
Šef Astona Martina obećao je da će sačuvati manuelne menjače dok god to bude moguće. Andy Palmer, šef kompanije, priznao je da ga ne oduševljavaju menjači sa dva kvačila čisto zbog svoje kompleksnosti. “Imaju preveliku masu i prekomplikovani su”, rekao je Palmer misleći na menjače sa dva kvačila (kao što je, recimo, Volkswagenov DSG).
Šef Astona Martin je ovo rekao u intervjuu sa Car & Driverom, gde je takođe otkrio i to da u Astonu Martinu planiraju gamu automobila od sedam vozila.
Prateći predstavljanje modela DB11, Aston Martin će kroz sledećih četiri ili pet godina predstaviti naslednika za V8 Vantage i Vanquish. Takođe, stiže i novi DBX – crossover, a verujemo da ćemo videti i novu Lagondu, kao i novog Rapidea. Inače, već ranije je potvrđeno da će kompanija raditi na proizvodnji hyperautomobila zajedno sa Red Bullom. Ovaj model će, po svemu sudeći, biti ograničen na 99 primeraka.
Inače, Aston Martin će, prema priznanju Palmera učiniti sve da manuelne menjače zadrži što duže na tržištu, ali moramo priznati da su male šanse da se forma manuelaca zadrži dalje od 2030. godine. Novi automatski menjači su daleko rafiniraniji, brži, efikasniji i, najvažnije od svega, donose značajne uštede pri potrošnji goriva. Takođe, očekujemo da će kompletna industrija polako okrenuti prema električnim automobilima i hibridima, a u tom slučaju manuelni menjači i nisu baš optimalan izbor.
Izvor: Proauto.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs / Aston Martin