
Iako je broj narudžbina za Teslin Model 3 prešao neverovatnih 400.000 postoje oni koji sumnjaju da će ovaj model biti isplativ. Jedan od njih je Fiat, odnosno njegov šef Sergio Marchionne, koji je za Automotove News Europe izjavio da nije iznenađen brojem narudžbina, ali je istovremeno skeptičan kada je u pitanju cena od 35.000 USD koju je Elon Musk spomenuo.
"Neka mi Elon Musk pokaže da će njegov automobil donositi profit po toj ceni i ja ću kopirati recept, dodati italijanski šarm, i staviti ga na tržište u roku od 12 meseci“, komentarisao je Marchionne. Fiatov šef jednostavno ne vidi način da Model 3 bude isplativ uz tako nisku cenu.
Nimalo čudno za konzervativnog Sergia koji je svojevremeno odgovarao ljude od električnog Fiata 500e jer kompaniji svaki primerak donosi minus od 14.000 USD. A u određenim američkim državama prodali su ih nekoliko hiljada.
Fiat Chrysler grupacija je inače lansirala hibridnu verziju monovolumena Pacifica koja u električnom modu može da pređe pedesetak kilometara.
Izvor: Index.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Tesla Motors
sta bi Marchionne znao o profitu? da mu nije chryslera, fiat godinama i godinama nebi ostvario profit.
mile-zašto trabunjaš i govoriš napamet? Pa Fiat je i prije preuzimanja Chryslera godine zavšavao uglavnom pozitivno...druga strna medalja-zašto Mercedes nije znao s Chryslerom poslovat kako treba? Marchione je napravio čudo, no još ne staje, past će netko i u Aziji do 2020.!
Nesporno je da se oko Fiata skupljaju kompanije ravne nuli. I sam fiat je takav, propada već 50 godina, pa nikako da propadne. Još tamo od kraja 60 tih, kad ih je posao sa Rusima i Ladom spasao sigurnog bankrota. I Zastava je imala sličnu ulogu, kad je nastala, tamo 60 - tih, ali i sad, kad ih je Srbija častila sa čistom milijardom keša. I šta to danas Fiat pravi?? Igračke i zastarele modele....
I Krajzler je lom.... Ali valjda važi - dva loša ubiše Miloša.
Činjenična stvar je takva da se od g....a ne pravi pita , al je Srđo uspio nešto smutiti koliko toliko da valja.
A isto stoji da je već decenijama Chrysler grupa taraba i da ko prostitutka kruži od jednog do drugog...
@ Ja,
mogu li da vidim koji dokaz da je fiat uglavnom zavrsavao u plusu pre saradnje sa chryslerom?
@ Đorđe,
nebi da se ponavljam opet jer smo o ovome pit i ja pricali nekoliko puta do sada, ali vecina chryslerovih problema je nastala zato sto daimler nije znao da posluje sa njim. u vreme daimler-chryslera, pare su odlazile u nove mercedese, smartove i maybache, a chrysler dobivao otpatke. to se posebno danas vidi koliko dobro chrysler posluje kad se zna poslovati sa njim.
http://www.fcagroup.com/en-US/investor_relations/financial_reports/FiatDocuments/Bilanci/2008/Bilancio_Consolidato_UK_ott.pdf
2008., al da ne ispadne da sam p...a, 2009. je bio gubitak, no to je već negdje započelo spajanje pa bi i troškovi spajanja mogli dijelom biti razlog gubitaka. U tom izvještaju vidi se i profit 2007. i 2006.
Oktopod-po kojim kriterijima FCA radi zastarjele proizvode-volio bi da napišeš barem jedan
Mile , to sa Daimlerom je samo jedno od lutanja Chrysler grupe , koje ju decenijama karakteriše...
sa s kim je jos chrysler bio u vezi (vlasnistvo, partnerstvo, bilo sta) pre daimlera?
Mitsubishi ,AMC (jedino pozitivno što im je ostao Jeep iz te grupe) neslavan izlet u Evropu kupovinom Simce , Rootesa i Barreiroa ,saradnja sa Maseratiem , non stop ponori i izvlačenja , zbog čega je morao prodati i Lamborghini.
Uvlavnom grupacija koja je non stop imala nekakve ponore i dizanja , nema konstante
Markione se ponasa kao malo dijete.
Kao da ne zna otkud novci za Teslu.
Ako se iscrpe investicioni fondovi, neophodna sredstva ce se prikupiti kreiranjem raznih gejtova. Bar u tome Amerikancima ne nedostaje ideja.
Krajsler je rupa bez dna. Svabe su to namirisali na vreme i odbacili saradnju.
Italijanima to nije poslo od ruke.
@ Đorđe,
niko od tih firmi nije bio vlasnik chryslera vec je chrysler ustvari bio njihov vlasnik.
i nebi bas rekao da nista od toga nije bilo slavno. mitsubishiju je odlicno islo u americi dok su saradjivali sa chryslerom, a danas kad su samostalni su rupa. amc je kupljen bas zbog jeepa i amc fabrika; u nijednom momentu nije bila opcija da amc ostane u porizvodnji, jer zasto bi - amc i chrysler su proizvodili aute u istoj klasi.
u evropi se nisu proslavili u britaniji, ali u francuskoj su imali poprilican uspeh.
ako pogledas finansije FCA od kada je nastao videces da samo chrysler i ferrari donose profit, dok su fiat, alfa, lancia i maserati u gubitcima iz godine u godinu.
@ vojvoda,
a sto su svabe ulazile u saradnju sa chryslerom kada su znali da su rupa ili dna? ili im je trebao $$$ nakon sto smart u 20+ godina postojanja nikada nije ostvario profit, a maybach je na kraju ugasen i posle svih investiranja?
Nisam ni rekao da su gore napisani bili vlasnici , nego je to moj odgovor na lutanja Chrysler grupe ,partnerstva i neuspjele poduhvate.
Uglavnom moja konstatacija i dalje stoji da je ta grupa turbulentna već decenijama i da u ovom savezu nema ko koga posebno iskoristiti jer je to po sistemu , našla bena benu...
Razlog simbioze MBa i Krajslera niko ne zna, a onaj ko mozda i zna nece da kaze.
Uglavnom je to bio ponor za Nemackog proizvodjaca kome je prestankom saradnje otklonjen kancer sa debelog creva.
Ne zna se ni pravi razlog "dobrovoljne" saradnje Fiata i Krajslera.
daleko od toga da je chrysler nema veoma pozeljna kompanija, ali oni imaju i dalje nekoliko veoma uspesnih proizvoda. jeep i ram recimo, na njima je profit ogroman. zatim minivanovi i na kraju dodge charger. nebi fiat dzabe ulazio u saradnju sa njima, a pre toga i daimler. fiat nikada opet nebi ugledao americko trziste da nije bilo chryslera
@ vojvoda,
to sto ti ne znas ne znaci da niko ne zna.
vidi se danas ko je bio problem ... chrysler odrzava celu fiat grupu u zivotu, a daimler je morao da trazi novu zrtvu (nasao je u renaul-nissanu) da bi nekako izbrisao gubitke koje smart i maybach prave. na kraju maybach je ugasen posle toliko investiranja, a smart postoji samo zato sto renault snosi troskove iz twingo.
informisi se malo ... jeli li ikada nasao dokaz za onu pricu koju si pricao kako je toyoti za duplo opala prodaja u evropi u zadnjih 20 godina?
U Detroitu se i dalje priča kako je "Krajsler" imao 20 milijardi dolara na računu u trenutku kada ga je preuzeo "Dajmler".
@ CaMIRO,
stvar je u tome da daimler nije preuzeo chrysler vec je bio merger. ustvari, trebao je biti merger, ali posto je svabo jurgen schrempp bio CEO kompanije, mozes i sam da zakljucis gde su pare otisle.
chrysler je tokom 1980tih i 1990tih odlicno poslovao - toliko dobro da su vratili drzavne dugove godinama pre unapred, kupili su amc i lamborghini. ista stvar je sa dugom iz 2008 - otplatili su ga 6 godina pre vremena.
Camiro-vise od 12 mlrd eura gotovine se oslobodilo prosli mjesec-prema ugovoru o preuzimanju Fiat je trebao zadovoljiti neke kriterije da bi tek nakon toga mogao slobodno raspolagati tim sredstvima. Ta su sredstva donedavno bila ublokadi, a nastavno na to-kako su se sredstva "oslobodila" tako se pocelo razmisljati i o povratku lancie. Prica se onovoj delti.
Ko o čemu Sergio Marchionne o profitu.
Odustali su od električnog 500 jer bi imali gubitke. Šta onda reći za 500L koji se proizvodi u Kragujevcu. Sve gibitke plaća država. Da nije velike bespovratnog poklanjanja novca od 500 miliona evra, plus oslobađanje od poreza, plus što Srbijagas na osnovu gasa ćuti i trpi posledice posla stoleća jer ne može da naplati od FCAS-a nešto na šta FIAT ugovorom je zaštićen od naplate, kao i plaćanja struje (EPS-u) i druge komunalije poput vode i drugih stvari. Faktički čitava industrija strada zbog jedne velike kilave firme.
Toliko o FIAT-ovoj ekonomskoj logici. Pa veća je jedna Škoda od FIAT-a. FIAT je kao klinac u automobilskoj industriji. Uvek su ga spasavali drugi.