home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U izboru za Međunarodni motor godine 2016, Fordov EcoBoost trijumfovao u klasi motora do 1,0 litra zapremine. Ovo je ukupno deveto priznanje za inovativni turbo benzinac, koji je ujedno petu godinu zaredom proglašen za najbolji motor u klasi.

Fordov EcoBoost nastavlja sa dominacijom na polju pogonskih agregata i pored sve veće konkurencije. U prestižnom izboru za Međunarodni motor godine 2016, žiri sastavljen od 65 novinara iz 31 države peti put zaredom proglasio je EcoBoost najboljim u klasi motora do 1,0 litra, čime je još jednom potvrđena superiornost ovog agregata.  Inovativni trocilindraš sa turbo punjenjem i direktnim ubrizgavanjem može da se pohvali sa čak devet titula uključujući onu za Najbolji novi motor 2012, a što je još važnije, 2014. je postao prvi trostruki uzastopni osvajač priznanja za Međunarodni motor godine u generalnom izboru koji obuhvata sve klase. 

„Nastanak EcoBoost motora je promenio pravila igre, a uprskos tome što su u međuvremenu mnogi konkurenti krenuli njegovim stopama, on već pet godina predstavlja merilo vrednosti u svojoj klasi, kaže Joe Bakaj, potpredsednik razvoja proizvoda u kompaniji Ford Evropa. „Duh inovacija nastavlja da nas inspiriše u potrazi za naprednim rešenjima koja primenjujemo i na polju čistih, efikasnih te snažnih dizel agregata smanjene zapremine“, dodaje Bakaj.

EcoBoost motor zapremine 1,0 litra dolazi u nekoliko verzija – 100 KS, 125 KS i 140 KS, dok u specijalnom modelu za reli takmičenja Fiesta R2 oslobađa 180 konjskih snaga. Interesantno je da verzija od 140 KS ima veću specifičnu snagu u odnosu na zapreminu nego Bugatti Veyron.

EcoBoost se isporučuje u 72 zemlje širom sveta, a pokreće 11 Ford modela u Evropi – k Fiestu, EcoSport, B-MAX, Focus, C-MAX, Grand C-MAX, Tourneo i Transit Connect, Tourneo i Transit Courier i Mondeo. Tokom prošle godine, svako peto novo vozilo koje je Ford prodao na Starom kontinentu isporučeno je sa 1.0 EcoBoost motorom.

Tehnologija EcoBoost motora sada je implementirana i kod najnovijih dizel motora smanjene zapremine – 2.0 dizel je nedavno lansiran u novom modelu Transit. Kombinacijom turbo punjača male inercije, direktnog ubrizgavanja pod visokim pritiskom, integrisanih usisnih grana te ostalih elemenata sa niskim trenjem postignuto je 13% uštede u potrošnji goriva uz maksimalni obrtni moment na 20 odsto nižim obrtajima.

Ford gama snažnih i efikasnih EcoBoost motora globalno obuhvata i četvorocilindarske jedinice zapremine 1,5 l, 1.6 l, 2,0 l, 2,3 l, kao i V6 od 2,7 i 3,5 litara. Ovaj poslednji se ugrađuje u superautomobil Ford GT, koji će 18. juna ozvaničiti veliki povratak marke Ford na čuvenu trku 24 časa Le Mana.

PR saopštenje – Grand Motors



čitanja : 1249



Komentari

Odvajam od usta da me mine želja pusta i poteram ekobusta. Ako se slože kockice eto mene u novom Focusu IV sledeće godine sa jačim ekobustom sa 6 brzina. Probao sam prošle godine onaj od 100KS i lepo mi je potrošio, oko 8.5 litara na 100km probne vožnje od 13km. A u papirima manje od 5!!!???

Autor rasa 03 Jun 2016, 11:22

8.5 l je savršeno dobro koliko po bordu po gradu troši 1.2 Tsi (cca 12).

A možda i neki "Suzukista" da se javi po predmetnom pitanju..

http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?yyyy=2016&mm=06&dd=03&nav_id=1139214

Autor Priapus 03 Jun 2016, 11:42

Rasa
Druze nisi valjda verovao fabrickim podacima ?
Ako hoces malu potrosnju, precrtaj benzinca.
Verovatno si lagano vozio pa je 8,5l.

Autor P1 03 Jun 2016, 11:45

Rasa

Mora da si mu mast topio kad je toliko popio heheh

Autor Renault Terminator 03 Jun 2016, 11:51

Ja sam, recimo, juče po BG (sve "u rasponu" od N.BG do Crvenog krsta, bez upotrebe autoputa ) sa 1,6 Mj u jako laganom ritmu (biciklisti su brži bili od mene) prešao oko 40 km, uz maksimalno korišćenje S&S, sve tokom radnog vremena (ali i u "pravim smerovima", bez ikakvih zastoja), uz prosek "po blesimetru" od 6,2 (dok fabrika deklariše 4,6), tj. sa oko 30% većom potrošnjom od deklarisane (a vozio sam "brzo" i "agresivno" koliko je živahan i mrtav konj).

Tako da nema (meni) ništa čudno (ni neekonomično) ako 1,0 ecoboost uz normalnu vožnju potroši po gradu 8,5. To je sasvim OK.

Autor moron 03 Jun 2016, 13:22

Moron

Puno je to 8.5l za 1.0.Pa moj 2.0 8v 115 konja koji je napravljen pocetkom 90-ih u gradu je isao 9-10l benzina a koja je razlika u tehnologiji u korist ovog 1.0.Kakvi su ovi ostali onda u toj kategoriji kad je ovaj ubedljivo toboze najbolji.

Autor Renault Terminator 03 Jun 2016, 15:40

Test je bio u aprilu, od Ford salona na NBGd, malo autoputem ka aerodromu, samo kratko do 140km/h, pa nazad. Na dva tri semafora radio s&s. Potrošnja 8.5 po bordu, nakon reseta. Dakle, realno verovatno 9.

Autor rasa 03 Jun 2016, 19:05

Jest išao sa 9-10lit. ali iza ponoći u gradu.
U dnevnom špicu su samo bajke u dvolitrenom benzincu sa početka 90-ih...

Autor Đorđe 03 Jun 2016, 19:19

Djordje

Normalna voznja da,ako se forsira trosi koliko hoces.

Autor Renault Terminator 03 Jun 2016, 20:02

rasa
Pa to otvoren put. :)
Gradske bi isao vise.

Autor P1 03 Jun 2016, 20:13

@Renault Terminator
Zaboravio si to da nisu svi gradovi isti, velicina, konfiguracija terena, gustina saobracaja itd... tako da je i to relativno... neko racuna u Beogradu, neko mozda u Zajecaru...

Autor Orlo 03 Jun 2016, 20:31

Orlo

U Beogradu,al kad je vec relativno,sto ima smisla naravno,tu se onda ubraja i koliko se cesto vozi,koji dio dana,koji djelovi grada itd..potrosnja moze biti i veca,slazem se,ali takodje moze biti i manja od 10l I naravno vozac,kako vozi.Gomila faktora i okolnosti....

Autor Renault Terminator 03 Jun 2016, 22:34