home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Transferi zaposlenih u automobilskoj industriji vrlo Tsunehiro Kunimotosu retki, pogotovu kada se radi o prelasku stručnjaka sa 40 godina iskustva. Mitsubishi Motors je 2014. godine za šefa svog dizajnerskog tima postavio Tsunehira Kunimota, glavnog dizajnera iz Nissana. Njegovi najvažniji projekti kojima se potpisuje kao autor su Z Concept, Infiniti FX i R32 Skyline.

Mitsubishi Motors, kao specijalizovana marka posebno za SUV i električno pokretana vozila, dala je zadatak da se kreira novi identitet putem dizajna kako bi se u tom smislu izmenio doživljaj marke.

Kunimoto je vrlo zadovoljan novom pozicijom, jer mu pruža mogućnost kreiranja strategije dizajna Mitsubishi Motorsa od samog početka, baš kao i u Nissanu 2000. godine. Posebno stoga što Mitsubishi Motors planira da predstavi pet novih SUV modela za evropsko tržište do 2021. godine. Prvi je SUV srednje klase, nešto veći od sadašnjeg ASX-a, a po stilu sličan konceptu XR-PHEV II koji je predstavljen 2013. godine. Već za 2019. godinu planiran je novi kompaktni SUV B-segmenta baziran na eX conceptu, koji je predstavljen ove godine u Ženevi.

Poznato je da su kupci Mitsubishijevih vozila vrlo lojalni. Stoga Kunimoto namerava da zadrži prepoznatljive korporativne vrednosti tako da novi dizajn prednjeg dela ima čvrsto uporište u tradiciji marke. „Dynamic shield“ dizajn predstavlja kombinaciju agresivne crne sredine (u obliku slova X) i bočnih poligonalnih sekcija. Jedna od glavnih funkcija prednjeg dela vozila je svakako usis vazduha prema motoru, ali savremena tehnologija omogućava primenu manje glomaznog dizajna. Danas se prednja maska, osim za usis vazduha, koristi i kao platforma za ugradnju najrazličitijih senzora ili na primer kamere za aktivni tempomat.

Kunimoto je prelaskom u Mitsubishi sproveo istraživanje o doživljaju Mitsubishi vozila kod kupaca u Aziji i Evropi. U Tajlandu se često koriste pick-up vozila, a često su u upotrebi i do 20 godina. Jednostavni su za održavanje, imaju vrlo robusnu karoseriju i izdržljivu mehaniku što se doživljava kao glavna prednost Mitsubishija. U Nemačkoj ili Velikoj Britaniji vlasnici više polažu na snagu i pouzdanost pa je zato za Kunimota kao dizajnera bitan kvalitet forme koja služi funkciji. Premda u auto industriji često emocijama daju prednost pred funkcionalnošću, Mitsubishi je težište dizajna stavio na upotrebnu vrednost za korisnika, kako bi se izdvojio iz mase ostalih marki.  

Električno pokretana vozila (EPV) predstavljaju prioritet razvoja Mitsubishi vozila u nekoliko narednih godina. Kunimoto naglašava da će EPV biti derivat glavnih modela, a ne posebni proizvod. Stoga Mitsubishi ne razvija samo jedan EPV, nego tri osnovna SUV modela – novi Outlander, novi srednji SUV i novi manji kompaktni SUV. Svaki od njih imaće svoju EPV verziju, poput aktuelnog Outlandera dostupnog u benzinskoj, dizel i PHEV verziji.

Po pitanju enterijera, Mitsubishi je dugi niz godina bio kritikovan zbog upotrebe tvrdih obloga enterijera umesto materijala mekanih na dodir. Kunimoto je odlučan da promeni takav pristup uređenja enterijera, što je jasno vidljivo već kod eX concepta. Poznati dizajner želi da poveća osećaj kvaliteta za korisnike, posebno kod PHEV modela. Stoga je i za naslednika Outlandera najavljena velika promena u kvalitetu završne obrade i materijala enterijera.

Kunimoto je podstakao i ponovno otvaranje Evropskog dizajnerskog centra u okolini Frankfurta. Iako se konačne odluke donose u Japanu, Kunimoto smatra da inicijative evropskih stručnjaka u mnogome doprinose razvoju identiteta dizajna u Mitsubishiju. Koliko je bio u pravu, videće se u Ženevi 2017. godine kada, osim novog SUV modela, planira da predstavi i novi dizajnerski identitet brenda Mitsubishi.

Izvor: Netauto.rs



čitanja : 717



Komentari