
BMW je izgubio niz ključnih ljudi zaslužnih za razvoj električnih vozila i3 i i8. Njih je preotela mlada kineska kompanija Future Mobility Corp., koja se oslanja na podršku Tencent Holdingsa.
Ovim potezom BMW bi mogao da ima značajne prepreke u pokušaju konkurisanja na tržištu sve popularnijih električnih vozila
Carsten Breitfeld, veteran koji je dvadeset godina proveo u BMW-u i uz to razvijao sportski električni hibrid i8, napustio je Bavarce još prošli mesec, kako bi postao glavna izvršna figura kineske kompanije. Ali pravi udarac je usledio tek ovih dana - jer je sa sobom povukao još tri centralne figure iz BMW-a. Naime, sve tri osobe radile su na razvoju električnih vozila pod oznakom BMW i.
U pitanju su Dirk Abendroth - šef razvoja električnih sistema za i seriju vozila, Benoit Jacob - šef dizajna BMW i linije, kao i Henrik Wenders, glava proizvodnog menadžmenta. Svi će redom zauzeti odgovarajuće pozicije u Future Mobilityju i raditi na razvoju kineskih električnih vozila.
WSJ nije uspeo da dobije potvrdu informacija iz BMW-a, ali podaci su stigli od neimenovanih izvora unutar same kompanije. Dok se tržište električnih vozila razbuktava, uz sve snažniju konkurenciju u svim segmentima, ovaj potez nekolicine ključnih bi se mogao pokazati dugoročno veoma bolnim za BMW.
Gubitak ključnog tima za razvoj električnih vozila mogao bi BMW da ostavi na začelju po pitanju privlačenja i - što je važnije - zadržavanja talenta i kvalitetne radne snage za taj tržišni segment.
Linija BMW i vozila pojavila se još 2013. godine, uz mnogo marketinškog spektakla. Međutim, do danas je vozilo 'srednjeg' segmenta, i3, doživelo veoma malo izmena. Neke od njih, po pitanju dizajna i dometa na jednom punjenju baterije, ostale su pod velikim znakom pitanja, što je analitičare podstaklo na misli o tome da BMW nije potpuno spreman za konkurisanje. Dodatni šamar je činjenica da je Tesla Motors zabeležio stotine hiljada prednarudžbina za Model 3 (do sada oko 400.000 prednarudžbina), koji bi uprkos visokoj ceni mogao da igra još veću ulogu od Modela S kada je reč o popularizaciji električnih vozila.
Nedavno su se pojavile informacije da BMW ipak namerava da osveži i nadogradi liniju električnih vozila, ali s gubitkom ključnih figura... pitanje je koliko toga je već pripremljeno.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / BMW
"Ovim potezom BMW bi mogao da ima značajne prepreke u pokušaju konkurisanja na tržištu sve popularnijih električnih vozila"
Mozda jeste tako, a mozda i nije. Mozda su Svabe ipak namirisale da u elektromobilima nije buducnost kako se to danas mnogima cini.
Generalno , meni ovo sa Teslom smrdi skroz, sumanuto mi djeluje da 400.000 naivaca kaparišu a ne znaju šta kupuju...
Ili je marketing bravurozan toliko da je isprao mozak kao i onima što noćevaju ispred jabukinih trgovina čekajući svoj gejfon a nemaju pojma šta dobijaju...