home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako piše B92, iako su automobili sa dizel motorima u poslednjih nekoliko godina činili više od polovine novih prodatih vozila na evropskom tržištu, u prvih nekoliko meseci 2016. zabeležen je pad prodaje dizelaša.

Prvobitni rast isporuka dizel automobila u Evropi bio je posledica njihovog forsiranja na tržištu od strane vlada nekih zemalja, sa obrazloženjem da troše manje goriva i emituju manje količine ugljen-dioksida u poređenju sa benzincima. Međutim, dizel skandal koji je krajem 2015. pogodio najvećeg evropskog proizvođača automobila, nemački Volkswagen, doveo je do blagog pada prodaje dizelaša u 2016, pokazuju analize koje je sproveo LMC Automotive.

Naime, popularnost dizelaša u Zapadnoj Evropi posle dužeg perioda pala je u aprilu prvi put ispod 50 odsto, nakon što su se mnogi kupci preorijentisali na benzince i automobile sa hibridnim pogonom. U prošlom mesecu prodaja vozila sa dizel motorima iznosila je 49,7% ukupnog tržišta novih automobila (-3,1%).

U periodu januar-april 2016. takođe je zabeležen pad prodaje dizelaša i to u visini od 2,2%, u odnosu na isti interval 2015. Ipak, u prva četriri meseca prodaja dizelaša na zapadnoveropskom tržištu iznosila je nešto malo više od pedeset odsto (50,1%).

Najveći pad prodaje modela sa dizel motorima dogodio se u segmentima potkompaktnih, kompaktnih i malih MPV automobila, dok ovaj trend nije zahvatio tržište velikih limuzina gde su dizelaši i dalje podjednako traženi kao i pre dizel skandala. Analitičari ocenjuju da će se pad prodaje automobila sa dizel motorima nastaviti, kao posledica strože kontrole izduvnih gasova od strane regulatornih tela na Starom kontinentu.

Najviše će biti ugrožen plasman malih dizelaša, koje su kupovali ljudi skromnije platežne moći upravo zbog njihove ekonomičnosti. Njihova cena na tržištu će porasti, jer će proizvođači automobila morati da ulože više sredstava u tehnologije koje će smanjiti emisiju štetnih gasova ispod dozvoljenih granica.

LMC Automotive saopštio je da je u prva 4 meseca 2016. ukupna prodaja novih automobila u Zapadnoj Evropi porasla na 4,87 miliona, što predstavlja rast od 7,7% u poređenju sa istim periodu 2015.

Procenjuje se da će dizel skandal uticati da se automobilsko tržište brže kreće u smeru ka elektrifikaciji pogonskih sistema i da će auto-kompanije ulagati više novca u istraživanje i razvoj hibridnih i modela na struju nego pre.

Izvor: B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 837



Komentari

da se zna HDI nije lazirao emisiju stetnih gasova i njima prodaja nije opala . jedini prizvodjac koji je ispostova normu.a vas vw i skoda hvala bogu toliko zagadjuju da nije cudo sto je sve vise raka . ko se ne slaze debelo sam sebe laze. Hdi je motor koji naj al najmanje zagadjuje to vec vrabci na grani znaju :)) pozdrav za ove sto misle da nisam u pravu jer ne mogu da se pomire :) :)

Autor nikola 30 Maj 2016, 23:45

Nikola

Dobar je HDI,ni dCi nije lazirao a Svabe su se obrusile bile zestoko nebi li i dCi unistili.Naravno nisu uspjeli,jer neki proizvodjaci ipak igraju posteno.

Autor Renault Terminator 30 Maj 2016, 23:59

OK. Sad kad se podvuče crta, možda je malo nejasno da li se u Evropi posle "SAD skandala" prodaju VW/Škoda/ i ostali sa malignim softverom, ili ovi dobroćudni, u kom slučaju, da li su performanse drastično lošije, ili ne, odnosno, da li evropska regulativa toleriše ono što američka ne, i da li kod nas još uvek imamo "američke" DAS automobile..

Autor Priapus 31 Maj 2016, 12:16