home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi B92, istraživanje koje je sprovela evropska Organizacija potrošača (OCU) i koje je obuhvatilo preko 30.000 vozača i 178 različitih modela automobila, pokazalo je da su japanska vozila, predvođena Hondinim i Toyotinim modelima, najpouzdanija na Starom kontinentu.

Anketa je otkrila i da su faktori koje potrošači najviše uzimaju u obzir prilikom kupovine automobila: cena, potrošnja goriva, porodične potrebe i pouzdanost. Kada je reč o pouzdanosti, OCU je zatražio od ispitanika da koristeći svoja iskustva navedu da li su imali kvarove na automobilu u proteklih godinu dana i kakve su prirode oni bili. Na osnovu toga formiran je indeks pouzadnosti koji je poslužio da se uporede modeli različitih marki u pogledu učestalosti sličnih kvarova.

Rezultati pokazuju da su najpozdanije automobilske marke Honda i Toyota, a slede Dacia i Mazda. Sa druge strane, vlasnici modela marki Smart, Land Rover i Alfa Romeo mogu očekivati da će se njihovi automobili češće kvariti nego svi ostali, s obzirom da se nalaze na dnu liste pouzdanosti.

Honda Jazz 1.4 je najpouzdaniji model, a zanjim sledi Toyota Prius 1.8 i Renault Clio 1.1. Prema istom istraživanju, začelje zauzima Ford Focus 1.6 D.

Svakom trećem evropskom vozaču automobil se bar jednom pokvario u 2015. godini, dok je 16% vlasnika njihovo vozilo izneverilo tokom vožnje. Najčešći su kvarovi na električnim sistemima (19%), kočnicama (11%) i elektronici na motoru (10%).

Izvor: B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs / Honda



čitanja : 1473



Komentari

ma nemoguce :)))

Autor mile antena 05 Feb 2016, 04:50

Meni je najpouzdanije ono što vozim, nekada i Rus, čak i Japanac, mada poslednjih 12 godina nikakvih primedbi nemam na Francuze. Tako da "sada" kažem da su francuska kola najpouzdanija.
Švedjanin mi je ostao u lošem sećanju. Ili su tada sva kola bila nekvalitetnija nego "danas".

Autor moron 05 Feb 2016, 08:19

Made in Japan.6

Autor Japanac u srcu 05 Feb 2016, 09:15

A gde moze da se vidi kompletna lista, pa rezultati, tj. ti indeksi?
Ovo je sve u fazonu rekla-kazala!

Autor carobnjak 05 Feb 2016, 11:33

carobnjak

Na internetu..

Autor Priapus 05 Feb 2016, 14:46

A link ne postoji?!?

Autor carobnjak 05 Feb 2016, 15:15

Link za ovu vest ti ništa neće pomoći. Potpuno je neinformativan. Nema godišta automobila, što je suludo. A nema ni tih "indeksa". A ako i dalje želiš da istražuješ, moraš da opredeliš koje generacije vozila te zanimaju. Pa kad to odlučiš, sa kog izvora hoćeš rezultate da preuzmeš: ADAC, DEKRA, JD Power, Warranty Direct.. pa onda kad to opredeliš, kome želiš da pokloniš poverenje (svojevremeno su ADAC i DEKRA imali dijametralno suprotne rezulatate "pouzdanosti" za odlazeću Opel Astru), pa da razvrstaš rezultate po kilometraži, pa po vrsti kvarova, pa gde i kako su održavani, pa gde i po kojim vremenskim uslovima su voženi, pa koje su starosti vozači, pa selo ili grad, planina ili ravnica, pa.. Ja bih recimo elegantno odustao. I prihvatio kao činjenicu da su "Japanci najpouzdaniji na kugli zemaljskoj", da Toyotu mogu da akam 300.000 bez da menjam ulje, a da će "Focus 1.6 D" da mi stane kad god krenem do prodavnice, te da moram majstora da rentiram kao suvozača uvek kad u Focus sednem.. I mirna Bačka..

Autor Priapus 05 Feb 2016, 16:38

Ja sam, inače, na japancu kompletno kvačilo menjao već na 80.000 km (sa nekim kolima ni na 200.000),slično kao na ladi nivi. Auspuh je bio živi krš, prvi put otpao na 20.000km,srednji lonac menjao na 60.000,a sav preostali deo na oko 80.000. Posle sam ga samo krpario, nije se isplatilo drugačije. Prednja desna kočiona klešta su mi dugo pravila probleme, kao i ručna (menjao sam i sajtu, džabe), jednom mi pozadi levo popustila glavčina iz čista mira... Filter vazduha ili goriva je koštao kao šest komada za VW... Koridirao je iz čista mira na neobjašnjivim mestima (krov, npr). Japanac i kvalitet :)

Autor moron 05 Feb 2016, 16:40

Priapus
pise ovako:
"istraživanje koje je sprovela evropska Organizacija potrošača (OCU)"

Kakva DECRA i Adac?

Autor carobnjak 05 Feb 2016, 16:43

Autentično tumačenje? OCU, šta god bio, ti je nepotreban, jer nema ono što ti tražiš. A pošto si rekao šta tražiš, dajem ti hint za sajtove gde bi eventualno to mogao i da nađeš. A ako i dalje očajnički ipak želiš OCU, i pri tom ti ne radi Google ili tastatura blokirala, onda..
https://www.ocu.org/organizacion/prensa/press-releases/2014/fiabilidad-auto

Autor Priapus 05 Feb 2016, 17:03

@moron,
o kom japancu je rec u tvojoj prici?

Autor mile antena 05 Feb 2016, 17:08

Priapus
znam za te nemacke-objektivno-placenicke organe i oni me ne interesuju!

Za ovo OCU istrazivanje nisam cuo, a i ne cudi me... :)

Autor carobnjak 05 Feb 2016, 17:10

Zapravo, nisu samo nemački.. ;)

Autor Priapus 05 Feb 2016, 17:16

ADAC i TUV su nemacki, cija je DECRA?

Autor carobnjak 05 Feb 2016, 17:22

Ona druga 2 koja nisu ADAC i DEkRA

Autor Priapus 05 Feb 2016, 17:30

Priapus
iskreno,nisam ni procitao taj duzi komentar... :)

Autor carobnjak 05 Feb 2016, 17:40

A da li je "DECRA" ( šta god to bilo ) ispitivala "dugmiće koji obraćaju pažnju" ( takodje prva zagrada ) ?

Autor P1 05 Feb 2016, 18:12

@mile antena
Suzuki Vitara JLX/M, motor G16A. Na "prvih" 100.000 km je imala prosek potrošnje 10,8, sa svojih 970 kg.
Glupo reći, ali sam je baš voleo...
Po gradu često vozim jarisa prve generacije, ins samo oko 11c0.000 km. Slika i prilika te Vitare. Jako je ćudljiv sa strujom...

Autor moron 05 Feb 2016, 18:19