
Kako piše B92, najnovija studija kompanije Millward Brown pokazuje da Toyota nastavlja višegodišnju dominaciju među velikim svetskim markama automobila.
Vrednost brenda Toyota procenjena je na 29,5 milijardi dolara, što predstavlja rast od 2% u odnosu na prethodnu godinu. U studiji koja se objavljuje svake godine, rangirano je 100 najvrednijih svetskih brendova iz svih industrijskih oblasti, a Toyota je u poslednjih 11 godina čak 9 puta dobila zvanje najvrednijeg automobilskog brenda na svetu.
Drugo mesto zauzeo je BMW koji je takođe uvećao svoju vrednost za 2%, na 26,8 milijardi dolara. Treći je još jedan proizvođač luksuznih automobila iz Nemačke - Mercedes, čija vrednost je procenjena na 22,7 milijardi dolara, uz godišnji rast od 4%.
Po prvi put među 10 najvrednijih auto-marki plasirao se Tesla Motors, čija vrednost kao brenda iznosi 4,4 milijarde dolara. Kompanija iz Kalifornije zauzela je 10. mesto pre svega zahvaljujući tome što je od potencijalnih kupaca primila čak 400.000 narudžbina za novi električni Model 3.
Pogledajte listu 10 najvrednijih automobilskih marki na svetu:

Izvor: Millward Brown
Generalno, najvredniji svetski brend je Google (koji je preoteo poziciju br. 1 od kompanije Apple). Njegova vrednost procenjena je na 229,2 milijarde dolara. Apple je drugi (228,5 milijardi dolara), dok je na trećem mestu Microsoft (121,8 milijardi dolara).
Toyota je na listi prvih 100 zauzela 28, BMW 33, a Mercedes 39. mesto. Ostali auto-brendovi su daleko iza.
Izvor: B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Toyota