home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako piše B92, najprodavaniji automobil u istoriji češkog proizvođača predstavljen je 1996. godine. Dve decenije kasnije, Škoda je širom sveta prodala 5 miliona primeraka modela Octavia.

Savremena Octavia ime duguje svom prethodniku koji se proizvodio polovinom 20. veka. S obzirom da je to bio osmi model po redu u "modernoj eri" Škode, odabrana je oznaka koja na latinskom označava upravo redni broj 8. Između 1959. i 1964. sa fabričkih traka sišlo je oko 364.000 automobila. Tri decenije kasnije, sazrelo je vreme da se rodi nova Octavia. Otprilike godinu dana pošto se Škoda pridružila Volkswagen grupi, 1992. počeo je razvoj potpuno novog kompaktnog modela.

Prilikom projektovanja Octavije korišćena je moderna CAD kompjuterska tehnologija, a dizajnersko odeljenje izašlo je sa klasičnim rešenjem karoserije u obliku limuzine, koje je uz određena unapređenja zadržano i na aktuelnoj trećoj generaciji. Dizajnerski tim predvodio je Dirk van Braeckel, a tokom razvoja automobila posebna pažnja posvećena je aktivnoj i pasivnoj bezbednosti putnika. Pored prednjih vazdušnih jastuka, Škoda je po prvi put kupcima ponudila i bočne vazdušne jastuke.

Odlučeno je da Octavia, iako u formi sedana, dobije praktična peta vrata, pa je omogućen znatno bolji i komforniji pristup prtljažniku zapremine 528 litara. Obaranjem naslona sedišta, prtljažni prostor se mogao uvećati na 1.328 l.

Prvi primerci na tržište su stigli iste 1996. godine, a kupci su mogli da biraju između dva četvorocilindarska benzinca i jednog turbo dizelaša. Osnovnu verziju pogonio je 1.6 MPI sa 75 ks (55 kW), a pored njega na raspolaganju je bio i 1.8 20V benzinac sa 125 ks (92 kW). Dizelaš je bio 1.9 TDI sa 90 ks (66 kW), a Škoda se hvalila da prosečno troši svega 5,1 l/100 km. Postepeno, paleta motora proširena je sa 1.9 SDI jedinicom sa 68 ks (50 kW) i 1.8 20V turbo benzincem koji je razvijao 150 ks (110 kW).

Prva Octavia Combi (karavan) imala je premijeru u martu 1998. na sajmu automobila u Ženevi, a u prodajne salone stigla je maja iste godine, da bi 1999. bila predstavljena i verzija sa pogonom na sva 4 točka.

Škoda je za potrebe proizvodnje prve generacije modela Octavia izgradila novi pogon u okviru fabrike Mlada Boleslav u Češkoj, veličine 37.500 m2. Usledila je i izgradnja nove farbare kapaciteta 1.800 vozila na dan. Zvanično, proizvodnja je startovala 3. aprila 1996, a kapacitet fabrike porastao je sa 90.000 na čak 350.000 automobila godišnje. Prva generacija izrađivala se sve do 2010. a poslednji primerak sklopljen je u novembru te godine u pogonu Vrhlabi. Za 14 godina proizvedeno je 970.000 limuzina i 470.000 karavana modela Škoda Octavia I.

Druga generacija nastavila je stazama svog prethodnika, pa je između 2004. i 2013. izrađeno 1,6 miliona sedana i 900.000 karavana.

Aktuelna Octavia III počela je da se proizvodi u novembru 2012, a do marta 2016. izrađeno je 1.000.000 jedinica. Najprodavaniji Škodin model osim u Češkoj, proizvodi se i u Kini, Indiji Rusiji i Kazahstanu.

Izvor: B92.net

Foto: Škoda



čitanja : 897



Komentari

Definitivno ova prva Octavia je zaslužna za to gdje je Škoda danas...

Autor Đorđe 07 Apr 2016, 21:18

Đorđe
I prva Fabija. To su bili auti i kvalitet, za ove današnje plastikanere i bezoblične tvorevine.

Autor Oktopod 07 Apr 2016, 21:32

Prva, ali i druga oktavija, su imale i veoma lepe ratkapne, koje su delovale bogati i kvalitetno.
Ova treća "užas živi", na šta to liči. "Neki moji" imaju dva komada u najvišem paketu, sa alu felnama, pa su za zimski set uzeli kod dilera originalne čelične felne i originalne ratkapne, sve plaćeno kao da je od suvog zlata, škoda je to ...
A ratkapne deluju kao da su one najjeftinije sa buvljaka, one od 1.000 dinara . Bljak!

Autor moron 07 Apr 2016, 21:33

Treca generacija je dosta unapredjena u odnosu na prethodne, sto se tice ratkapni sasvim su kvalitetne iako skupe, najlakse je pljuvati auto koji nisi vozio, prvo provozaj pa onda pricaj, treca generacija je 2 klase iznad prethodne 2 Octavie u pogledu tehnologija, udobnosti, zastite...
Licno vozim novu Octaviu vec 10 meseci sa 1.2 TSI motorom i prezadovoljan sam kvalitetom auta i ponasanjem motora...

Autor Aleksandar 29 Jul 2016, 08:49