
Kako prenosi Tanjug, profit kompanije Hjundai Motor platio je danak valutnih oscilacija i slabljenja prodaje u Kini. Južnokorejski proizvođač automobila beleži pad neto dobiti u prvom tromesečju ove godine, deveti kvartal uzastopno.
Neto dobit Hjundaija u periodu januar-mart iznosila je 1,76 biliona vona (1,52 milijarde dolara), što je za 11,6 odsto manje u odnosu na isti period prošle godine, dok je operativni profit pao za 15,5 procenata na 1,34 biliona vona, prenosi agencija AFP.
Hjundai je, zajedno sa svojom manjom podružnicom Kijom, peti po veličini proizvođač automobila u svetu.
Produžetak krize globalnih cena nafte pogađa rast poslovanja zbog posustajanja tražnje na nekim tržištima u usponu, navela je južnokorejska kompanija u saopštenju.
Slabljenje lokalnih valuta u zemljama kao što su Rusija i Brazil takođe je umanjilo cenovnu konkurentnost Hjundaija, dodaju iz kompanije.
Globalna prodaja automobila ovog proizvođača pala je za 6,4 odsto u prvom kvartalu tekuće godine u odnosu na godinu pre, na 1,1 miliona vozila.
Hjundai je upozorio da će neizvesnost potrajati do kraja godine, pošto privrede u usponu i razvijene ekonomije pokazuju neznatne znake oporavka.
Kako bi se suprotstavila usporavanju prodaje, iz kompanije kažu da će povećati proizvodnju SUV automobila, popularnih na tržištima u usponu poput Kine, koja je ključno tržište na koje otpada oko 20 odsto ukupne prodaje Hjundaija.
Prodaja vozila južnokorejske kompanije u Kini pala je za 18,2 odsto u prvom tromesečju, iako se kinesko automobilsko tržište, koje je već najveće u svetu, širi.
Izvor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Hyundai