
Kako piše B92, svakodnevno smo svedoci velikog broja saobraćajnih prekršaja na ulicama naših gradova koji nisu sankcionisani. Na žalost, neki od njih nađu se u žiži javnosti tek nakon što se dogodi saobraćajna nesreća.
U saobraćajnoj nesreći koja se dogodila u sredu oko 7.30 h na Mostu na Adi u smeru ka Novom Beogradu tri osobe su povređene, od kojih jedna teže. Prema prvim informacijama, u saobraćajnom udesu učestvovala su dva automobila i zaprežno vozilo, javio je RTS. Iako uzrok nezgode za sada nije zvanično utvrđen, u oči odmah upada da je u saobraćajki učestvovalo jedno zaprežno vozilo.
Zakon o bezbednosti saobraćaja koji je trenutno na snazi u Srbiji ne zabranjuje izričito kretanje zaprežnih vozila u gradu, već na osnovu Člana 157. regulisanje saobraćaja ove vrste vozila prepušta organima lokalne samouprave. U skladu sa tim, Sekretarijat za saobraćaj grada Beograda doneo je 2012. godine Rešenje o saobraćaju teretnih i zaprežnih vozila kroz Beograd.
U ovom dokumentu precizirano je da se "zabranjuje kretanje zaprežnih vozila na teritoriji grada Beograda, osim na putevima u zonama poljoprivrednih površina" (Član 11). Most na Adi svakako ne spada u "zonu poljoprivrednih površina", pa je u tom smislu jasno da zapežnom vozilu nije mesto na ovoj saobraćajnici. Druga je stvar što se takva vozila svakodnevno nekažnjeno kreću ovim mostom, ali i ostalim delovima grada.
Međutim, zaprežna vozila nisu jedini problem kad je reč o Mostu na Adi. Mnogi čitaoci u komentarima na vest o nesreći primetili su da vozači na ovom mostu masovno ne poštuju ograničenje brzine.
Neki od njih to čine svesno, jer se ne obaziru na saobraćajne propise, dok druge zavara širok, ravan put, sa kvalitetnom asfaltnom podlogom i relativno malom gustinom saobraćaja, pa nije retkost da već na polovini mosta dostignu brzinu od 90-100 km/h, što je praktično dvostruko više od zakonskog ograničenja.
Ne ulazeći u to ko je u ovom slučaju izazvao nesreću, kao vozači ne možemo da utičemo na to da li će se na ulicama kretati konjske zaprege ili ne, ali možemo da budemo oprezniji i usporimo kada naiđemo na zaprežno vozilo tamo gde mu nije mesto. Na taj način, sprečićemo moguću nezgodu i sačuvati svoje i tuđe živote.
Sa druge strane, organi zaduženi za kontrolu učesnika u saobraćaju trebalo bi da spreče kretanje konjskih zaprega na beogradskim mostovima.Izvor: B92.net
Foto: screenshot / RTS
Odgovor na ovo pitanje potpuno je identičan odgovoru na pitanje da li je gospodinu koji živi i spava već nedeljama na "stajalištu Železnička stanica" mesto na tom mestu..
Sila boga ne moli. A i što bi se panduri "cimali" sa dobavljačima sekundarnih sirovina na mostu na Adi, kad od njih ne mogu da uzmu "čast".
Ili sa pomenutim nesrećnikom sa Ž. stanice, i sličnima, koji možda mogu da ih ogrebu tokom intervencije i prenesu ne daj bože neku tropsku bolest.. A i gde bi sa njima.. Bolje da spavaju sa 20 kesa u centru grada, da može lepo omladina da napravi "idealan selfi", sve u cilju propagiranja totalne socijalne entropije..
Prosto te svaki dan obuzme neobjašnjiva milina kad konstantno bivaš svedok kako država savršeno funkcioniše..
Odredjena kategorija ljudi u javnom prevozu ne plaća karte niti ih kontrola kažnjava.
Konjske zaprege i motokultivatori jezde Beogradom a vozači i pešaci se kažnjavaju i za najmanji prekršaj.
Kada ne bi bilo "Pozitivne diskriminacije" i država bi bila uređenija i čistija.
Da li će konj biti oduzet i poslat u zoo vrt ili klanicu i da li će oni što su pruzrokovali nesreću platiti štetu i bolničko lečenje ne treba se ni pitatati ja samo znam da bi mene kao nepovlaštenog to debelo koštalo i plus bi zaglavio u "Padinjaku" dal u zatvoru ili ludnici svejedno.
Nadam se da će povredjena osoba preživeti i proći bez trajnih posledica.
Žao mi je konja, veliki stres za životinju, a verovatno je ostao bez svojih kola. A mogao bi i bez glave.
Zna li se ko je neposredni uzročnik nezgode?
Naravno da zaprežnim kolima nije mesto na tom mostu, ali je činjenica da postoje i druga ugrožavanja bezbednosti saobraćaja koja policija i ne želi da vidi. Mene je neki dan na raskrsnici zamalo "preseklo" neko čudno vozilo za prevoz sekundarnih sirovina, koje je prošlo kroz "kasno zeleno", tj. baš crveno. Da nisam video na koju stranu se kretalo, ne bih znao gde mu je prednja strana, toliko je svojim oblikom "poseban" bio.
Za zaprezna kola i freze na ulicama BG je prvenstveno kriva Policija,zakon je jasan,Policija ga ne sprovodi.
Nema šta da sprovodi policija ako nije postavljen odgovarajući saobraćajni znak, koji zabranjuje kretajne zaprege po gradu - delu grada.
Nekada kad sam bio mali (sredinom prošlog veka), u svakom gradu bilo je naznačeno gde je zabranjeno kretanje zaprežnih vozila, a naročito u strogom centru grada, itd. Takođe, zabranjeno je bilo i za ručna kolica, a mestimično i motorcikle (jer su stvarali buku).
A danas sem roma, niko nema zapregu. A njima postaviti znak, isto je kao da ga nema.
Realno, zaustavi ga policija, a on nema ni ličnu kartu, državljanstvo i sl.
Oktopod
Odmah sa njim u zatvor,sta treba,da pobije neciju porodicu,ako nece da se socijalizuju u drustvo onda ne mogu i da budu dio tog drustva.U zicu I ogradu I cao.Koji hoce da se skokuju i rade kao sav normalan svijet te ostaviti da zive sa ostalim ljudima.Doveo bi ja to u red brzo.
Nije mi bas najjasnije kako je doslo do saobracajne nezgode... sta Beogradjani su zaboravili kako izgleda i koliko se brzo krece zaprezno vozilo koje su cesto vidjali u svojim rodnim mestima... zaboravi se to, ne moze covek da im zameri...
Ono sto je cinjenica je da policija, odnosno sluzbenici ne mogu nikada da bude krivi, pa je i logicno da treba prebaciti "krivnju" na upravljaca puta u ovom slucaju grad... evo tu u mom komsiluku postoje dve ulice koje se sezonski zatvaraju u periodu od 18-22h zbog setalista, pa se cesto nadju "sofercine" koje smatraju da saobracajni znak ne vazi kada je oblacno ili kada je kisa (uverio sam se da su neki ubedjeni da tako nesto postoji u ZOBS-u) a policija za nepostovanje okrivljuje (to je njihovo zvanicno priopcenje) upravljaca puta jer zaboga nije postavio, odnosno ne postavlja svakog dana barikade na krajevima ovih ulica... sto bi se oni sada cimali da smaraju prijatelje i zamerali sa nekim nepoznatim, naplacivali kazne, i ovako su napaceni sto imaju takve poslove za stalno i razne privilegije... ali uvek je policija radila u interesu gradjana, malo i ja zanovetam...
NJIMA JE SVE DOZVOLJENO U OVOM GRADU !!
Pogledajte samo sta rade na Cukarickoj Padini, uz OBrenovacki. Pogusise narod. Kuga kojoj nema leka..
Treba da znate da su Romi posebno zaštićena manjina, i da to izvestioci EU detaljno prate, kao se postupa prema njima, kako ih socijalizuju i sl.
Nezamislivo je da ih drže u zatvoru iz više razloga. Čak umeju da budu i nasilni, ali policija ne sme da ih dohvati.
Veliki deo njih je liferovan kod nas iz EU....