
Tesla Motors će uskoro na tržištu imati četiri modela. Kupcima su dostupni Model S i Model X, dok će za godinu dana na puteve izaći i Model 3. Četvrti automobil iz game šef Elon Musk najavio je još prošle godine na svom Twitter profilu. Reč je o Modelu Y na kome Tesla Motors ubrzano radi.
Amerikanci su uvereni da će s Modelom Y pokrenuti pravu električnu crossover revoluciju. Baziraće se na Modelu 3, ali će koštati više. Nešto poput odnosa između Modela S i Modela X.
Specifikacije Modela Y biće slične onima iz Modela 3, a autonomna tehnologija biće u standardnoj opremi. Pogon je na zadnje točkove uz mogućnost doplate za AWD.
Izvor: Autoportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Tesla Motors
Imam osećaj da nešto nije u redu sa Teslinim modelima. Verujem da su dosta truda i rada uložili u model S, ali X nakon toga i 3 sada mi se čini kao da su sklepani na brzinu, bez testova, provera... Završna obrada u modelu X je bukvalno smešna, kao kod predprodukcijskih modela, galwing vrata na SUV modelu? Po meni glup nepromišljen marketinški trik koji može da privuče odrasle osobe sa mozgom deteta od 5 godina. Model 3 je prikazan bez konačnog izgleda enterijera sa mogućnošću porudžbine, te sasvim jasno koliko je pohlepa dominantna, nažalost za sada zadovoljeno brdom ljudi koji iz sopstvenih kompleksa moraju prvi da imaju nešto novo i drugačije. Način na koji će uspeti da proizvedi toliki broj naručenih primeraka verujem ni da njima nije jasan, mada će tu pohlepa sigurno pronaći zaobilazni put, pa makar se automobili raspali posle dve godine. Dok većina ostalih proizvođača stidljivo izbaciju "mild" hibride, model 3 nije krenuo ni u proizvodnju, a već se najavljuje sledeći model. Takođe mislim da će se update-ovi autopilota izbacivati na tržište bez osnovnih zahteva provere i sugurnosti samo da bi se konstantno nešto novo forsiralo od strane kompanije. Jednostavno sam siguran da će vreme pokazati da nešto veliko nije u redu sa tom kompanijom, a predpostavljam da je osnova svega pohlepa i nema lakše zemlje na svetu da se njoj podlegne u potpunosti.
Tesla je daleko jednostavniji proizvod od "klasicnog" automobila. Do sada su sve vec razvili, i sve sto se menja su karoserije i tu i tamo enterijer.
Slicno BMWu i njihovim klonovima.
Vrlo moguće da su nove Tesle "sklepane" i da nešto nije u redu sa njima, ali to je moguće i kod renomiranih fabrika koje tu i tamo maltene svesno izbace automobile sa feleričnim delovima (vazdušni jastuci su recimo samo poslednji slučaj).
Ono što je za sad sigurno je da je Tesla model S, odličan automobil, koji se nekome ne dopada, a nekome dopada, kao i svaki drugi automobil. Ipak važnije od toga je da je jedan anonimni proizvođač, uspeo da napravi bum u serijskoj proizvodnji, što se ja mislim nije desilo poslednjih 25 godina. Ako izuzmemo Škodu i Daciu, kao povratnike, koji novi brend je uspeo da se pored postojećih uključi u proizvodnju veliokserijskih vozila?
Naravno da postoji "pohlepa", zapravo želja za profitom. To je u osnovi svakog preduzetništva. Možda ne zvuči lepo, ali ako se u tome uspe, eto prekopotrebnih sredstava za finansiranje, za istraživanja, za napredak u krajnjem.
I da, to je su električni automobili i jesu daleko ispred konkurencije sa sličnim, hibridnim ili čistim pogonom. Elon Mask je svojevremeno stvorio i PayPal, kada niko nije ni mogao da zamisli da će sredstva sa svoje kreditne kartice prebaciviti na neki on-line servis da bi njime bezbedno plaćao robu preko interneta. Sve nove stvari nas plaše, ali to ne znači da sa njima nešto nije u redu.
Nino
Slažem se za rečeno, takođe sam rekao da mislim da je model S kompletan automobil i slažem za priznanje koje se treba odati Tesli za rekordnu izgradnju brenda. Bum u serijskoj proizvodnji je bio sa nekim novim kineskim proizvođačima, ali opet kinesko tržište je specifično i potpuno različito od mogućnosti stvaranja buma na evropskom i američkom. Ono ostalo što smatram da nije u redu je trenutno neki moj unutrašnji osećaj koji ne mogu da opravdam činjenicama. Jedino mislim da postoji ogromna razlika između želje za profitom (koja je i osnova postojanja svake kompanije) i pohlepe koja je nešto sasvim drugo. Na primer, izgradnja stambenih objekata od azbesta nije potraga za većim profitom, već je daleko u domenu bolesne pohlepe. Takođe postoje razni načini za povećanje profita, ali pohlepa uvek podstiče pogrešne (VW). Opet kažem ovo su samo neke moje za sada neosnovane impresije, ali sa vremenom ćemo videti...