Srbije i "Puteva", rekao da kada Koridori završe svoj posao, kad odrade auto-put, onda on prelazi pod ingerenciju "Puteva". Koridori nakon toga više neće biti firma, šta će biti sa njima i kako će se pripojiti, videćemo, zaključio je Drobnjak.
Izvor: rs.n1info.com
Kada bi malo manje krali na debljini i kvaltetu gazećeg sloja asfalta, imali bi i manje troškove održavanja puteva!
Ali već godinama, decenijama, niko da ozbiljno zagrebe ovu temu, da nadzorne organe strpa u zatvor, pa barem je ovu prevaru lako dokazati u praksi!
А zašto da ne postupi i putarina ako nije menjana 8 godina? Dosta je kurs od tada skočio.
Uostalom, sada gledah, u 2009. godini akciza na dizel je bila 13 dinara, a danas je 54 ...
Da pljunes smrada u facu. Jos te ubedjuje kako je ovde super i da ako vozis, treba jos skuplje da placas da bi vozio. Pa sve im j nenormalno
Taj Drobnjak je inače pravosnažno osuđen za krivično delo, i sad nam on priča kako je to što skače putarina sve OK. Iskreno, slažem se da zaista dugo nije menjana cena putarine, ali je zato akciza na goriva skočila četiri puta.
Vi kao da živite na Marsu. Pogledajte pošto je putarina u EU.
Prvo, što vam padne n apamet je da neko krade, da treba da bude džabe.
Sto plaćate struju, vodu, grejanje, telefon? Sad i RTS. To vam nije skupo? Samo da znate, da noćas u Srbiji JP Putevi Srbije dežura sa 500 kamiona i oko 300 mašina. Radi oko 2000 ljudi. Kako bi vi to gospodo platili?? Od akcize, koja ide za penzije i zdravstvo a namenjna je za puteve!?
Ama bre osnovni problem je što se KRADE na kvalitetu i debljini asfalta, a onda zbog toga em se vozimo po nebezbednijim i lošijim putevima i oštećujemo kola, em održavanje iziskuje više sredstava i novčanih i ljudskih! Duplo smo oštećeni jer se takve krađe tolerišu a vrlo lako ih je dokazati samo da ima političke volje!
Pa najbolji primer je novi Pupinov most i pristupne saobracajnice.
Ukraden metar razdelnog pojasa i ograda, zbog cega je ogranicenje 50kmh.
Ali eto super prilike za presretace i saobracajce !
@Miki
A kako se to KRADE na debljini asfalta, a kako na kvalitetu se KRADE ? Dal znaš, da nema vlade i vlasti koja nije prvo išla da gleda DEBLJINU i DUŽINU asfalta?? Pa niko nije lud da to radi ! Zar ne vidiš da sve domaće firme koje su radile velike poslove na putevima su propale???
A kako da se OBEZBEDE i OSIGURAJU putevi, kad se svi bune kad treba nešto na putu i platiti?
Kako će se napraviti KVALITET bez para?? Ne, vi samo držite ruke i novčanik u džepu i čekajte kad će da sa neba padne dukat!
Znaš kao ciganka kaže? "Da je meni ono što ide u pitu, i moja bi pita bila divna!"
@ c-- -----t
Što si nervozan, jel nije stigao sendvič na vreme?
Da te obavestim održavanje puteva se plaća od putarina, ali i od akciza za gorivo. To sve već plaća ovaj narod i već je platio. Plaćamo najskuplje gorivo u regionu, zbog najviših državnih zahvatanja. Ima i nešto što se zove nadoknada za održavanje puteva, što se plaća pri registraciji vozila. Kao što rekoh, nije problem što se plaća, i da se plati koliko treba, nego je problem što dobijaš očajan kvalitet za ono što si platio.
"Debljina asfalta" možda nije najstručniji izraz, ali zna se na šta se misli. To je ono kad pustiš deonicu puta sa tunelom, a ona se odroni po prvoj kiši. A da, a ti si to platio.
Vrlo slično tome je i ono kad svi plate putarinu, a oni otvore deonicu auto-puta dugu 26 km posle tri godine.
Ako nekome i padaju dukati sa neba, onda je to onima koji naplaćuju putarine i u čiji džep se to na kraju sliva. Normalno je da držiš ruke u džepovima, kad vidiš da neko tvoj novac ne troši kako treba.
Osim naravno, ako radiš za sendvič, onda ti je zapravo
super kad neko plati putarinu, a delić toga ode u neku stranku. Baš te briga za puteve, službene škode trpe sve.
Ne, ne, ne krade se na debljini i kvalitu asfalta.
Pa ne dodju ovi iz vlade da asfaltiraju, ali postave svoje za to, a visak para podele.
@Nino
1. Ja nisam SNS, niti me oni zanimaju.
2. Ja sam putar, a to znači čovek koji se bavi tim što pokušavaš da mi objasniš.
3. Ne puštaju putari puteve, nego političari.
4. Od akcize se ne daje ni dinara za puteve. Članom 16, Zakona o javnim putevima, bilo je predviđeno da se izgvaja 10% od akcize za gorivo. Ne izdvaja se ništa! A taj član je izmenjen 2012god, gde se to više i ne pominje! Pored toga JP Putevima Srbije su uvalili i obnove posle poplava i sl. stvari. Jedini samostalni izvor prihoda je ta nesretna putarina, na koju je Dinkić uveo i PDV, pa smakao od toga 20%. Znači, ukupan prihod putarine u Srbiji je oko 150mil evra. Napominjem, da se u Nemačkoj i sl zemljama na koje se pozivate, izdvaja 10-20% OD CENE GORIVA!! za puteve. I to za održavanje! Gradnja i investicija ide iz kredita!
5. Kvalitet je definisan projektnim zadatkom, tenderom, ugovorom.... U Srbiji se bira najeftinija ponuda, a to obično znači i najgora! Ako bi neko izmenio te uslove zbog neophodnosti, odma se etiketira kao lopov! Kao u slučaju Gazele, koja bila sklona rušenju! I sl. U srbiji rai i najbolja svetska putarska kompanija, Strabag, pa ne uzima poslove. Ili samo ograničeno i retko. A zašto?? Porazmislite malo..... Cene male, uslovi nikakvi. Evo vam Kineza koji se vežbaju.
Manimo se politike. Prvo sama vlast ima interese da putare etiketira kao lopove. A ti ljudi većinom ne primaj plate, a gazde pred stečajima.
Znači, pare, i pare, i zakonsko uobličenej finansiranja puteva. A do tada ostaje samo putarina, koja je 2,5 puta manja nego u Hrvatskoj recimo.
Da navedem još:
-U 2015god, JP Putevi Srbije duguje putarima 1,5 milijardi dinara. (Znači dug od oko 12 mil evra)
-U toku je reaizacija kredita EBRD, (evropske banke za obnovu i razvoj), od oko 400 miliona evra, za rehabilitaciju državnih puteva prvog i drugog reda Rdni nazivi po deonicama su LOT-ovi. Kradit je dogovoren, još u vreme Koštunicine vlade, a evo realizacija je počela prošle godine, i trajaće naredne 2 godine. Ovakvi poslovi se nadzorišu od strane najmanje od 3 nivoa nadzora, krajnje i nadzor banke, gde se ne može bilo šta prikriti, niti vlas posao može dati drugoj firmi, ili sredstva preusmeriti po želji.
Na sličan naćin rađena je i Gazela, autoput kroz Beograd, i sl.
Uopšte ne sumnjam da će puteve otvarati ko bude na vlasti, nekad i pre završetka.
Za putare, put je pušten kad se izvrši tehnički pregled radova, izda upotrebna dozvola.
Imamo primer, da je premijer neki dan pustio deonicu na koridoru X, gde je kolovoz na asfaltnim bitumeniziranim slojevima BNS, a ne na habajućem asfaltu. Imali ste prilike da vidite i žute - privremene oznake na kolovozu. Verovatno će krajem leta, ponovo biti otvaranje - sada pravo :)
@ c-- -----t
Ti si me izgleda pomešao sa nekim koga zanimaju putarski problemi u Srbiji ?
Jel zanima tebe kad treba da dam radnicima plate, ili da izvadim iz novčanika novac za putarinu? Ili bilo ko od tih mojih radnika, prijatelja, kolega ?
Jel ima cena putarine ? Ima.
Jel je postavila država ? Jeste.
Jel plaća narod putarinu ?Plaća.
I šta mene onda boli uvo što vama duguju putevi srbije? idite pa se žalite njima, uzmite svoj novac, isto što i meni kažu kad mi neko duguje.
Razmišljao sam dugo šta sve da ti napišem na ovaj elaborat, ali sam shvatio da si ti još jedan u nizu onih čije žalopojke slušamo, a koje direktno ili indirektno plaćamo.
Možda mi narod i pričamo o lopovluku, ali na kraju platimo tu putarinu. A vi gospodo pravite loše puteve, ne održavate postojeće i žalite se na - narod!? Kao problem je što se žalimo kad loše radite. Za svoj novac idite pa se žalite onima koji vam duguju, a mi ćemo da nazovemo vas onim imenom koji zaslužujete.
@Nino
Cena putarine ima, upravu si bio - plaćaćeš i šta me brga što se žališ. Ja sam razloge, zašto putarina mora poskupeti pokušao da ukažem .
Ako ti se ne sviđa, nemoj voziti autoputevima. Ako se hleb mora jesti, kola se ne moraju vozati.
A putevi su nam bolji od naroda. i to sigurno bolji.
I šta me briga kako ti prikupljaš pare za plate. To me ne interesuje. Ako ne možeš da radiš, gasi firmu. A možda si i ti utajivač poreza? Šta misliš? Dal si pošten?
Vidiš, kako smo grdan narod, jel da??
@NemanjaBB
Moja devojka u Svajcarskoj plati vinjetu oko 40 franaka za koriscenje auto puta za celu godinu. Ovde ti je samo Nis-Beograd 750 dinara, nazad jos toliko. Dakle oko 13 franaka jednom da odes i vratis se.
Ovo je bilo ocekivano, drzava je u krizi i primenjuje pravilo; smanjiti rashode-povecati prihode. nakon smanjenja plata i penzija sledi povecanje nameta. Ocekujem i struja da poskupi za nekoliko meseci, i gde god jos mogu da uzmu pare. No tako se gube glasovi pa ce ova vlada tesko dobiti sledece izbore, sigurno ne ubedljivo. Što se cene tice, generalnpo ako nema vece oscilacije kursa povecanja nebi smelo da budu iznad nekoliko procenta i to razložno.
Ako je verovati internetu, proseča bruto zarada u Srbiji u aprilu 2008. je bila 45.355, a u novembru 2015 je bila 60.913 ( povećanje oko 34% ).
Benzin od 95 oktana je aprila 2008. bio 101,40 dinara, a danas je oko 130 (što je povećanje od samo oko 28% i to zahvaljujući padu cena sirove nafte, jer je, ne zaboravimo, benzin bio stigao i do 150).
Inflacija je bila u 2008. 8,6%, u 2009. 6,6%, u 2010. 10,3 ...
Kurs za EURO na dan 01.02.08. je bio oko 82 dinara, a danas je oko 122.
Prosto, u tim ekonomskim okolnostima nema logike da putarina ostane ista.
@ c-- -----t
Možda narod jeste grozan, možda putevi i jesu bolji od naroda, ali pogađaj ko plaća te puteve i putare ? Naravno, narod. Onaj ko plaća taj ima pravo i da kritikuje. Ako ti živiš u 19. veku, ja ne, tako da ispunjavanje egzistencijalnih nije jedini smisao postojanja države.
Inače, ti si plakao kako vam JP Putevi Srbije duguju pare. Što ne zatvorite firmu? Zato što vam glavni putar Srbije, momčina iz teksta, ćušne neku kintu sa strane za narednih par meseci pa mu se ovako ulizujete.
Isti ste svi vi kao on, osvedočeni kriminalac. I da, ja na žalost mogu samo da lajem ovde i da se žalim, ali kad legnem uveče znam da sam uradio sve da budem pošten i normalan čovek. A vi "putari" baš me zanima kako spavate kad znate da ste totalni amateri, da svi vide kako autobusi propadaju kroz vaš asfalt, da vam kiša spira puteve i da je na svakom korako zaostala signalizacija posle krpljenja onoga što u samom početku nije urađeno kako treba.
@Nino
Ja ti predlažem da se preseliš u Svajcarsku. Nema ti drugog leka. Tamo je putarina 50 švajcaraca godišnje, tako da je problem rešen.
Išli bi i mi PUTARI ali kako? Kad nam asfalt prokišnjava, kad nam ništa ne valja. Ko da nas primi takve?
Zato ajde, u Svicarsku, ti si EVROPLJANIN.
Ostavi nas preopale, da dalje propadamo i KRADEMO, da tanjimo asfalt i da naplaćujemo putarinu i ponovo krpimo rupe koje smo juče krpili.
Nismo svi EVROPLJANI u EU. Mi smo evropski BALKANCI.
Ovde su Turci vladali do pre 100 o kusur godina.
HRISTOS SE RODI! Srećan Božić!
Putevi su takvi da bi drzava trebala da nam placa sto lomimo kola po njima, amortizere, silen blokove, gume, felne itd.
odgovorni bi trebali u zatvor, jer se krade puno. A taman repariraju puteve malo malo, em ukradu em mora za 2-3 godine opet da se radi, dupla korist za lopove.
Tako je i novi most Zemun-Borca ukradeno metar razdelnog pojasa i ograda, pa ogranicenje 50kmh umesto minimum 80kmh pa do 100-120.
Eto taman za presretace i radar prilike, da kazne "nesavesne" vozace sto na "najbrzem autoputu" kako rece premijer voze vise od 50kmh.
Ipak 3 trake, nigde nikog, trebalo bi to smanjiti na 30kmh za svaki slucaj.
@P1
Smanji brzinu, manje ćeš menjati delove koje navodiš. Vozi pažljivije. Poštuj saobraćajne znakove i oznake na kolovozu. Nemoj juriti.
Kupili ste krševe iz EU (odbačena vozila) pa su vam loši putevi!? Loši putevi, kvare loša vozila!? Ili loša voila i pretovareni kamioni kvare puteve? Kako da definišemo taj pojam?
Činjenica je da obim saobraćaja veći nego ikad, a kao u državi vlada KRIZA? Koja kriza, kad su putevi puni?
Znači, treba dići cenu goriva za 30%, pare dati za puteve. Da se urade i održavaju bolje nego u EU. Pri tome, broj vozila će se smanjiti za 30%, i sve će leći na svoje mesto.
Zašto i u Srbiji cena goriva ne bude 1,7€ kao u mnogim državama? Kao u Italiji ili Grčkoj ?? Zašto ljudi koji voze putevima ne daju ni jedan jedini dinar za te puteve na koje se žale? Od cene goriva 0. Od cene registarcije 0 (ima mala taksa pr stotina dinara ide gradu gde je registrovano vozilo). Osim predmetne priče o autoputevima i putarine.
Autor c-- -----t 07 Jan 2016, 13:31
Kakve veze imaju "krsevi iz EU" sa "udarnim rupama? Odakle taj nicim izazvan elitisticki, usudio bih se nipodastavajuci pristup sa aspekta drzavljanina Srbije? Ja sam kupio nov auto, i to ne bas jeftin, svakako ne "krs iz EU", da li mislis da mi nije bilo nista kad sam uleteo u udarnu rupu? Inace, vidim da si covek iz struke, sa koliko km/h je ok da zveknem po rupi, a da mi ne bude nista, sa 10 km/h ili 20 km/h? Da li se kod nas projektovana dozvoljena po pravilu brzina prilagodjava stanju puteva?
Glede novog mosta, prolazim tuda povremeno, i u pocetku kad je isplivalo ono "zdravorazumsko" obrazlozenje (da je 50 km/h zbog 2 metra razdelne, umesto 3 metra, kad bi bilo 80, ili vise km/h, kao da je mene briga sto je neko opasno profesionalno "fejlovao"), saobracajna je kulirala, dok malo sve nije splasnulo, pa kad je "narod" zaboravio (buduci da nam je to nacionalna karakteristika), krenuli su da slikaju ko mutavi. Nikad sladja para, buduci da tu ni GSP ne vozi ispod 70 na sat. Tri trake za 50 na sat, pri cemu kinta samo kaplje (izmedju ostalog) za policiju.
Donekle se slazem da je biracko telo uvek krivo za sve sto mu se dogadja, ali ne moze se dozivotno tudj neuspeh, neznanje, bahatost i bezobrazluk projektovati na "narod", prosto, malo je mnogo glupo. Ili kod nas nije, ne mogu vise da opredelim..
Inace, evo zbog cega se ne smeju dici cene i akcize "kako se nekom snilo"
https://sr.wikipedia.org/sr/%D0%9B%D0%B0%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%BA%D1%80%D0%B8%D0%B2%D0%B0
Razumem ja nezadovoljstvo i želju za boljim.
Ali držati se većito podštapalice KRADU, TANJE ASFALT, itd, je jako bezobrazno. Svaki političar počinje istu tu priču, kao su KRADUCKALI, počev od Velje koji je bio dželat putarstva u Srbiji. I kod svih se KRADUCKALO pre, a u njihovo vreme ne. I svi ispituju prethodna vremena, preko PRIVREDNOG KRIMINALA, PORESKE POLICIJE, RAZNIH INSPEKCIJA, ZAŠTIĆENIH SVEDOKA i sl. I šta??? Pa ništa!
A gde je najveća KRAĐA u putarstvu!?
Ako hoćete, mogu vam otkriti tajnu, koja vam je tako blizu a ne vidite je već samo razmišljate KO JE OTANJIO ASFALT!
A kineski most je takav kakav je, i definisan je projektnim zadatkom, prema odeđenoj količini dostupnih sredstava. U međuvremenu promeni ose pravilnik "PRAVILNIK
o uslovima koje sa aspekta bezbednosti saobraćaja moraju da ispunjavaju putni objekti i drugi elementi javnog puta", gde su drugačije definisane širine saobraćajnih traka, prema projektnoj brzini. Zato što je neka sila "kuvar pekar apotekar" u nadležnom minisarstvu potpisao tako glupav pravilnik, kao da smo u Švajcarskoj.
Znači, bez para putevi će bit gori, više rupa, i haosa. Oćete li penzije, zdravstvo, školstvo ili puteve?? Pa birajte! A ja kažem, najbolje svega po malo na granici da se preživi, to jeste da Лаферова крива ne pređe svoj maksimum u negativnom kontekstu.
Zato poštujte ove ljude koji danas na Božić čiste puteve, a platu mnogi nisu videli više meseci. Prošli su oni od Slobe do Vučka. A neko mi reče da ja ovo pišem radi botovskog sendviča i KRADUCKANJA!
Žao mi je što se ne razumemo.
Sve jedno, u Srbiji se samo razumeju Parovi, Farma, Veliki brat i sl parači mozga.
Purarina će da poskupi, u celoj Evropi. Vinjete će se ukinuti ponegde već u 2016 godini. Kriza je uzela maha, pa će se i u Nemačkoj početi naplaćivati putarina.
Želm Vam više para, bolje puteve i dobru vožnju.
Neću više da botujem i vodim neprimerene diskusije, kad se ne razumemo.
Grdne neistine se ovde iznose. Pilon se nikako ne može UKRASTI. Skuplji je most sa 1 pilonom nego sa 2. To su osnove statike. Takođe, ne može se IZBACITI ili UKRASTI 3 metra profila mosta, a da statika ne pretrpi strukturnu promenu, od samog temelja i potpuno novog projektovanja i građenja. Na žalost, ljudi se hvataju u diskusiju a ne poznaju ni osnovnu materiju.
Oba mosta su izvedena po strogim međunarodnim ugovorima i kreditima, i tu nema mesta za nevericu. Ostaje pitanje, ko je i zašto izabrao statički sistem, ko je dao ulazne parametre u projektnom zadatku (broj traka, trotoara, koloseka, širine istih) i sve ostalo što definiše zadatak).
Naravno, jedan pilon je viši za oko 50% nego da su dva, a cena je naravno veća sa jednim, jer su i rasponi duplo veći.
kineski most je najprostiji mogući, najjeftiniji, prostogredni sistem. Verovatno je projektant izvukao maksimalnu širinu profila za ovakav raspon jednobrodne konstrukcije. I to mu je što mu je. I što bi trebao uopšte razdelni pojas od 3m?? Ako jedan kvadrat mosta košta oko 1500 evra, zašto bi neko bacio oko 5 miliona evra. Zašto? Postaljenio su odgovarajući Nju Džersi zidovi, kao odgovarajuće rešenje, i zbog njih nije ograničenje 50.
Koliko je ograničenje preko Mosta na Adi?
Mislim, znam koliko ljudi tuda zsiata brzo voze, ali, formalno, kolika je "gornja granica"?
Sigurno nije radi toga što ti tvrdiš, i što su pisale neke novine.
Prvo, sa mosta se nailazi na gradsko područije na površinske raskrnice, prestrojavanje, semafore kao i horizontalne i vertikalne krivine na navozima. Brzina je kao i na Brankovom mostu, opa ne vidim šta tu nije uredu?
Na samom mostu brzina se može povećati, ali ne vidim koliko je to pametno. Most je predviđen da bude gradski.
Gazela ima 80 jer je na autoputu, ima sve denivelisane raskrsnice, sa pristonim ulivno izlivnim trakama, pa je 80 se pokazalo kao opasno.
Na samom Pupinovom mostu nije normalno brzinu povećavati preko 60. Ne zbog samog mosta, nego zbog priključnih saobraćajnica i raskrnica.
Kad se predje most, pravac ka Borči, zašto je 50kmh ?
3 trake, pustoš, nigde nikog, trebalo je 30kmh staviti, za svaki slučaj.
Nisi odgovorio.
Nije sam most sporan, mada i na njemu svi voze brze, 80+.
Koliko znam, na mostu preko Ade, važi opšte ograničenje brzine od 50 u gradu. Zašto bi tu bila dozvoljena veća brzina nego u olicama Omladinska ili Jurija Gagarina? Most je uvek, ma kakav bio ne bezbedniji nego u sličnim uslovima van njega. A eto, taj most za razliku od kineza, ima bar denivelisane i kružne raskrsnice.
Nisi odgovorio na pitanje i bezis od teme.
Zasto je ka Borci, na 7km puta u 6 traka ogranicenje 50kmh ?
Nije naseljeno mesto, nema raskrsnica, ukljucenja ?
Znaci ne na mostu, ostavi se sad mosta i Ade, gde svi isto voze brze od 50kmh.
Ja se nisam bavio projektom kineskog mosta i prstupnih saobraćajnica. Činjenica je da su kinezi gradili most, a pristupne saobraćajnice grad Beograd. Mislim da je saobraćajnica puštena pre vršenja tehničkog pregleda i izdavanja upotrebne dozvole, po zahtevu političara. Verovatno zato i stoji 50, da bi se "neko" zaštitio u slučaju "nečega".
Nisam vozio tom saobraćajnicom, ali ako ima 3 trake, u jednom smeru, nije primereno da ogrančenje bude preko 60. Po nekim ebrposkim standardima max brzina je 70. Recimo Slovenija.
Ti si započeo priču o krađi 3 metra širine mosta, i da je to uzrok 50 ograničenja. Jednostavno, saobraćajnica i most su predviđeni da budu gradska saobraćajnica, mimo glavnih državnih koridora.
Ako ne poštuješ postavljena ograničenja brzine, sam na sebe preuzimaš rizik.
Pa ti si putar, kako ne znas ?
Nadlezni sami priznase ovo sto sam rekao i obecase da ce ispraviti i podici ogranicenje.
Znaci po tebi na autoputu treba 40kmh da bude, 2 trake samo.
Ne bi se ja sa tom PREPUCAVAO. Tvoje je pravo da misliš šta želiš.
Sad sam pogkedao profil puta na google maps. Bio sam u pravu, jer nije put završen. Nje postavljena oprema za zadržavanje vozila na putu u razdelnom ostrvu. (kao se laički kaže elastodbojne ograde). Moraju se postaviti Nju Džersi zidovi ili super rejl čelične ograde. Ovako kako izgleda, sve preko 50 je jako opasno. Saobrajnica je građena kao gradska, to znači da bi trebalo biti dozvoljeno preticanje sa desne strane, a to znači da je max brzina 60, izuzetno 70.
Ne prepucavamo se, ja te pitam, ti rece da si putar, ja nisam.
Nadlezni rekose ovo, nema ograde i 3m izmedju traka, zato je 50kmh.
Mozda si ti nadlezniji od njih, ne znam.
Znam samo da tamo moze najmanje 80kmh da se vozi, a moze i do 120 bez problema.
Nadlezni obecase da ce podici na 80kmh, kad isprave zabrljano.
@P1
Pravilnik propisuje sirinu razdelnog pojasa, odnosno brzine na razdvojenim kolovoznim trakama i odgovarajucu sirinu razdelnog pojasa... za vece brzine pojas mora da bude siri, to je jednostavno, a kako je pojas uslovno uzan, bez ograde, sa stubovima rasvete to znaci da brzine ne bi trebalo da budu visoke jer ako vozilo izleti a razdelne ograde nema lako zavrsi vozilo u suprotnom smeru ili u stub... eventualno da se postavi ograda - on je spomenuo betonsku ili celicnu jednostranu (mozda i duplu) ogradu sa obe strane pojasa...
Ne zma ja šta si ti probao i kako voziš, to je tvoja stvar. Pošto imaš stubove javnog osvetljenja koji nisu zaštićeni i mogućnost preletanja preko ivičnjaka na suprotan smer, 50 je puna kapa. Znači kao ulica, što ustvari i jeste. Inače dužni metar razdelne barijere ovde može da košta oko 150 evra + još 100 evra kao barijera pored trotoara za obe strane. Tako da možeš da izvučeš zaključak, koliko je ko KRADUCKAO, ili koliko još treba da se završi investicija.
Pošto osećam malicioznost u tvojim postovima, ja sam putar, inžinjer, i pošteno radim godinama za raznorazne gazde i investitore, vlasti i javna preduzeća. Biti putar nije sramota nego izazov, koji ti nikada nećeš razumeti. Vidim da si i sa drugim imao ružne diskusije, tipa utaja i sl. Tako da zaista više neću da dužim diskusiju. A ti ako si željan brzine, vežbaj na stazama namenjenim za to a ne na ulicama. Jer pored sebe, realno ugrožavaš nevine ljude. Pođi od sebe, pa onda dalje.
Orlo
Naravno, to ja pricam, medjutim "putar" nas ubedjuje u neke druge price.
Putar
Znaci to je ulica ?!
Ulicom predvidjeno do Borce, Panceva i ZR ?
A reci mi da li je i kod Arene ulica ? Gradski put, sa ukljucenjima i iskljucenjima pa je 80kmh a pre i posle Arene 100kmh ?!
Kako to ?
Nije li to grad ?
Ima jedna traka manje nego ovde, zaustavna.
Ovo do Borče što sam gledao, ima sve elemente gradske saobraćajnice, ima trotare, biciklističke staze. Sve okolo je buduće gradsko - građevinsko zemljište. Nema zaustavne trake. Sve sam ti ovo već odgovorio, ali ne razumeš tematiku. Brkaš sa autoputem kroz Beograd, koje ima zaustavne trake i vidno označeno da nije gradsko područije. Nema pešaka pored, nema trotoara. Uzmi neku knjigu pa pročitaj na kraju. To se uči u školi i fakultetu.