
U izboru za Međunarodni motor godine 2016, Fordov EcoBoost trijumfovao u klasi motora do 1,0 litra zapremine. Ovo je ukupno deveto priznanje za inovativni turbo benzinac, koji je ujedno petu godinu zaredom proglašen za najbolji motor u klasi.
Fordov EcoBoost nastavlja sa dominacijom na polju pogonskih agregata i pored sve veće konkurencije. U prestižnom izboru za Međunarodni motor godine 2016, žiri sastavljen od 65 novinara iz 31 države peti put zaredom proglasio je EcoBoost najboljim u klasi motora do 1,0 litra, čime je još jednom potvrđena superiornost ovog agregata. Inovativni trocilindraš sa turbo punjenjem i direktnim ubrizgavanjem može da se pohvali sa čak devet titula uključujući onu za Najbolji novi motor 2012, a što je još važnije, 2014. je postao prvi trostruki uzastopni osvajač priznanja za Međunarodni motor godine u generalnom izboru koji obuhvata sve klase.
„Nastanak EcoBoost motora je promenio pravila igre, a uprskos tome što su u međuvremenu mnogi konkurenti krenuli njegovim stopama, on već pet godina predstavlja merilo vrednosti u svojoj klasi, kaže Joe Bakaj, potpredsednik razvoja proizvoda u kompaniji Ford Evropa. „Duh inovacija nastavlja da nas inspiriše u potrazi za naprednim rešenjima koja primenjujemo i na polju čistih, efikasnih te snažnih dizel agregata smanjene zapremine“, dodaje Bakaj.
EcoBoost motor zapremine 1,0 litra dolazi u nekoliko verzija – 100 KS, 125 KS i 140 KS, dok u specijalnom modelu za reli takmičenja Fiesta R2 oslobađa 180 konjskih snaga. Interesantno je da verzija od 140 KS ima veću specifičnu snagu u odnosu na zapreminu nego Bugatti Veyron.
EcoBoost se isporučuje u 72 zemlje širom sveta, a pokreće 11 Ford modela u Evropi – k Fiestu, EcoSport, B-MAX, Focus, C-MAX, Grand C-MAX, Tourneo i Transit Connect, Tourneo i Transit Courier i Mondeo. Tokom prošle godine, svako peto novo vozilo koje je Ford prodao na Starom kontinentu isporučeno je sa 1.0 EcoBoost motorom.
Tehnologija EcoBoost motora sada je implementirana i kod najnovijih dizel motora smanjene zapremine – 2.0 dizel je nedavno lansiran u novom modelu Transit. Kombinacijom turbo punjača male inercije, direktnog ubrizgavanja pod visokim pritiskom, integrisanih usisnih grana te ostalih elemenata sa niskim trenjem postignuto je 13% uštede u potrošnji goriva uz maksimalni obrtni moment na 20 odsto nižim obrtajima.
Ford gama snažnih i efikasnih EcoBoost motora globalno obuhvata i četvorocilindarske jedinice zapremine 1,5 l, 1.6 l, 2,0 l, 2,3 l, kao i V6 od 2,7 i 3,5 litara. Ovaj poslednji se ugrađuje u superautomobil Ford GT, koji će 18. juna ozvaničiti veliki povratak marke Ford na čuvenu trku 24 časa Le Mana.
PR saopštenje – Grand Motors
Odvajam od usta da me mine želja pusta i poteram ekobusta. Ako se slože kockice eto mene u novom Focusu IV sledeće godine sa jačim ekobustom sa 6 brzina. Probao sam prošle godine onaj od 100KS i lepo mi je potrošio, oko 8.5 litara na 100km probne vožnje od 13km. A u papirima manje od 5!!!???
8.5 l je savršeno dobro koliko po bordu po gradu troši 1.2 Tsi (cca 12).
A možda i neki "Suzukista" da se javi po predmetnom pitanju..
http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?yyyy=2016&mm=06&dd=03&nav_id=1139214
Rasa
Druze nisi valjda verovao fabrickim podacima ?
Ako hoces malu potrosnju, precrtaj benzinca.
Verovatno si lagano vozio pa je 8,5l.
Ja sam, recimo, juče po BG (sve "u rasponu" od N.BG do Crvenog krsta, bez upotrebe autoputa ) sa 1,6 Mj u jako laganom ritmu (biciklisti su brži bili od mene) prešao oko 40 km, uz maksimalno korišćenje S&S, sve tokom radnog vremena (ali i u "pravim smerovima", bez ikakvih zastoja), uz prosek "po blesimetru" od 6,2 (dok fabrika deklariše 4,6), tj. sa oko 30% većom potrošnjom od deklarisane (a vozio sam "brzo" i "agresivno" koliko je živahan i mrtav konj).
Tako da nema (meni) ništa čudno (ni neekonomično) ako 1,0 ecoboost uz normalnu vožnju potroši po gradu 8,5. To je sasvim OK.
Moron
Puno je to 8.5l za 1.0.Pa moj 2.0 8v 115 konja koji je napravljen pocetkom 90-ih u gradu je isao 9-10l benzina a koja je razlika u tehnologiji u korist ovog 1.0.Kakvi su ovi ostali onda u toj kategoriji kad je ovaj ubedljivo toboze najbolji.
Test je bio u aprilu, od Ford salona na NBGd, malo autoputem ka aerodromu, samo kratko do 140km/h, pa nazad. Na dva tri semafora radio s&s. Potrošnja 8.5 po bordu, nakon reseta. Dakle, realno verovatno 9.
Jest išao sa 9-10lit. ali iza ponoći u gradu.
U dnevnom špicu su samo bajke u dvolitrenom benzincu sa početka 90-ih...
Djordje
Normalna voznja da,ako se forsira trosi koliko hoces.
@Renault Terminator
Zaboravio si to da nisu svi gradovi isti, velicina, konfiguracija terena, gustina saobracaja itd... tako da je i to relativno... neko racuna u Beogradu, neko mozda u Zajecaru...
Orlo
U Beogradu,al kad je vec relativno,sto ima smisla naravno,tu se onda ubraja i koliko se cesto vozi,koji dio dana,koji djelovi grada itd..potrosnja moze biti i veca,slazem se,ali takodje moze biti i manja od 10l I naravno vozac,kako vozi.Gomila faktora i okolnosti....