home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Zamislite sebe za volanom “audija RS4” sa 1.300 konja! Osećate kako otkucaji srca rastu sa brojem obrtaja motora, a onda, u treptaju oka, papučica gasa preti da probije pod. Prva, druga, treća, četvrta… i snažno kočenje. Za deset sekundi ste prešli četvrt milje i postigli brzinu dovoljnu za poletanje aviona.

Ovo je najkraći i verovatno jedini način da se opiše trka ubrzanja na 402 metara koje su još 2005. na vojnom aerodromu u Batajnici privukle više gledalaca od fudbalskog “večitog derbija”. Tada se okupilo 50.000 ljudi a rekordna poseta se očekuje i 4. i 5. juna na “Nagradi Beograda 2016” koja će se održati na stazi “Ušće”, u Bulevaru Nikole Tesle, na potezu od ulica Ušće (boksovi i start) do Trešnjinog cveta.

Pravo učešća imaju svi punoletni vozači koji poseduju vozačku dozvolu kategorije B i godišnju licencu Sportskog auto i karting saveza Srbije. Kako bi svi učesnici imali podjednake šanse za pobedu, automobili su podeljeni u tri grupe (ET Super Pro, ET Pro Mod i ET Sportsmen) a pravo da se takmiče imaju automobili bilo koje marke, pogona, kubikaže i pogonskog goriva, sa agregatnom minimalne snage 150 KS.

Prvo takmičenje ubrzanja automobila je počelo davnih 50. godine prošlog veka na ulicama gradova u SAD, od semafora do semafora, za naklonost devojke ili jednostavno da se pokaže ko ima najbrži automobil. U međuvremenu se dosta toga promenilo, takmičenje je prošlo svoj razvojni put, kako kod samih učesnika trka ubrzanja tako i kod simpatizera ovog popularnog sporta. Uz razvoj svesti o bezbednosti u saobraćaju i zakonskih regulativa, individualne i pojedinačne trke ubrzanja brzo prerastaju u Međunarodno takmičenje.

Prvog dana “Nagrade Beograd 2016”, u subotu 4. juna, zagrevanje i treninzi su od 10.30 do 14 sati, dok trka staruje u 18 sati. Dan kasnije, u nedelju, “warm up” i kvalifikacije počinju u 9.30 a start druge trke je zakazan za 16 sati.

Izvor: Mojauto.rs



čitanja : 945



Komentari