home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako pišu Vrele Gume, Evropski parlament će odložiti glasanje koje je trebalo da se održi sledeće sedmice, a koje bi moglo da odbaci nova, labavija pravila vezana za emisiju štetnih gasova. Presuda na predloženu regulativu neće stići najranije do prve sedmice februara, javlja Rojters.

Predložena regulativa predviđa testiranje emisije izduvnih gasova pod uslovima koji su bliži realnom saobraćaju, i trebalo bi da startuje 2017., ali bi ona takođe omogućila proizvođačima automobila da povećaju emisiju azotnih oksida za do 50 odsto. Ova mera je kompromisni potez EU, a proizvođačima automobila je potrebna ratifikacija Evropskog parlamenta.

Zagovornici novih pravila se drže argumenta da bi uvođenje striktnijih pravila moglo da traje godinama a prihvatanje predloženog kompromisa bi makar obezbedilo neki napredak u vezi sa emisijom izduvnih gasova. Međutim, ekološki čistunci tvrde da je predlog neubedljiv. „Jasna namera... je da se prevenira ova fundamentalno pogrešna testna procedura emisije izduvnih gasova“, rekla je Rebeka Harms, funkcionerka „Zelene grupe“ za Rojters.

Istraživanja govore da se testovi po aktuelnom „Novom evropskom ciklusu vožnje“ ne odnose adekvatno na emisiju azotnih oksida. Evropska Unija radi na tome da zatvori „rupe“ i prebaci se na realnije procenjivanje, ali politički proces je spor zbog lobirajućih grupa koje se protive promenama.

Emisija izduvnih gasova i regulativa vlasti su goruća tema od septembra prošle godine, kada je izbio skandal sa Volkswagenom, kada se utvrdilo da je pomoću lažirajućeg softvera, dozvolilo da u saobraćaj uđu automobili sa 40 puta većom emisijom azotnih oksida nego što je to zakonski predviđeno.

Izvor: Vrelegume.rs

Foto: arhiva



čitanja : 601



Komentari

"lobirajuće grupe koje se protive promenama" - čitaj FAUVE i gospođa Merkel

Autor Draško 18 Jan 2016, 14:08