
Autonomna vozila 'kucaju' na velika vrata, ali vozila koja implementiraju deo potrebnih tehnologija, ali i vlasnici tih vozila imaju još mnogo toga da nauče iz stvarnog života. Vlasnik jednog Modela S iz američke savezne države Juta zatekao je svoje vozilo kako se zabilo u prikolicu parkiranu ispred, navodno ničim izazvano
Jared Overton, vlasnik vozila koje se zabilo u prikolicu, od Tesla Motorsa je nakon nedelju dana dobio pismo u kome se sugeriše da je on sam kriv. 'Tesla Motors je pregledao podatke iz vozila i zaključili smo da je do nesreće došlo zbog toga što je vlasnik bez provere okoline aktivirao Summon karakteristiku vozila', kaže se u pismu.
Reč je o jednoj od autonomnih mogućnosti kojima raspolažu Tesla Motors vozila, a koja obezbeđuje automatsko parkiranje. Overton tvrdi da, iako je demonstrirao zainteresovanima šta vozilo sve ima uz pripadajuću aplikaciju, ni u jednom trenutku nije aktivirao Summon opciju.
Jedno je jasno - Tesla Motors je svoj zaključak o nesreći izveo isključivo na bazi podataka iz vozila. Po aktiviranju Summon opcije vozač je dužan da pazi na okolinu i da bude spreman da zaustavi vozilo ako se za to pokaže potreba. Uprkos upozorenjima, Tesla Motors navodi da vozač to ovde nije učinio uz prikaz brojnih tehničkih detalja - pa i sekunde u kojima su odigrane određene radnje. S tim rečenim, iako je Model S opremljen brdom senzora, oni nisu pomogli da zaustave vozilo pred prikolicom.
Nezavisno od toga čija je tačno krivica za ovu manju nesreću, svakim danom postaje jasno zašto Google, Volvo i mnogi drugi proizvođači mnogo pažljivije idu u svet autonomnih mogućnosti vozila.
Još jednom treba napomenuti da je apsolutno prepuštanje kontrole vozilu veoma loša ideja – nezavisno od toga kako se neka mogućnost zove u marketinškom rečniku. Jednog dana to će biti drugačije, ali sadašnjost priča drugačiju priču. Volan u ruke!
Izvor: Tportal.hr