Čisti dizelaši su daleko od čistih

Kako piše B92, zahvaljujući maloj potrošnji i ekonomičnosti, automobili sa dizel motorima i dalje čine oko polovine svih prodatih vozila u Evropi, ali najnovija studija otkriva da gotovo svi dizelaši na tržištu premašuju zakonom dozvoljene emisije štetnih materija.
Polovinom aprila saopšteno je da će Volkswagen, Opel, Audi, Mercedes i Porsche povući sa Nemačkog tržišta oko 630.000 automobila sa dizel motorima zbog neregularnosti u vezi sa emisijom izduvnih gasova. U međuvremenu, britanski Emissions Analytics (EA) objavio je rezultate istraživanja prema kojem čak 97 odsto novih dizelaša na evropskom tržištu emituje više štetnih azotnih oksida (NOx) nego što dozvoljavaju norme koje su važile u trenutku njihovog lansiranja (Euro 5 i Euro 6).
Studijom je obuhvaćeno 263 modela a merenje izduvnih gasova sprovedeno je u standardizovanim uslovima u vožnji na putu. Istraživanje je pokazalo da od 201 testiranog Euro 5 dizelaša, samo jedan ispunjava ograničenja propisana ovim standardom (Škoda Octavia 1.6 TDI sa 110 ks iz 2014.), prenosi Gardijan.
Kada je reč o modelima sa dizel motorima koji su proizvedeni po Euro 6 normama, testirano je 62 automobila, a izduvni gasovi kod samo 7 modela zadovoljavaju taj standard. U pitanju su Audi A5 2.0 TDI sa 161 ks (2014), BMW Serije 3 2.0 sa 184 ks (2013), Škoda Superb 2.0 TDI sa 148 ks (2016), VW Golf Sportsvan 2.0 TDI sa 148 ks (2015), VW Passat 1.6 TDI sa 118 ks (2016), VW Scirocco 2.0 TDI sa 148 ks (2015) i VW Touran 1.6 TDI sa 108 ks (2016).
Kompletnu listu testiranih modela možete pogledati OVDE.
Interesantno je da većina od ukupno osam modela koji su zadovoljili propisane norme potiče iz Volkswagen grupe, koja je 2015. okrivljena za dizel skandal. Studija pokazuje da je kod skoro četvrtine automobila otkriveno da emituju najmanje šest puta veće količine NOx od dozvoljenih, dok je kod modela Audi A8 i FIAT 500X emisija ovih materija bila čak 12 puta veća od propisane.
EA je saopštio da su svi modeli testirani u istim uslovima saobraćaja, u isto doba dana, na istoj ruti u jugozapadnom Londonu, sa istim opterećenjem.
Izvor: B92.net
Foto: Patrick Pleul/AFP/Getty Images
"Kada je reč o modelima sa dizel motorima koji su proizvedeni po Euro 6 normama, testirano je 62 automobila, a izduvni gasovi kod samo 7 modela zadovoljavaju taj standard. U pitanju su Audi A5 2.0 TDI sa 161 ks (2014), BMW Serije 3 2.0 sa 184 ks (2013), Škoda Superb 2.0 TDI sa 148 ks (2016), VW Golf Sportsvan 2.0 TDI sa 148 ks (2015), VW Passat 1.6 TDI sa 118 ks (2016), VW Scirocco 2.0 TDI sa 148 ks (2015) i VW Touran 1.6 TDI sa 108 ks (2016)."
Da li ovo znaci da je VAGenov dizelgejt namjenski izmisljen samo da se otme novac od onoga kao ga ima najvise, ili su Englezi odlucili da izigravaju Jovanku Orleanku?
Ovaj "test" veze nema sa propisanim normativima, tako da ne znači ništa:
"EA je saopštio da su svi modeli testirani u istim uslovima saobraćaja, u isto doba dana, na istoj ruti u jugozapadnom Londonu, sa istim opterećenjem."
Zanimljivi rezultati su prikazani na tabeli 2 (euro6)
http://www.theguardian.com/business/2016/apr/21/all-top-selling-cars-break-emissions-limits-in-real-world-tests
po kojoj se lako vidi da je nemacki Bosch citavu jednu generaciju ispred englesko francuskog Delphia.
Otprilike 5 do 10 godina.
Jos uvek ima ljudi koje brane nemacku otrovnu industriju. Kako piše B92, zahvaljujući maloj potrošnji i ekonomičnosti ??!! o cemu ovaj tekst govori koji to stucan novinar pise ovakve nebuloze... kakva je to ekonomicnost u pitanju? Dizel motor je jako davno izmisljen mozete ga upakovati ovako ili onako dodati elektrobike ali to je tehnologija proslosti. Naravno Srija je svakako zaostala tako da nas to ne pogadja. Sve sto napolju zabrane i bacaju mi to dovucemo ovde nama je to dobro!
Realno, današnji dizel koji nije čipovan, manje zagađuje okolinu, bar 20 puta manje od ispravnog Golfa 2 1,6 D, po pitanju čestica čađi, NOx i sličnih otrova.
A u Srbiji je Golf 2, još uvek naj naj auto.
Cela ova priča oko ekologije je naduvana i netačna, zanemarljiva i nedobronamerna. Izuzimajući prevaru koju je sproveo VW, pa sad pokušava da uvuče i druge u isti koš....