home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Protest radnika Dacije

7 Mar 2016 - 18:05 Vesti Link

Kako prenosi Beta, hiljade radnika protestovalo je u fabrici francusko-rumunskog proizvođača automobila Dačija-Reno u Rumuniji zahtevajući bolje uslove rada i bolju infrastrukturu.

Više od 8.000 radnika okupilo se u gradu Mioveni, 120 kilometara od Bukurešta, gde se nalazi proizvodna baza kompanije "Dačija-Reno", saopšteno je iz radničkog sindikata. Radnici zahtevaju završavanje autoputa kroz centralnu Rumuniju, čime bi se smanjili troškovi transporta i otvorila nova radna mesta, kao i bolju zdravstvenu zaštitu.

Takođe, oni pozivaju vlasti u Bukureštu da promene zakone koji favorizuju uvoz polovnih automobila i šteti rumunskoj automobilskoj industriji.

Zvaničnici kompanije "Dačija-Reno" navode da njihovi radnici zarađuju duplo od prosečne plate u Rumuniji koja iznosi 470 dolara mesečno.

Više od 90 odsto automobila proizvedenih u Rumuniji se izvozi. Menadžeri Dačije navode da su prodali 550.000 vozila u 2015. godini.

Izvor: Beta.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Dacia



čitanja : 1128



Komentari

"Radnici zahtevaju završavanje autoputa kroz centralnu Rumuniju, čime bi se smanjili troškovi transporta i otvorila nova radna mesta"
Gde su oni sto kazu da autoput nije vazan? Da je srece da se i nasi radnici FCAS dignu i traze autoput, kao i ceo Kragujevac. Od cekanja nema nista.

Autor B.M 07 Mar 2016, 18:41

"Zvaničnici kompanije "Dačija-Reno" navode da njihovi radnici zarađuju duplo od prosečne plate u Rumuniji koja iznosi 470 dolara mesečno" Zaradjuju 940 eura?

Koliko naši u FAS-u zaradjuju?

Autor moron 07 Mar 2016, 18:59

moron
"Распитали смо се: радници „Фијата”, они у производњи, месечно зараде између 27.000 и 31.000 динара."

http://www.politika.rs/scc/clanak/334422/I-radnici-Fijata-taksiraju-na-crno

Autor P1 07 Mar 2016, 19:51

Fiatovi radnici svuda u svetu primaju vise od proseka koji vazi u toj drzavi. Znaci prosecnoj plati u Srbiji, dodajte 20% i dobicete prosecnu platu radnika FCAS. Naravno i to je malo, ali kad bude veca proizvodnja i plate ce biti povecane. Tako je u dogovoru sa sindikatima fabrike, plata zavisi od proizvodnje, sto je i logicno.

Autor B.M 07 Mar 2016, 19:52

Zarađuju pola od dacija radnika.
I žale se.
Neka dođu u FAS da vide šta je plata i kakv lusuz je Srbija omogućila, a Fijat ne ume da napravi profitablino auto. I zato trake stoje, a radnici prisilno odmaraju.

Autor Yugoslav 07 Mar 2016, 19:54

@B.M.
Sta isprazna masa zna sta je auto-put i zasto se on gradi... ali svakako da je prica politicara kao i ovde doprla do glava glasaca/gradjana, oni zaduze narod i potomke, narod to placa, a njima u foteljama super i brzo stignu svojim limuzinama svugde po zemlji... tu su politicki poeni, ugrade se ortaci politicara, strani lobisti, firme i banke, glup narod ocekuje fabrike da nicu odamh pored a misle da je poenta u komforu... njima su rekli cim udju u EU bice im super, i eto tu su, i sta sad...

Ti mesas pojmove, oni govore o auto-putu kroz celu zemlju, a ti zagovaras o ustedi zbog manje od 20 km moto-puta, sto je smesno, i na nivou malog deteta... ili prosecnog krezubog glasaca u Srbiji... mada i oni znaju da tranzit ide kroz Srbiju i da je on velik, a ne kroz Rumuniju, pa i tamo postoje pametni ljudi koji verovatno razmisljaju o isplativosti izgradnje... imaju oni tranzit prema Konstanci ali to nije ni priblizno onome sto ide kroz Srbiju...

Autor Orlo 07 Mar 2016, 20:58

"Takođe, oni pozivaju vlasti u Bukureštu da promene zakone koji favorizuju uvoz polovnih automobila i šteti rumunskoj automobilskoj industriji."

Sad ste u EU, nema "kocenja" polovnjaka.

Autor Damko 07 Mar 2016, 21:31

Procitaj ponovo tekst jer ocigledno nisi shvatio. "Radnici zahtevaju završavanje autoputa kroz centralnu Rumuniju, čime bi se smanjili troškovi transporta i otvorila nova radna mesta". I do Kragujevca trazimo autoput da bi se smanjili troskovi transporta i otvorila nova radna mesta.
Pored tog puta bi pre dosli komponentasi nego drugde u Srbiji, al to nekom ne odgovara. Nemas nazivati narod krezubim, nekulturno je.

Autor B.M 07 Mar 2016, 21:46

@B.M.
Ma ti ne znas sta trazis, cas za je tih jedva 20 km bitno zbog stednje koju ne mozes da objasnis kako bi se odrazila na konacan proizvod, cas za Kragujevcane... ti cak ne znas ni sta se gradi od Batocine do KG-a, a pricas prie o isplativosti, novim fabrikama, o nekom auto-putu, a moguce da se nisi njime ni vozio da bi znao sta je...

Moze i nepismen, meni svejedno, kao i to sto je gomila Rumuna koji su sasvim sigurno inferiorniji u odnosu na nas, sada govori o potrebama za auto-putem, a ko se malo razume i zna kako funkcionisu stvari zna da se auto-put ne gradi kako se kome cefne... ili mu zatreba od rodnog grada do prestonice pasaluka...

Autor Orlo 07 Mar 2016, 22:13

@B.M
Fijat ne može da iskoristi kapacitete jedne propale pruge. I kad bi imali proizvodnju 3 puta veću, opet transport nije problem. Zašto bi trebali da puknemo pare? Bolje da napravimo akva park u Kragujevcu da se radnici kupaju, ako već nema posla.

Autor Yugoslav 07 Mar 2016, 22:17

@Yugoslav
Nije to losa ideja, iako je jezero u Kragujevcu malo za pracakanje... mogli bi i jos neki vrtic, jer mi smo zemlja paradoksa, vlada Bela kuga, a nema dovoljno mesta za decu u obdanistima...

Autor Orlo 07 Mar 2016, 22:27

Autoput do Kragujevca se poceo graditi jos pre dolaska Fiata, tako da to sigurno nije razlog izgradnje. Kragujevac je cetvrti grad po velicini u Srbiji i vazan industrijski centar i samim tim potreban mu je autopuput, tj. motoput koji se gradi. Inace Fiat je samo trazio da se zavrsi autoput koji se vec radio. I obilaznica je poceta pre dolaska Fiata.

Autor B.M 07 Mar 2016, 23:33