
Nakon skandala Dieselgate, brojni proizvođači pokušali su da profitiraju na mukama Volkswagena. Tako su u SAD-u pokrenute posebne prodajne akcije, u Evropi je kroz nekoliko meseci porasla prodaja Peugeota, Citroena, Opela i Forda, a sada je Peugeot i otišao korak dalje objavljujući “stvarne” podatke o potrošnji goriva svojih automobila.
Naime, do sada se potrošnja merila prema standardima NEDC. Potrošnja goriva merena je u laboratoriji, u posebno kontrolisanim uslovima, a možemo slobodno reći da je ovaj sistem bio i jedini ispravan sistem koji bi mogao precizno pokazati razlike u efikasnosti između motora. Naravno, ovi podaci su obično značajno drugačiji u odnosu na stvarne vrednosti koje automobilu ostvaruju u uobičajenim uslovima.

Upravo zbog još više transparentnosti, grupa PSA u skladu sa novim protokolom za merenje potrošnje razvijenim u saradnji sa NGO Transport & Environment, testirala je tri nova automobila. Novi test uključuje testiranje vozila 25,5 kilomeara u gradu, 39,7 kilometara na otvorenom putu i 31,1 kilometar u autoputu. Takođe, u ovom slučaju uzima se u obzir i merenje uz korišćenje klima-uređeja, mase prtljaga i slično.
Rezultati koje je grupa PSA dobila, tako se i ne razlikuju previše u odnosu na rezultate koje su prijavljivali korisnici vozila. Tako Peugeot 308 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 Allure po novom sistemu merenja troši tačno 5 litara na pređenih 100 kilometara. Korisnici su do sada prijavili da ovaj auto troši oko pet do 5,1 litar na pređenih 100 kilometara. Recimo, ovi podaci se značajno razlikuju u odnosu na ranija merenja. Prema NEDC-u Peugeot 308 trošio je 4,3 litra u gradu, 3,2 litra goriva na otvorenom i 3,6 litara na autoputu.

Slično je i sa Citroenom C4 Grand Picasso 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 Exclusive, kao i DS-om 3 1,6l BlueHDi 120 S&S BVM6 So Chic, koji su takođe zabeležili nešto višu potrošnju u odnosu na onu izmerenu uz sistem merenja NEDC.
Izvor: Proauto.ba
Foto: Peugeot / Citroen
http://1.bp.blogspot.com/-KXl4VudjTX4/VpesYx6wyfI/AAAAAAACRN8/RC5m0QhTLns/s1600/07PREVIEW%2BNew%2B2017%2BCitro%25C3%25ABn%2BC3%2B%2540%2BPeugeot%2B208.jpg
Realna potrosnja goriva kao fabricki podatak je potpuno besmislena i jedini releventni podatak je onaj meren po standarddu.
Besmislena je zato sto jedan isti automobil, ne model, vec isti primerak, moze potpuno razlicitu potrosnju da pokaze ako ga voze razlicite osobe. Ova razlika je neretko mnogo veca od one koja se iskazuje razlicitim metodama merenja.
Zato je besmislen.
Peugeot, DS i slicna boranija treba vise paznje da obrate na Korejansku konkurenciju koja ce ih uskoro pojesti za dorucak, a ne da se koriste lesinarenjem na Vagenovom toboze dizelgejtu.
Slažem se sa vojvodom, stim da proizvođači bi morali tu standardno merenu potrošnju da nazovu drugačije nego sada, npr "sintetička potrošnja" i da naznače da će realna prosečna potrošnja, sa otporom vazduha, klimom, grejanjem, tovarom itd biti tipično 20-25% viša od iste.
Racunica je prosta. Na fabricke podatke dodajte jos 50 procenata, i znacete koliko bilo koji auto trosi.
peugeot je odlican automobil! 406 2.0 hdi 110 hp vec 9 godina se vozi i samo je menjan plivajuci zamajac 1 regulator i 1 protokomer(kupljen za 2000din polovan) i vozi se mesecno 1500 km i poprilicno zustro!I ne moze niko da me ubedi da ne valja!!!! ako to ne valja za 160000 a imao je kad je dosao 250 000km onda nzm sta valja .POZZ! :)