home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Kako piše Alo, Srbija godišnje za gorivo, registraciju i održavanje voznog parka iz džepa, tačnije iz budžeta, izdvoji, verovali ili ne, više od 300 miliona evra, a automobili koje koriste funkcioneri i ministri su „audi“, „pasat“, „škoda superb“, „mercedes“, a zaluta tu i neko ekološko vozilo kao što je „leksus hibrid“!

Prema odredbama budžeta za 2015. godinu, 300 miliona evra namenjeno je za troškove održavanja, servisiranja i registrovanja automobila iz voznog parka Vlade Srbije.

Tako je javnom nabavkom za 2016. godinu, koja je objavljena na sajtu Uprave za zajedničke poslove republičkih organa, samo za zamenu guma predviđeno da se izdvoji 9.600.000 dinara, dok je za troškove auto-kozmetike, u koje ulaze zamena brisača i tečnosti za pranje stakala, namenjeno čak 12.500.000 dinara!

Prema predviđenim troškovima, za servisiranje i održavanje motornih vozila izdvaja se 35.450.000 dinara, a kako se navodi u dokumentu, „nabavka je neophodna iz razloga servisiranja i održavanja tehničke ispravnosti motornih vozila marke ‚audi‘ dodeljenih Upravi na korišćenje“.

Za servisiranje izduvnih sistema za sve vrste vozila sa ugradnjom rezervnih delova izdvaja se 500.000 dinara, dok je za limarsko-farbarske usluge i ugradnju vetrobranskih stakala predviđeno 1.000.000 dinara. Održavanje i servisiranja klima na vozilima košta 800.000, a tehnički pregled vozila 300.000 dinara. Za vulkanizerske usluge i centriranje vozila za sva vozila izdvojiće se čak 2.000.000 dinara. Zanimljivo je i to da je za pranje unutrašnjosti za sva vozila namenjeno čak 250.000 dinara!

Direktor Uprave Zoran Trninić kaže za „Alo!“ da je prosečan automobil koji voze srpski ministri „audi A6“ iz 2007. godine i da je prešao 300.000 kilometara, dok cene servisiranja variraju u zavisnosti od marke, godine proizvodnje, pa i vrste kvara!

- Javna nabavka za 2016. godinu još nije kompletno gotova, ali mogu vam reći da će samo za održavanje vozila u 2016. godini biti izdvojeno 68.000.000 dinara, i to za 280 vozila kojima raspolaže Uprava - kaže Trninić i objašnjava da je cena održavanja različita zbog toga što se vozila najviše klase održavaju u ovlašćenim servisima, a ona nije uvek ista za sve tipove automobila. Prema cenovniku jedne renomirane auto-kuće, koja je i ovlašćeni serviser, za prosečni automobil ministara „audi A8“ za veliki i mali servis cena iznosi 600 evra, plus cena radnog sata od 3.800 dinara!

Za Vladu i Skupštinu samo luksuz!

Službena vozila „više klase“ koriste Vlada, parlament i ministarstva, njih 147, dok su 133 automobila niže kategorije i koriste ih tehničke službe.

- Za potrebe Generalnog sekretarijata i potpredsednika Vlade raspoređeno je 20 vozila na korišćenje. Za Skupštinu devet, a za ministarstva 105 automobila - navodi se na sajtu Uprave.

A za radnike nema novca

Gotovo 100.000 radnika u Srbiji koji su ostali bez posla likvidiranjem društvenih preduzeća u poslednjih 15 godina traži od države da im isplati upravo 300 miliona evra za sve neisplaćene zarade. Upravo toliko država godišnje daje za udobno vozikanje svojih funkcionera.

Izvor: Alo.rs

Foto: RAS



čitanja : 818



Komentari

Samo udri, široko.
Ništa od bajke ukidanja službenih vozila.
Srbija je bogata država, neće Dačije.
Samo bahato, raja plaća !

Autor P1 31 Maj 2016, 17:27

Nece "gospoda" da se voze u Renaultu..

Autor Renault Terminator 31 Maj 2016, 17:45

"za održavanje vozila u 2016. godini biti izdvojeno 68.000.000 dinara, i to za 280 vozila kojima raspolaže Uprava"

Oko 243.000 po vozilu godišnje "za održavanje"? Kako kada kažu da za "za prosečni automobil ministara „audi A8“ za veliki i mali servis cena iznosi 600 evra"?

Autor moron 31 Maj 2016, 18:13

Kako Alo piše, naši ministri voze Agere RS, Vejrone, LaFerarije, narućili Regere i Širone... :)

Autor s1000rr 31 Maj 2016, 18:17

Očigledno se radi o velikoj greški. 300 miliona evra ne vrede sva vozila u Beogradu...
Možda eventualno se radi o 3 miliona evra.
I ovo je pokazatelj da se nema račun držati stari luksuzni auti.
U normalnim zemljama, ovakva vozila se uzimaju na lizing sa održavanjem, ili se ugovorno uzimaju vozila na tenderu sa održavanjem na 5 godina.
Naravno, u ovo gore sumu uračunato je 10-20-30% čororo, ali i nesposobnst službi koje se bave voznim parkom su glavni uzrok.

Autor Oktopod 31 Maj 2016, 18:25

"za zamenu guma predviđeno da se izdvoji 9.600.000 dinara, dok je za troškove auto-kozmetike, u koje ulaze zamena brisača i tečnosti za pranje stakala, namenjeno čak 12.500.000 dinara"

To jedva da je za "tisuću" guma. Ali, ovo drugo "odvaljuje" :)

Autor moron 31 Maj 2016, 18:31

Ma da, cifra u naslovu je slučajna ili namerna greška.
Ali u svakom slučaju, kako i šta rade zaposleni u Vladi, i ovi iznosi koji se pominju su veliki.
Živim u blizini Nemanjine, mogu samo da kažem da je bahatost u vožnji crnih, zatamnjenih Superba i Audija na nivou iz 93-će ako ne i jače.

Autor Nino 31 Maj 2016, 18:38

moron
tih 9 600 000 je taman za 500 auta, ako se zamene po 1 set zimskih i 1 letnjih premijum guma.
Tako da se negde "gubi" 20-30%.

"Ovo" 12 000 000 za kozmetiku, verovatno ide sa pranjem i sl.
To je 24 000 pranja.... ili po 50 pranja po vozilu - godišnje (za 500 vozila kao za gume).

Autor Oktopod 31 Maj 2016, 18:42

Nije nesposobnost u pitanju , nego lopovluk , dok se tu svaka balega ugradi , eto cifri da se zavrti u glavi...
Pošto kroz prethodni posao u Renaultu sam imao prilike vidjeti kako to funkcioniše na mikrorazini (opštinski nivo) a mogu misliti šta se radi na
državnom nivou.
Od prenapuhane tenderske ponude , koju ovlašćeno lice potpiše uz koruptivnu nadoknadu , preko fiktivnih servisnih faktura i faktura za gorivo tj. održavanje i točenje privatih vozila.
Javašluk je došao do te mjere da usrani šofer dođe i kaže piši na službene tablice , načelnik odobrio...
Dok ne počnu javna streljanja po stadionima , nema nama pomoći.

Autor Đorđe 31 Maj 2016, 18:47

Oktopod
Ali, ako nabavljaju gume sa ovog sajta autogume.rs, nema tu ni za 100 guma za bicikle:) Koje cene ...
Najbolje polovne, "kod Zeke iz Omoljice" :)

Autor moron 31 Maj 2016, 18:48

Đorđe
Sve ja to razumem što si naveo, a ja ga "krstim" 10-20-30%, u zavisnosti od slučaja, ali jednaku štetu čine lica iz javnih službi koja primaju vozila sa "opravke", koja uzimaju i prihvataju nešto što niti je ugrađeno ni urađeno. To je još gore, veruj.

Autor Oktopod 31 Maj 2016, 19:06

Autor Nino 31 Maj 2016, 18:38

Za "SuperBe" spreman i na poligraf..

Verovatno se negde u saldu zagubila stavka "botovi"..

Autor Priapus 31 Maj 2016, 20:27

Nisu sve "besne" limuzine, zapravo skoro svi NISU "besne" limuzine. "Besne" limuzine nisu ni 1% voznog parka koji se odrzava iz drzavnog budzeta.

Autor Fordovac 31 Maj 2016, 21:41

Sta se iscudjavate kao da niste znali? Besna kola imaju drzavne i lokalne uprave, drustvena preduzeca, a i Crkva. I sto bih bio na strani drzave koja nas iskoriscava?

Autor B.M 31 Maj 2016, 22:12

pričao mi tip koji radi kao komercijalista za tehniku, kaže državne firme imaju npr budžet za ovu godinu, i iako im ne treba toliko, oni potroše i podele radnici međusobom, samo da budu blizu ili više od datog budžeta. Kaže, ako ne potroše, smanjiće im sledeće godine.... ludilo

Autor s mile 31 Maj 2016, 22:57