
Jedan od boljih proizvođača sjajnih motocikala je u nevolji teškoj nekoliko desetina miliona evra. Međutim, spas bi mogao stići i to u poslednji čas.
Sjajna kompanija iz italijanskog Varezea koja od 1945. pravi prelepe motore predala je papire za proglašenje bankrota. Situacija je paradoksalna jer je MV Agusta 2015. zabeležila rast prodaje od velikih 30 odsto, a ipak dugovi su se nagomilali i dostigli 40 miliona evra kreditorima i dobavljačima. Pravnim postupkom koji je pokrenut postoji nada da će biti dozvoljen nastavak proizvodnje uz čvrste garancije da će se dobra prodaja nastaviti, a samim tim generisati novac potreban za izmirivanje obaveza. Niko ne bi želeo da vidi kraj jedne ovakve motociklističke tradicije, pa se u medijima već govori o potencijalnim modelima izlaska iz krize.
Kao prvi "spasilac" pominje se Mercedes-AMG koji već ima 25 odsto udela u kompaniji. Navodno su čelnici već obavili nekoliko razgovora i plan je da Mercedes preuzme vlasništvo, ali tu u igru ulazi Đovani Kastiljoni, gazda Aguste, koji drži preostalih 75 odsto akcija i jednostavno ne želi da ih se odrekne. Odnosno, njegova namera je da ostane većinski vlasnik. Na drugoj strani, postoji i opcija da se Kastiljoni okrene kompaniji "Investindustrial", koja je prethodno gazdovala Ducatijem. Prvi plus u toj saradnji bilo bi iskustvo vlasništva nad jednim velikim italijanskim proizvođačem dvotočkaša.
MV Agusta je krenula sa proizvodnjom sjajnih motocikala pred kraj II Svetskog rata i do 1971. bila je udarna sila u moto-sportu. Te godine grof Đovani Agusta, otac kompanije, je preminuo i kompanija je počela da beleži gubitke na svim frontovima. Nakon dve decenije lutanja investitori su prepoznali kvalitet, ali vlasnici su se menjali kao na traci. Danas je MV Agusta tu gde jeste.
Izvor: Cdm.me
Foto: arhiva Autoblog.rs