
Da li video-snimci brzih vožnji postavljeni na razne tipove društvenih mreža mogu biti predmet interesovanja tužilaštva i policije – to je aktuelna polemika nadležnih i onih koji promovišu taj opasni avanturizam. Njegovom popularizacijom, može se uticati na ostale učesnike u saobraćaju što može biti fatalno, posebno za mlade vozače.
Stručnjaci napominju da policija i tužilaštvo u razvijenijim zemljama Evropske unije odmah reaguju, tako da je takvih snimaka iz Evrope veoma malo. Njima se obično hvale balkanski narodi i Rusi.
"Obrenovačkim putem 250 kilometara na sat, a Ibarskom i 300", "Trka 'audija' i 'kavasakija'" – mogući su nazivi video-klipova koje gledate a koji su na našim portalima. U njima se veliča brzina i navodna veština bez ikakvog upozorenja, i mladi koji tek ulaze u saobraćaj podstiču na još luđe poteze.
Do sada su to činili anonimni pojedinci, ali odskora poznate ličnosti pozivaju da se oprobate u vožnji 300 na sat i to i u zemlji, ali i u inostranstvu.
Policije u Evropskoj uniji odavno imaju pregled šta se postavlja na društvene mreže, tako da oni koji misle da je u Nemačkoj dozvoljeno da se auto-putem vozi 290 kilometara na sat, mogu uskoro biti iznenađeni kada ih na nekom graničnom prelazu sačekaju poternica i visoka kazna.
"Policija i tužilaštvo imaju svoje naloge na Tviteru i Fejsbuku i preko toga prate kako se ponašaju učesnici u saobraćaju i na osnovu toga reaguju protiv onih koje pozivaju na nezakonito ponašanje i preduzimaju određene mere", kaže Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
Na našim mrežama dominiraju vozači motora koji obaraju brzinske rekorde i upućuju izazove mlađim i neiskusnijim kolegama. Vidljivost je ovde mala jer se prekršioci kriju iza kaciga i oznaka na motoru, ali su posledice fatalne.
"To kačenje video-klipova će verovatno sutra nekog dovesti u opasnost. Neka porodica će možda izgubiti dete. To je jako sebično. Zato pre nego što se tako nešto postavi treba dobro da se razmisli. To svako podleže moralnoj odgovornosti, a sigurno i krivičnoj", upozorava Vladimir Jeftić, predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista.
I naše tužilaštvo trebalo bi da reaguje na takve pojave, kažu u Asocijaciji za motocikliste i dodaju da treba posebno obraditi video-snimke kojima se veliča pijanstvo i bahatost u saobraćaju.
Toliko ima snimaka na društvenim mrežama, a naročito u toku letnje sezone, da se pojednici i ne kriju od kamere, a najnoviji javni poziv da se uživa u brzinama iznad 250 kilometara na sat koji dolazi preko tabloida samo je opomena da se nešto hitno mora promeniti.
Izvor i video prilog na sajtu Rts.rs
"Stručnjaci napominju da policija i tužilaštvo u razvijenijim zemljama Evropske unije odmah reaguju, tako da je takvih snimaka iz Evrope veoma malo. Njima se obično hvale balkanski narodi i Rusi."
Kakva prljava propaganda.
Pa najpoznatiji je ghost rider.
https://www.youtube.com/watch?v=YTdStgg0x8w
Ooooo, P1 da i ti nešto pametno postaviš.
Ako hoće nešto da postignu, neka naprave automobile i motorcikle da ne mogu da idu brže od 130 km/h, i da sporije ubrzavaju od 10s do 100.
Time će pomoći ekologiji, bezbednosti i svemu.
Ali šipak, sve je čista demagogija...
Oktopod
Pustite te fraze,kriv je jak auto,jak motor...pa se mora voziti brzo.Sve se moze voziti po zakonu o bezbjednosti saobracaja,izgovor ne postoji.Ja da sam neko I nesto tu bi bio bez milosti,nema prastanja,nema blagi kazni,u zatvor,trajno oduzimanje vozila ,trajno oduzimanje vozacke dozvole i dozivotna zabrana za polaganje iste.Ako prekrsioc i dalje nastavi sa bahatoscu i inatom pored izrecenih kazni e onda streljanje i to na javnom mijestu sa sve najavom na drzavnom dnevniku u koliko sati ce se izvrsiti ekzikucija,nad kome se egzikucija vrsi i zasto.Pa da vidis kako se postuje 30km/h u zoni skole,80km/h na magistrali itd..Pravila su tu da se postuju a ne da se krse.
Ogranicenja brzine treba postovati, ali pre toga treba ukloniti diletante koji postavljaju ogranicenja i saobracajne znake i umesto partijskih pripadnika zaposliti ljude koji poznaju ovu problematiku.
Ako je vec spomenuta Nemacka i 290 km/h, treba napomenuti i sledece.
U toj drzavi ogranicenje brzina na autobanu postoji oduvek i ono iznosi 130 km/h. Postoje autoputevi na kojima nema ogranicenja brzine i na njima se moze voziti i preko te spomenute brzine, ali vecina atoputeva je sa ogranicenjem koje se uglavnom u Nemackoj NE postuje.
Zasto?
Zato sto se ne kaznjava prekoracenje brzine na autoputevima manje od 20%, ali se na vecini puteva kontrola brzine i ne sprovodi.
Zasto sad ovo?
Zato sto su nemacki ekonomisti izracunali da kada bi se postovalo ogranicenje brzine na svim autoputevima u toj zemlji, BDP bi se smanjio za 50 milijardi (ne Bacevicevih milijardi vec stvarnih milijardi) eura, ili oko 1,5% ukupnog BDP-a.
Eto to je jedan od razloga zasto se u Nemackoj retko ili skoro nikad ne placa kazna za prekoracenje brzine na autobanovima.
Drugi razlog, mozda jos znacajniji je taj sto okosnicu Nemacke privrede cini automobilska industrija koja proizvodi najsnaznije automobile na svetu. Ako bi se zabranilo ovoj ergeli da pokaze svoje konje, bio bi to veliki udarac na privredu.