home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Prema poslednjim vestima, izgleda da bi Renault za revitalizovani sportski brend Alpine mogao da pozajmi određene motore od svog nemačkog partnera Daimlera, odnosno od Mercedes-AMG-a.

Tačnije, Auto Express javlja da konačna odluka još uvek nije doneta, ali da rukovodstvo francuskog proizvođača razmišlja o ovom potezu. Renaultov potpredsednik za planiranje Bruno Ancelin je nagovestio da bi Alpine za pomoć oko motorizacije mogao da se okrene Mercedesu, a za primer je naveo saradnju nemačkog proizvođača s Aston Martinom.

Naime, u Renaultu imaju dva rešenja za pitanje Alpineove motorizacije. Jedno je dorada vlastitih motora i njihovo pojačanje kako bi odgovorili potrebama novog brenda, a drugo je kupovina motora koji su dostupni na tržištu. Saradnja između Daimlera i Renault-Nissana već postoji pa je sasvim razumljivo ko je prvi kandidat za snabdevanje motorima.

Za sada nije tačno poznato koje bi motore Renautovi čelnici želeli da vide u Alpine modelima, ali nagađa se da bi dobar izbor bio 3.0 V6 bi-turbo koji bi se ugrađivao u "veće modele" koji bi sledili produkcijsku verziju Vision Concepta. Naime, Alpine bi trebalo da ima nekoliko modela u ponudi, ali zvanično proširenje još nije potvrđeno, a znamo samo da bi ponuda mogla da obuhvata "sve ono što je upotrebljivo u jednom sportskom brendu".

Na kraju dodajmo da bi produkcijska verzija modela Vision trebalo da na tržište stigne za najviše godinu dana, a očekuje se da će ga pokretati 1,8 litarski turbo baziran na 1,6 litarskom motoru koji koristi Clio RS.

Izvor: Autonet.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs / Alpine



čitanja : 1442



Komentari

Cisto sumnjam da ce ici Meckin motor.Renault ce ga mozda i ugraditi u Alpinu al taj motor mora biti potpuno indentican po pitanju performansi i kvaliteta onim motorima koje Mecka ugradjuje u svoje model.A cisto sumnjam de ce Mecka dati takav motor.Bio je plan da Renault svoje modele vece klase pravi na Mercedesovoj platformi ali Mercedes nije davao platforme na kojoj su bazirani aktuelni modeli nego par generacija starije.Naravno,Renault nije na to pristao i odlucio je sam razviti.Rezultat je Talisman.Moje misljenje je da od Meckinog motora nema nista,prvenstveno zbog toga sto Svabe nece igrati posteno a Renault ima sve potrebne resurse da napravi bolji motor od svakog Mercedesovog.

Autor Renault Terminator 26 Mar 2016, 11:18

Zašto neće , pa jel Infiniti koristi Mercedesove motore?

Autor Đorđe 26 Mar 2016, 12:32

Priča je netačna, jer Alpine, neće imati haubu od 2m, tako da Merc motor tu stati ne može. Posebno, što je motor postavljen poprečno.
I ti motori nisu ta jedan mali brz automobil. Tako da je vest "puška". Ima Nisan motora za ovaj auto na pretek.
Možda je problem, čime će Dajmeler da plati onolika vozila, koja im isporučuje Reno, pa Mercedes pokušava da plasira ovakve dezinformacije.

Autor Oktopod 26 Mar 2016, 15:48

Oktopod

RS01 koristi Nissanov 3.5l motor.Taj motor moze da se pripitomi I za "civilnu" upotrebu I da bude u Alpini.Neka ga smanje na 350-380 konja I milina.Od Meckinog motora nema nista,price za malu djecu.Infiniti jeste pod patronatom Renaulta al Renault nije pod patronatom Infinitija,tako da se u Infiniti mogu trpati sta god hoce od Mercedesa,u Renaultove auto, to ce ici malo teze.Renault je vidjo kako je prosao Peugeot sa BMW-om,benzinske motore BMW im je unistio.Kad se sjetim 1.1 iz 1985 jbt u 205-ci je imao premijeru i ugradjivan je ja mislim i u 207,naravno godinama je modifikovan al taj motor ljudi je isto neunistiv,nepoderiv,jednostavan,ulje,filteri i vozi do iznemoglosti.I pocese sa BMW-om I sipak,crkavaju kao muve.Tako da od Meckinog motora u Renaultu nema nista,to bi znacilo kraj fabrike,unistenje.

Autor Renault Terminator 26 Mar 2016, 16:21

:)))
Vazno da Reno fanovi znaju da nema nista od toga, ko da RenoL ima motor za Alpinu, sto da uzima od Nisana ili Merca.
Vidimo se na temi kad bude zvanicno predstavljanje Alpine sa Mercovim srcem. :)))
Ne trpe Reno fanovi, kao sto smeta dominacija Merca u F1. :)

Autor P1 26 Mar 2016, 16:31

@ oktopod, pročitajte pažljivije članak. Nigde ne piše da bi se Mercedesov motor ugrađivao u ovaj Alpine Vision sa slika, već bi se ugrađivao u buduće "veće modele" iz Alpine ponude. Koji su to modeli ostaje međutim da se vidi. Alpine naime nakon ovog Visiona planira još modela, a za njih Renault traži odgovarajuće motore iz Mercedcesa. A kao što jasno piše u poslednjem pasusu članka "produkcijska verzija modela Vision bi trebalo da na tržište stigne za najviše godinu dana, a očekuje se da će ga pokretati 1,8 litarski turbo baziran na 1,6 litarskom motoru koji koristi Clio RS". Dakle, nema ni pomena o nekom Mercedesovom motoru za serijski Alpine Vision. A u svakom slučaju se slažem da bi Renault za Alpine mogao da potraži neki motor iz Nissanove ponude...

Autor auto 26 Mar 2016, 17:31

Znači i ovo će biti kuso, sa motorizacijom kao u 4C.
Ali dobro, od RenoLa nije ni za očekivati nešto ozbiljnije.
Clio Sport, Megane RS, to je njihov domet.

Autor P1 26 Mar 2016, 18:06

P1

Hoce li tebi biti drago kad Renault skine Mecku sa trona u F1?Ja licno postujem svakog proizvodjaca motora koji je uspio da osvoji sampionat Formule 1.Pa tako I Mercedes,jeste da ne gotivim ni jednog proizvodjaca sem Renaulta ali ovo sto radi Mercedes u F1 je trenutno najbolje,rade najbolji posao i zato su prvi.Price o pravilima da su sad napravljena za Mecku prosla su bila za Red Bull sledeca ce biti za ne znam ni ja koga su gluposti.Renault se vratio u sampionat a Renault kad se za to odluci onda postaje I sampion,to kaze istorija.Vidcemo sta ce vrjeme donjeti,al tvojoj Mecki se ne pise dobro.

Autor Renault Terminator 26 Mar 2016, 18:35

P1

Hoce li tebi biti drago kad Renault skine Mecku sa trona u F1?Ja licno postujem svakog proizvodjaca motora koji je uspio da osvoji sampionat Formule 1.Pa tako I Mercedes,jeste da ne gotivim ni jednog proizvodjaca sem Renaulta ali ovo sto radi Mercedes u F1 je trenutno najbolje,rade najbolji posao i zato su prvi.Price o pravilima da su sad napravljena za Mecku prosla su bila za Red Bull sledeca ce biti za ne znam ni ja koga su gluposti.Renault se vratio u sampionat a Renault kad se za to odluci onda postaje I sampion,to kaze istorija.Vidcemo sta ce vrjeme donjeti,al tvojoj Mecki se ne pise dobro.

Autor Renault Terminator 26 Mar 2016, 18:36

Realno, Reno nema nista vece od 2.0 da valja.

Autor NemanjaBB 26 Mar 2016, 18:43

auto
Ja sam "logički" rekao da vest nije tačna, ne aludirajući na vaš izvor ili rad. Zašto:
1) Alpine će biti mali automobil u svakom pogledu;
2) Za takav automobil, posebno za postojeći koncept, dovoljan je i pojačani 1,6 T, koji sad lako ima 220ks, a dizanjem na 1,8 lako bi imao 260ks. Ovaj motor je poreklom iz Nisana;
2)Reno godinama ima vrhunsli provereni 2.0T, koji je sad na 275ks;
3) Nisan je u većinskom vlasništvu Renoa, a to je jedna kompanija. Nisan ima raznih motora, a vrh je daleko bolji motor (i jači) od navedenog Mercedes V3,0 bi turbo. Nisanov motor je V3,8 bi turbo, sa 600 ks. Taj motor bi poželeli u jeftinijim modelima Ferari, Lambo, Porše...;

Pa sad logično pitanje, čemu onda ovakav Mercedesov motor u Alpini?
Možda Mercedes ima takav ugovor ili dogovor, radi kompenzacije na vozila koja uzima od Renoa.
Nekada se pominjalo, da će auto tipa Talisman, biti na platformi Mercedesa. Što takođe nije tačno.
A istina je da ima više automobila i motora Renoa u Mercedesu.
Tako da ne vidim čemu se pojedini fanovi Merca, izrugiju Renou. Jeftinom brendu, koga uzima i označava svojim znakom, baš taj Mercedes.

Autor Oktopod 26 Mar 2016, 19:03

NemanjaBB

Pa I ne prave nista vece od 2.0.Iz 2.0 izvlaci 275ks.Toliko nisu izvlacili ni iz 6 cilindara kad su ih proizvodili,niti su imali performanse danasnjih 2.0.Za ovaj Talisman i mozda Espacea bi trebalo nesto sa 6 cilindara,hoce li sta napraviti,vidcemo.Za ostale modele stvarno nema potrebe za tim.Sad ce novi 2.0 dCi motori,vidcemo koliko ce snage i nm donjeti.

Autor Renault Terminator 26 Mar 2016, 19:10

Oktopod

Kompleksi su cudo hehe..Ovaj nas kolega P1 ziv se pojede nebi li Renault konacno nesto Mercedesovo stavio pod svoju haubu hehe.P1,Mecka vec oooodavno trpa Renaultove motore u svoje automobile,cak su dostavnjaka Citana napravili na Kengurovoj(Kango) platformi i unutra ubacili Renaultovo remek djelo inezenjeringa 1.5 dCi.A Renault nikako da nadje kod Mecke nesto sto valja sto nebi obrukalo brend i fabriku heheh..Nemoj se nervirat,mjenjaj brend,prelazi na Renault i vozi se kao gospodin covjek.

Autor Renault Terminator 26 Mar 2016, 19:20

RT
Ti si meni najsmešniji lik ovde na blogu, uz mangaša.
Razumem da je neko fan Renoa, ali da predstavlja Reno kao nešto naj na svetu je zaista komično.
Vi potencirate priču RenoLa u Mercedesu, eto kompleksa.
A to su bazne verzije.
A uzimaju jače od Merca a ne svoje !
Kao recimo Aston Martin.
Tako da Reno nema ništa jako i značajno, bilo bi mu dobro da uzmu od Merca.
Inače će ostati kao do sad, na modelima Klio Sport i Megane RS.
I ova slabašna Alpina.
Nadaj se ti u F1 da Merca može Reno da uhvati, ali ispred sebe ima mnoge koje treba da prestigne.
A o Mercu može samo da mašta.
A najsmešniji su mi Reno fanatici koji se ponašaju kao da je Merc u svoje top modele stavio RenoLove agregate, a ne u najjeftinije bazne modele. :)))
Ali dobro, valja da imaju i oni da budu na nešto ponosni, jedan RenoLov motorčić našao se u jednom Mercedesu.
To je definitivno najveći uspeh RenoLa ikad. :)

Autor P1 26 Mar 2016, 19:31

Bojim se da se ovde krije ideja, da Mercedes stavi svoj znak na buduću Alpinu.
A šta mislite, zar je teško Renou da uzme Nisan GTR, oblikuje malo one neuljudne oblike i stavi svoj Znak ?? Al ito nije u njihovom fazonu, kao što Tvingo, postane Smart i sl.
Na kraju, ko to ima najbrši auto sa prednjim vučom na Nirburgringu?
Ko to ima brži auto klasi Clia RS ??
Neki treba da shvate, da snaga neotesana nije realno upotrebljiva. Dok se vozila normalna F1, bez baterija i pomoći Tesle, neki to nikako nisu kapirali.
Uzgred, neki su zaboravili i za motor 3,0, iz serije Renault.
Treba da shvatite, da Renault = Nisan, i da je perspektiva da Mercedes tu uđe u nekom partnerskom obliku.
Odatle se plasiraju ove priče.
Takođe, treba da se zna, da se u Evropi prave najbolj imali dizeli na svetu, Reno, Pežo, i Fiat. Mnogi to kupuju.
Od malih benzinaca, opet je Reno najbolji u Evropi. Benzinski mali motori nisu prioritet u Evropi, gde se vozi 80% dizela. Zato je u Japanu i Aziji i ostaku sveta, drugačija stvar. Zato i treba shvatiti, zašto neko nema raćun da razvija pojedine motore, nego je jeftinije i sigurnije kupiti.

Autor Oktopod 26 Mar 2016, 19:45

P1
Sta si zapjenjo,opusti se heh.Renault u Mercedesu je cinjenica vec nekoliko godina,to nije kompleks,to je istina.Renault ne koristi jos ni jedan Mercedesov motor I to je cinjenica.I ovaj tekst je cista glupost,patka.Ako Renault bude i uzimao motor za neke vece modele Alpine to sigurno nece biti Mercedesov motor.Renault ima sirok izbor,od Nissanovih motora sto ti je Oktopod ljepo objasnio a I na kraju mofu sami da naprave sebi motor sto bi i bilo najbolje.Renault je pravio najbolje V8,V10 i V12 motore u F1 tako da napraviti jedan obican V6 ili V8 za putnicki auto nije nikakvo mrtvo slovo.Sto se tice F1,svaka cast,ja sam inace sportista i nije mi problem pruziti ruku boljem od sebe al isto tako gledam na F1,Mecka je bolji trenutno i uzivaj,za Renault u F1 se ti neboj.Prouci malo F1 sport pa ces brzo shvatiti koje I sta je Renault u F1.

Autor Renault Terminator 26 Mar 2016, 19:48

Oktopod

Pametnom dosta.Neki ce mozda shvatiti ako probas nacrtas.

Autor Renault Terminator 26 Mar 2016, 19:53

Reno nikad ne bi mogao da napravi tehnolosko cudo zvano GTR.
Njihov domet su ti autici koji su im top modeli.
Nesto ozbiljnije oni nemaju.
Ne treba Mercu ovaj slabasan autic gore, imaju oni AMG GT.
Nije sporno da su i Klio i Megan dobri u svojim klasama, ali neki ne razumeju da je to RenoLov domet, iznad nemaju.
Pa je onda logicno uzeti od Merca, ili Nisana.
Sigurno nece biti Renolovo. :)

Autor P1 26 Mar 2016, 19:55

Što se RenoLa tiče, najsmešnije od svega mi je bilo kad smo presvukli Megana RS na putu sa matorom E39 540i na poluizduvanim zimskim gumama. :)))
Mora da je baja odma posle toga razočaran prodao RenoLa. :)
Presvukla ga matora neugledna Benka na fabričkim ružnim "šesneskinjama". :)))

Autor P1 26 Mar 2016, 20:02

P1

Aj jarane neprovaljuj se vise.Odgledaju ovo,edukuj se malo pa onda nesto pametno prozbori. https://youtu.be/ipW8mkOhIkw

Autor Renault Terminator 26 Mar 2016, 20:05

Izgleda da će auto opet morati da upotrebljava gumicu zbog nekih.
RT
Ovakva, samo druge boje :

http://www.favcars.com/images-bmw-540i-sedan-uk-spec-e39-1996-2000-46412

:)))
Matora limuzina, a ide ko metak. :)

Autor P1 26 Mar 2016, 20:08

Pit , normalno je da je uspjeh i priznanje što je K9K motor našao mjesto u Mercedesima ali je i priznanje Mercedesovih inžinjera da nisu znali napraviti ekonomski isplativ a bolji motor od malog matorog K9K koji je na sceni već 15 godina , ali koji je još uvijek vrlo aktuelan....
A što se tiče Alpine , njoj ni ne treba ništa jače što Renault ima u svojoj ponudi , jer je ona napravljena po uzoru na izvorni A110 , kojojoj je mala masa bila glavna prednost da postane izuzetno uspješan reli automobil iako u ni jednoj verziji nije imala više od 1600 kubika.
Slično radi i Alfa 4c a to je daleko veće umjeće nego napraviti auto od 2,5 tone i ugurati 500,600,700 konja u njega...

Autor Đorđe 26 Mar 2016, 20:09

P1
Ne razumem, kad ćeš shvatiti da Renaultu ne treba auto tipa Nisana GTR. Jednostavno, brendu to ne treba, kao i neki super jak motor. Takva će biti i Alpina. Motor preko 350ks, je potpuno nepotreban (i to u maksimumu)
Što se tiče AMG GT sa haubom od 2m............ Prrrrrrrrrrrrrr.
Upravo, Mercedes bi voleo neko mali sportak, sličan SLK, samo normalan i konkurentan.
Kraj, bezvezne rasprave....

Autor Oktopod 26 Mar 2016, 20:13

Đorđe 26 Mar 2016, 20:09
Svaka ti je tačna - druže.
Nisam i ja hteo da navodime te detalje, nekome ko nezna da ima auto manji od 2 tone.

Elem, opet sam otvarao jedan 1,9 dci sa drugarima, na seniku. Opet ista boljka, zapeklih karika od lošeg ulja. Ležajevi načeti ali daleko od toga da su oni uzrok otvaranja. Naravno, sve ide na obradu i hilznovanje.

Autor Oktopod 26 Mar 2016, 20:17

Djordje
A koji to sportski auto ima 2,5 tone i 500-700ks ?
Znači po tebi ne bi bilo bolje da ovaj malac ima snažniji motor ?
To bi bilo nešto otprilike kao Porše sa oko dvestotinak konja.

Autor P1 26 Mar 2016, 20:23

P1

Covjek je to napisao hipoteticki,sto si toliki bukvalista,od jednog drveta ti ne vidis sumu,hebo te patak.

Autor Renault Terminator 26 Mar 2016, 20:32

Reno
Pa ne mogu da shvatim da je nekom bolje da ima slabiji motor umesto jaceg.
To je moja jedina zamerka, kao i za Alfu 4C.

Autor P1 26 Mar 2016, 20:49

P1
Ne mogu da razumem, da ne razumeš koncept sportskog automobila, a kao voziš motorckl i sl.
Porediš Renault Sport, sa Poršeom ili AMG-om.
Znaš li koliko ima titula Renault, u raznim klasama relija?
A koliko ima Mercedes ili Porše? Praviš li ti kakvu razliku? Čak, porše dok je pravio prve 911, imao je nekih uspeha, upravo jer se držao drugačijih koncepta.
I šta, ja sad kažem, da će Clio RS, da obrije bilo koji tvoj AMG, na našim putevima, po brdima, i sl? Auto koji je jeftiniji bar 5 puta!

Autor Oktopod 26 Mar 2016, 20:58

Sportski auto treba dobro da izgleda, da ima performanse, zvuk.
Ovog ce presvuci M2 kako volis.
Ne mogu da shvatim da neko vise voli 1,6 u ovom autu nego recimo neki 3,0 kao u pomenutom M2.
Kad bi bio brzi, sta mislite ?
Vozio sam motore, ali i oni ne bi nista bili, kad bi imali slabo srce.
Razumem ja koncept ovog vozila, samo bi mu bucnuo neki potentan 3,0 shestak i onda bi bio zmija.

Autor P1 26 Mar 2016, 21:02

Pit , nije sve u snazi , tj za drag jeste , ali za vožnju po stazi mala masa je od presudne važnosti za ležanje i upravljivost , a onda uz to presnažan motor može samo remetiti harmoniju.
Npr. zašto je za stazu bolji 911 GT3 iako je Turbo i jači i brži ima pogon na sve točkova.
Uz malu masu se pojačava osjećaj fun to drive.
Ako je neko nekad probao npr. Saxo VTS sa samo 120KS , zna o čemu pričam.

Autor Đorđe 26 Mar 2016, 21:04

Sto se tice formule 1, koliki budzet ima Mecka, a koliki imaju ostali?

Autor NemanjaBB 26 Mar 2016, 21:07

Nbb
Slican imaju Mecka, Ferrari, RB i McLaren-Honda ( blizu 500 miliona ), ostali imaju osetno manje.

Autor P1 26 Mar 2016, 21:10

Đorđe je sve lepo objasnio, bez greške. Uzgred, imao sam i Skasa VTS-a, i Peugeota 106 Rally, i mnogo šta slično. Vozio sam i Octaviju RS....
I čisto sumnjam da bi tvoja A klasa AMG, moggla pristojno da se vozi tamo gde ja vozim.

Autor Oktopod 26 Mar 2016, 21:21

Kad smo kod famoznog 45AMG,vidim da je bilo nekakvo preslušavanje tog hi-techa u Sarajevu od škatulje Saxona ;)

http://bhtuning.com/threads/zanimljiva-auta-na-bh-cestama-slike.33829/page-261

Autor Đorđe 26 Mar 2016, 22:21

NemanjaBB
nisu objavljeni podaci za 2016. godinu. A za proslu je bilo ovako: RedBull, Mercedes i McLaren (tim redosledom, razlika nekoliko miliona) su imali 468 i po 465, Ferari oko 420, ostali ispod 200. Od tih ostalih jedino je Williams imao blizu 200, nesto preko 185. Ostali izmedju 80 i 140 miliona. Sve u evradima.

Autor toma 26 Mar 2016, 23:00

Nbb
Evo tacno :

http://www.crash.net/f1/news/221835/1/f1-2015-team-budgets-published-but-which-team-spends-most.html

Autor P1 26 Mar 2016, 23:11