
Nemački gigant planira da uloži čak tri milijarde evra u novu liniju motora.
Prvi u nizu je dvolitarski dizelaš za novu E klasu. Kodnog imena OM654 ugrađuje se u E220d, a uprkos snazi od 191KS troši prosečno tek 3,9 l/100 km po NEDC ciklusu. Emisija CO2 je na nivou od 102 g/km. Štedljiviji od prethodnika, novi motor je ujedno i osetno lakši. Težak je samo 168 kg, što je gotovo 25% manje od prethodne generacije. Takođe, ovo je prvi Mercedesov motor koji zadovoljava buduće RDE (Real Driving Emissions) standarde.
U Mercedesu planiraju da do 2019. godine okončaju implementaciju nove generacije motora u sve modele koji imaju predviđenu dizelsku ponudu.
Pomenimo i da je nemačka DEKRA već testirala E220d prema RDE standardima na temperaturama okoline od 2 do 16 stepeni Celzijusa i potvrdila nizak nivo emisije NOx čestica koja je redovno niža od 80 mg/km.
Osim brojnih novih tehnoloških rešenja na dizelskim motorima Mercedes će ubuduće i benzince opremati filterom čestica, a premijerno će novi sistem biti lansiran sa obnovljenom S klasom.
Sve zajedno, radi se o investiciji teškoj preko tri milijarde evra kojom Mercedes nastoji da smanji potrošnju, a time i emisiju štetnih gasova, kako na budućim, tako i na aktuelnim modelima.
Izvor: Index.hr
Foto: Mercedes
http://mercedesblog.com/mercedes-amg-a-45-2-liter-turbo-wins-engine-of-the-year-award/
http://smagazin.rs/?p=12614
I ovi rešili konačno da naprave normalan motor. Ako ne bude veretizan.... Nisu oni majstori za male i normalne stvari da prave---
I eto rešenja za taksu u Srbiji za mercedesdžije i gazde koji ne mogu ni registaciju da plate.
Samo, trebaće da prođe 4-5 godina, dok po Evrpoi obiđu koju stotinu iljada i stignu ovde "ganc" novi :)
A samo kako su se ovde busali i kleli u 2200 kubika :)