home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako pišu "Novosti", u okolini Beograda uskoro bi trebalo da počne sklapanje električnog vozila, a planira se i proizvodnja. Cena "aksiosa" neće prelaziti 10.000 evra. Sa jednim punjenjem do 140 kilometara

I Srbija će praviti električne automobile. Najkasnije do septembra ove godine na ulicama Beograda pojaviće se malo gradsko vozilo na struju čija cena neće prelaziti 10.000 evra.

Preduzeće "Eko Srbija" je već dogovorilo prvu isporuku delova za sklapanje 12 automobila, ali su ambicije da se skoro svi delovi ubrzo proizvode u Srbiji. Kako kažu, zatvorili su i kompletan finansijski plan, dobili potrebne "papire", i sada je sve samo do tržišta.

- Mi smo sa kineskim partnerom dogovorili sve oko uvoza delova. Od šasije, motora, baterija, karoserije, koji bi se sklapali u okolini Beograda - kaže Dragan Škrnjić, direktor "Eko Srbije". - Ipak, naša želja je da elektromotor i karoseriju pravimo u Srbiji pa smo već otpočeli pregovore sa srpskim kompanijama koje mogu da proizvedu ove komponente.

Zanimljivo je da je "Eko Srbija" dobila potpuno besplatno licencu od jedne renomirane italijanske kompanije za prizvodnju elektromotora. Istu licencu je nedavno otkupio i japanski "Suzuki".

- Prvi automobil, koji će se na našem tržištu prodavati pod imenom "aksios" predstavićemo javnosti u septembru, na 5. "Tesla reliju", na kome učestvuju električna vozila i hibridi iz celog sveta - kaže Škrnjić. - Automobil je namenjen, pre svega, za korišćenje u gradskim uslovima. Ima domet sa jednim punjenjem baterija do 140 km u realnim uslovima. Maksimalna brzina je 60 km na čas.

Ono što je posebno zanimljivo je da se "aksios" puni na običnoj kućnoj utičnici od 220 volti i da je vreme maksimalnog punjenja baterije oko osam časova. Potrebno je samo dva sata za punjenje 60 odsto kapaciteta baterije.

Nije prvi na punjenje

Projekat "Aksios" nije prvi takve vrste u Srbiji koji za cilj ima proizvodnju električnog automobila. Centar za motorna vozila AMSS je sa uspehom napravio i već registrovao, posle serije testova, "punto klasik" sa pogonom na električnu energiju. Ovo vozilo koje je delo tima inženjera Milana Božića, zbog svojih originalnih rešenja, izaziva veliku pažnju i van granica naše zemlje...

Nedavno je na BG kar šou predstavljen i projekat međunarodne ekspertske grupe (IEEG), kojoj je na čelu naš inovator Slavko Vujović, i koji su najavili za mart 2017. međunarodni sajam električnih automobila koji će biti u potpunosti proizvedeni u Srbiji.

Subvencija kod nas nema

Država Srbija je jedina zemlja u Evropi koja ne daje nikakve subvencije za električne automobile i hibride. Dotacije u pojedinim zemljama EU idu i do 8.000 evra, a kod nas nisu predviđene ni poreske olakšice, pa čak ni besplatno parkiranje.

Pre nekoliko godina je država sa 100.000 dinara stimulisala prodaju eko-vozila u Srbiji ali se nije pridržavala sopstvene odredbe, pa je japanska "Tojota" morala da za oko stotinak prodatih vozila zatraži naplatu putem suda. Spor je okončan u korist Japanaca.

Preuzeto sa: Novosti.rs



čitanja : 2004



Komentari

Besplatna licenca i delovi iz Kine? Za fabriku igračaka OK, ali za fabriku automobila treba mnogo više. Ovakve vesti plasiraju odredjene firme da bi se besplatno reklamirale iako znaju da od toga nece biti nista. Do skora je pompezno najavljivan mali elektricni automobil iz RS za nemačko tržište i na ovom blogu, pa ništa.

Autor B.M 28 Maj 2016, 13:58

Sve bi to bilo u redu kada bi grad imao istinski ride sharing service. I nije preterano bitna bezbednost i udobnost, jer ovo je za gradske uslove i kratke relacije.

Medjutim... da li je srpski energetki sistem spreman za elektricna vozila???

Autor Fordovac 28 Maj 2016, 15:21

Ja mislim da ovo "strujno" vozilo u po podnevnom saobraćajnom špicu u BGD ne može ništa brže da se prebaci sa desne na levu obalu Save od bilo kog drugog putničkog vozila ...
Ali, bicikl recimo, e, to je već "brzina svetlosti" za sav taj stajaći saobraćaj

Autor moron 28 Maj 2016, 15:33

Moze ako ima pravo na koriscenje zute trake, i specijalna mesta za parkirane (koja su kraca, taman da se parkiraju ovakva vozila).

Autor Fordovac 28 Maj 2016, 15:49

Fordovac
Kada bi barem imao "pravo na koriscenje zute trake", ja bih rekao "Bravo, preporučujem". Ovako, "djoka", na žalost.
Problem parkiranja bolje da ne pominjem.

Autor moron 28 Maj 2016, 17:02

nema potrebe za parkingom, očekujem uskoro lebdeće automobile, gde ćemo dobiti licencu a praviti negde u okolini Beograda. Jel moguće da je narod toliko glup i veruje u sve što pročita?

Autor B.M 28 Maj 2016, 18:55

B.M
Ja bi bio zabrinut kad bi narod bio toliko glup da veruje u tvoje priče.
Kamo sreće da su ovoj firmi dali prostor u Zastavi i 100 deo subvencije koju je dobio Fijat. Fijat je u Srbiji zacrneo 100 ovakvih malih kompanija koje bi mogle da od Srbije naprave zemlju. Pogledajte šta radi jedan Rimac u Hrvatskoj-
Ali zato, onaj ko je pokupio subvencije za 10 narednih godina namenjene celoj Srbiji, odmah ismeva ovakav posao.

Šta kaže B.M ??? Uvoziće delove iz Kine i sklapaće automobil ??
A šta radi Fijat??? Uzeo milijardu evra i samo lepi farba i vari uvezene delove!

Autor Oktopod 28 Maj 2016, 20:01

Bolje da se radi I ovo,bar se nesto "proizvodi",stvara,nego trzni centri,lidli,metro I ostali trgovinski lanci koji samo uzimaju gotove pare a nista ne proizvode.Ja bi volio da ovo zazivi,da uspije.

Autor Renault Terminator 28 Maj 2016, 20:53

Stvar je u tome sto od toga nema nista jer je potrebno uloziti veliki novac, koji nemamo i strucnjaci, koje takodje nemamo, jer su otisli. Trenutno nismo sposobni ni fabriku delova da napravimo a kamoli automobila. Svakako je lakse napraviti trzni centar i preprodavati neku robu.

Autor B.M 28 Maj 2016, 23:10

Nije bas takvo crnilo,ima jos pametnih ljudi u ovoj zemlji,samo ne mogu da dodju do izrazaja od ovih sto misle da su pametni.A ti sto misle da su pametni oni i otvaraju te trgovinske lance,ogradjuju se i pune sopstvene dzepove.Ko ce da pravi fabriku,sto ti kazes da ulozi ogromni novac i da ceka da se to vrati,brat Srbin ako ne moze da pokupi sutra novac,koji je ulozio danas,nece da ulazi u posao,ne isplati mu se.Neki jos od bogatasa zive u vremenu Slobe i postoktobarskih zutih petokolonasa i izdajnika...

Autor Renault Terminator 28 Maj 2016, 23:32

B.M
A kako će imati novca za ovakve projekte, kad je sve uloženo u crni Fijat, koji sve što vredi uvozi.
Samo je srpski vazduh u gumama......

Autor Oktopod 29 Maj 2016, 00:09

Po nekim ranijim informacijama oko 70% delova za Fiat 500L se proizvodi u Srbiji:

https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2013/06/06/devet-fabrika-u-kragujevcu-radi-za-fiat-za-fiat-500l-70-odsto-delova-i-sklopova-se-proizvodi-u-sumadiji

Autor auto 29 Maj 2016, 00:40

Od investitora koji su najavili dolazak u Srbiju trecina su iz autoindustrije, a na to je svakako uticao dolazak Fiata. Treba znati da smo do nedavno spadali u visokorizičnu državu za investicije, i onda normalno da se daju podsticaji. Što se tiče proizvodjača delova, ne moze Fiat njima da odredjuje gde će da dodju. Mnogi su otisli u Bugarsku i Makedoniju jer odatle mogu snabdevati i fabrike u Turskoj. S obzirom da 150.000 nije neka ogromna kolicina treba da budemo zadovoljni ako se i 50% delova radi kod nas. Fabrike motora se prave tamo gde u blizini ima fabrika koje izbacuju 500.000 automobila godisnje.
Ono sto je bitno a o čemu se malo piše je da mnoge male firme u Srbiji rade za Fiat a nemaju veze sa autoindustrijom. Samo na čišćenju i održavanju fabrike radi dosta firmi iz Kragujevca jer se radi o ogromnoj povrsini. Projekcije i razne radove u okviru fabrike takodje rade nase firme, a stalno se nesto pregradjuje, dogradjuje i ureddjuje. Samo u rekonstrukciji fabrike učestvovalo je preko 2000 radnika iz cele Srbije svih mogucih struka jer se radila od temelja do krova. Uporedimo to sa izgradnjom autoputeva gde nasih firmi gotovo i nema, a ulazemo mnogo veći novac.

Autor B.M 29 Maj 2016, 06:46

Na autoputevima mi smo samo podizvodjaci,nase firme dobijaju mrvice,stranci uzimaju kajmak.To je kriva drzave,sto ne stoji iza Mostogradnje i Energoprojekta i ostalih nasih prezivjelih firmi u toj bransi..Pare smo uzeli od stranaca,isti stranci nam rade autoputeve za manje pare nego sto bi radili nasi ali tu treba da stane drzava iza nasih firmi kao sto iza stranih firmi stoje njihove drzave I na kraju svega Srpska raja ce da placa te kredite.A gdje tek odrzavanje tih autoputeva,sta ako nam i to budu radili stranci,dali ce nam biti jeftino,cisto sumnjam.Moram gurati nase firme po svaku cijenu,nikako strane.

Autor Renault Terminator 29 Maj 2016, 11:01

Aplauz! Svi cemo mi uskoro raditi za 25.000 dinara i cisticemo tudja g....

Autor bk 29 Maj 2016, 23:38

Ima li kakvih vesti od ovog Aksiosa?

Autor Zastava 26 Mar 2017, 21:34