
Volvo je saopštio da je prošla 2015. godina bila rekordna i za taj švedski brend (inače u vlasništvu kineske kompanije Geely).
Volvo je naime tokom 2015. širom sveta plasirao više od pola miliona vozila, tačnije 503.127 (rast od 8,0 odsto u poređenju sa 2014. godinom).
U samoj Šverdskoj Volvo je našao 71.200 kupaca (+ 16,0 %), u Evropi je prodato 198.049 vozila (+ 8,7 %), u SAD-u 70.047 (+ 24,3 %), u Kini 81.588...
Najprodavaniji Volvo model u 2015. je bio XC60 (prodat u 159.617 komada), a prodaju ostalih možete pogledati u tabeli.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
|
2015 |
2014 |
% |
S40 II |
– |
20 |
– |
S60 II |
35 962 |
44 255 |
-18.7 % |
S60L |
27 352 |
23 368 |
17.0 % |
S60 CC |
764 |
0 |
100.0 % |
S80 II |
6 761 |
7 668 |
-11.8 % |
S80L |
3 569 |
4 821 |
-26.0 % |
V40 |
83 357 |
84 771 |
-1.7 % |
V40 CC |
23 274 |
26 093 |
-10.8 % |
V50 |
– |
15 |
– |
V60 |
51 333 |
61 977 |
-17.2 % |
V60 CC |
10 008 |
0 |
100.0 % |
V70 III |
27 841 |
27 795 |
0.2 % |
XC60 |
159 617 |
136 993 |
16.5 % |
XC70 III |
30 175 |
29 092 |
3.7 % |
XC90 |
2 481 |
17 869 |
-86.1 % |
XC90 II |
40 621 |
0 |
100.0 % |
C30 |
– |
170 |
– |
C70 II |
12 |
959 |
-98.7 % |
Total |
503 127 |
465 866 |
8.0 % |
Ako bi se zanemarila produkcija XC60, sve ostalo iz kuće VOLVO ima višesttruko manju godišnju produkciju od našeg šumadijskog "ambara na točkovima".
Je li to i kod ostalih "premiuma" tako, da se pojedini modeli proizvode u tako malim godišnjim "nakladama"?
Ipak je volvo i dalje proizvodjac za malu cilnju grupu ljudi, ali su zarade na ovakvim automobilima visestruko vece nego na 500L. Verovatno dodatna oprema na xc90 kosta ko nov 500L
Pre nego su ga kupil abraća Kinezi, mislim da je Volvu godišnja produkcija bila spala na svega oko 100.000 vozila, koliku produkciju je imao i SAAB ( generalno, volvo, kao ni SAAB nikada nije imao neku veliku godišnju produkciju ).
SAAB je posle propao, a Volvo je preživeo.
Ružno je možda reći, ali mene "raduje" jako loša statistika modela serije V40 i S60, jer je S60 bruka svoje vrste. Komfor i prostor lošijeg C segmenta, po sumanutoj ceni ... A i "brat" V40 mu je sličan.
XC60 je zaista "dosta muzike" (dobri motori, dosta prostora, dobra oprema) za relativno malo para (u odnosu na tu "klasu") i nije ni čudo da im je on "predvodnik" prodaje.
Za s60, v40,60 jeste im mana manjak mesta, ali ne mozes redi da nisu veoma dobri automobili. Novi motori su im odlicni, bar dizeli 2000 kubika su u rangu bmw, a odustali su od PSA motora
S60: "the S60’s 339-litre boot". Ima li neki sedan D segmenta manje?
V60: "430-litre boot". Neki manji karavan D segmenta?
"Skidam kapu" za V60CC, ali je on, iako mali i teskoban, cenom u rangu sa XC60, koji je od njega "za dva broja veći".
Inače, stare 2,4 dizele još uvek nude u celoj gami ( osim u novom XC90), mada delom nose iste oznake ( D3, D4, D5 ), a tako je i sa starim 6 stepenim
menjačima.
Hajde probaj, recimo, da kupiš XC60 sa novim 2.0 dizelom, novim 8 AT menjačem i sa AWD. Šanse nema ... Ali, ako ćeš sve te stare komponente, može.