
U Evropi su uvek "glavni igrači" na automobilskom tržištu bili hatchback modeli B i C segmenta, kao što su Ford Fiesta i Volkswagen Golf. SUV modeli nikada nisu bili toliko u trendu, ali čini se da je ovoga puta ukus evropskog kupca pogođen pravo u centar.
Prvi put u istoriji, automobili kategorije SUV predstavljaju najprodavaniji segment u Evropi. Prošle godine, novi SUV kupilo je 22,49 % kupaca, što je značajna promena u odnosu na 2014. godinu (SUV segment predstavljao je 19,81 % tržišta). Na Starom kontinentu prošle godine je prodato ukupno 3,2 miliona SUV modela, što je za četvrtinu više nego 2014. godine u apsolutnim prodajnim brojkama.
Najprodavaniji je Nissan, koji je u Evropi prodao 376.000 vozila iz kategorije SUV. Procentualno je najviše rastla prodaja srednje velikih SUV modela, u koje spadaju modeli kao što su Toyota RAV4, Audi Q5, BMW X3, Mercedes-Benz GLC... čija prodaja je povećana za 42 procenta.
Podsetimo, ukupno u Evropi prošle godine je prodato 14,2 miliona novih automobila, što predstavlja rast od 9 % u odnosu na 2014. godinu. Najuspešnija marka je Volkswagen, koji je na Starom kontinentu prodao 1,73 miliona automobila, drugi je Ford, sa 1,02 miliona prodatih primeraka. Ovo su i jedine dve marke koje su u Evropi uspele da prodaju preko 1 milion automobila. Renault je prodao 975 hiljada, Opel 942 hiljade primeraka.
Tržišni udeo po segmentima u Evropi:

Izvor: Automagazin.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Nissan
Nije potukao Golfa, više nego duplo je prodato Golfova od QQ.
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2016/01/29/volkswagen-golf-najprodavaniji-model-u-evropi-a-volkswagen-najprodavaniji-brend
QQ nema konkurenciju kao u klasi Golfa.
Ne znam kako je SUV najprodavaniji segment, kada su kompakti najprodavaniji u Evropi.
QQ je tek 7-i na listi najprodavanijih u Evropi, a on je ubedljivi lider u klasi.
Džabe mu što ima veći procenat u klasi kad je i dalje preko 2 puta iza Golfa po prodaji.
I Ferrai FF je verovatno 100% lider u klasi, jer niko ne pravi takvu grbu, al džaba mu.
Odličan je ovo rezultat za QQ, ali nije najprodavaniji, niti su SUV najprodavaniji, a to se jasno vidi sa tabele najprodavanijih modela.
Pit
ti nisi procitao tekst?
Lepo ti pise da su kompakti tek na 3.mestu a da je SUV prvi put najprodavaniji!
"QQ nema konkurenciju kao u klasi Golfa."
Kako da ne, samo 28 konkurenata!
http://left-lane.com/european-sales-2015-q1-q3-midsized-suv-segment/
Carobnjak
Dobro je P1t razumeo tabelu, ali je tebe malo zbunila. Kaskai je u svojoj (SUV) kategoriji prodavaniji nego Golf u svojoj (kompakti). Da 100% kupaca SUV-a kupuje samo Kaskai, a 100% kupaca kompakta samo Golf, onda bi udeo na trzistu bio 22,49:20,61 u korist Kaskaija. SUV kategorija obuhvata veoma sirok spektar vozila, tako da Kaskai ima dobranu konkurenciju kad je u pitanju prodaja u okviru segmenta. Golf je medju kompaktima prodajom dominantniji nego Kaskai u SUV-ovima, ali ti podaci nisu prikazani u ovom clanku.
Ovaj tekst i tabela ne piju vodu.
Saberi samo B i C segment, pa ćeš videti.
Kadjar je tek počeo sa prodajom, nije ni napravljen da konkuriše Kaškajiu, već da se za njega odluče oni koji traže nešto "evropskije" od Kaškajija. Kadjar je izašao u godini kad je Hyundai predstavio nikad boljeg Tucsona, i u poslednja 3 meseca prodaje, tokom 2015.godine prestigao je sve konkurente osim Kaškaija i Tiguana.U decembru je stigao i Tiguana koji je doduše u odlasku i sve to u godini u kojoj je Kaškaji postigao najbolju prodaju u EU u istoriji. Reno-Nissan postaju sve ozbiljniji u tržišnom nastupu, a ne ulaze jedan drugom u područje. Clio i Captur su zajedno ubedljivo najbolje prodavani u b segmentu, iako je Clio iza Fieste, Captur je ubedljivo prvi, a nova Micra i Juke bi trebalo da budu dizajnirani tako da preotmu kupce ostalima. Ovaj dvojac se prodavao duplo bolje nego Clio-Modus pre par godina i dostigli su prodajom Golfa.Na svetskom nivou Nissan je izbacio Xtraila(u SAD Rogue) koji je prakticno produzena verzija Kaskaja. Svi su pljuvali po štampi ovakav potez smatrajući da je prethodni X Trail bio originalniji i da je ciljao potpuno drugu grupu kupaca, a da će novi samo preoteti deo kupaca Kaškaija, a kupci koji su ga do tada kupovali će morati da traže sreću kod drugih proizvođača.Desilo se upravo suprotno, Kaškaji se prodaje kao lud, a X Trail ako se računaju i modeli iz SAD gde se prodaje pod imenom Rogue, prodao se u 697000 primeraka što gačini najprodavanijim SUV-krosover vozilom na svetu.Dve godine posle početka prodaje.Pun pogodak Nissana.Pre par godina Kaškaji-Rogue-X-trail oko 500 000 na svetskom nivou, sada preko milion.Očigledno je da imaju fenomenalna istraživanja tržišta.Pogledajte šta su za par godina napravili sa Džukom,Kaškaijem,Capturom,Xtrejlom. Sve u svemu, Kadjar je više nego uspešno startovao.
Carobnjak
Napisao si: "Evo pobednika, potukao i Golfa!" Da li imas informacije za koliko komada je Kaskai prodajom potukao Golfa?
Optimus Prime
to se odnosilo na poredak u tabeli!
Nisam NIGDE napisao da je najprodavaniji!
Mislis da ja ne znam da se samo u Nemackoj proda vise Golfova nego Qashqai-ja u celoj Evropi???
O.P.
Tako je, na to sam ja i reagovao.
Golf - 533 584
QQ - 232 176
Eto kako ga je "potukao". :)
E sad ako oni računaju u SUV sve, trpaju bilo šta odignuto od tla tipa Stepway i allroad, krosover, SUV itd, pa opet teško.
Ako su SUV i Kaptur i GL, onda...
Što ne podele tu kategoriju, pa barem na krosover i SUV.
Kad ovamo već dele Polo i Golfa koji su mnogo približniji nego Kaptur i GL.
Gledam onu listu top 20 a QQ na 7. mestu tek, pa se pitam koji su to modeli prodavaniji od njega od SUV-a pa da imaju bolji zbir SUV-ovi od B i C segmenta.
QQ je iza Fokusa a ne Golfa.
Kategorizacija nije najsrećnija jer sve trpaju u SUV. I Kaptur i QQ i G klasu.
Ne znam što onda dele B i C segment koji su mnogo približniji od X1 i GL-a koji su oba "SUV" kategorija.
"to se odnosilo na poredak u tabeli!"
Autor carobnjak 03 Feb 2016, 14:08
E pa vidiš zapravo ti nisi razumeo tabelu.
Jer ova tabela nije odnos udela u kategoriji, već udeo kategorije na tržištu EU.
Zato se sledeći put ne zaleći da ispadneš pametan.
Pit
ne brini, ja za razliku od tebe razumem i tabele i tekst!
A sta ako je moj prvi komentar bio poziv na diskusiju? :)))
Ajde seti se, ko je pre 2-3 nedelje postavio top listu najprodavanijih modela u Evropi?
Da nisam mozda ja?
carobnjak
Omanuo si, QQ nije ispred Golfa ni u kom slučaju.
Pogrešio si a mene ispravljaš. :)
Možemo da nastavimo diskusiju tek kad se izviniš.
Carobnjak
Onda si se pogresno izrazio. Mozda si hteo da napises: "Evo pobednicke kategorije, SUV-ovi potukli i kompakte", ali je dosao mali Hari Poter i omeo ti misli! :)))
Optimus Prime
Baci pogled na link, odnosno kad se malo detaljnije pogleda.
"Kupcima je isporučeno 3,2 miliona automobila iz ovog segmenta, pa je tržišno učešće SUV modela dostiglo 22,5%.
Najveći rast prodaje zabeležili su SUV modeli srednje veličine (+43%), a ukupno je plasirano 470.400 vozila. Ipak, sa 1,28 miliona isporuka u 2015. najprodavniji su i dalje kompaktni SUV automobili, a posle njih mala SUV vozila (1,2 miliona)."
Samo tri grupe SUV su potrebne za prodaju B segmenta, ili nesto malo vise od kompakt klase.
Ako bi izdelio "kompakt SUV" i mali SUV, kao sto je podela na B i C segment, jasno je.
A sta sa SUV srednje velicine, oni bi trebali u kategoriju "srednji" kao sto vazi za kategoriju gde je Pasat.
Pa onda veliki i lux u jos 2 klase.
Medjutim kad se zbroje sve kategorije SUV, dodje se na nivo samo B segmenta. :)
"Evo pobednicke kategorije, SUV-ovi potukli i kompakte"
Logično. Kako vreme ide, kompakti imaju sve manji klirens (ni na ivičnjak da se popneš), sve manje mesta za putnike (krov im sve niži, zadnja klupa više vizuelni dodatak nego sa funkcijom), gepek im jadan.
Tako da je logično da su ih "pojeli". A i proizvodjačima bolje, jer je zarada veća.
moron
Pa ako poredis kompakt sa kompakt SUV-om i mali auto sa malim SUV-om, daleko iza su SUV-ovi.
Ako poredis mali i kompaktni SUV + SUV srednje velicine, dodjes na brojku B segmenta.
Naravno da SUV imaju svoje prednosti, ali imaju i mane.
Prednosti su te koji si naveo, mane performanse, potrosnja.
Ispravka za tabelu: u MPV segmentu najprodavaniji je Citroen C4 Piccaso dok je Golf Sportsvan tek na trecem mestu:
Midsized MPV segment 2015 2014 Change
1. Citroën C4 (Grand) Picasso 110.969 117.102 -5%
2. Renault (Grand) Scenic 108.583 110.023 -1%
3. Volkswagen Sportsvan 103.905 59.421 75%
4. BMW 2-series Active/Gran Tourer 85.760 12.172 605%
5. Ford (Grand) C-Max 85.035 89.782 -5%
6. Mercedes-Benz B-Class 79.721 83.597 -5%
7. Volkswagen Touran 73.767 89.394 -17%
8. Peugeot 3008 67.079 78.215 -14%
9. Opel/Vauxhall Zafira 55.933 82.159 -32%
10. Toyota Verso 31.872 32.875 -3%
11. Peugeot 5008 31.444 34.588 -9%
12. Dacia Lodgy 22.880 21.063 9%
13. Kia Carens 21.967 22.307 -2%
14. Seat Altea 14.947 18.254 -18%
15. Toyota Prius+ 7.120 5.767 23%
16. Mazda5 5.258 6.626 -21%
17. Chevrolet Orlando 44 2.925 -98%
18. Volkswagen Golf Plus 16 6.415 -100%
Segment total 906.300 872.685 4%