
Volkswagen (VW) bi i evropskim vlasnicima vozila trebalo da ponudi sličnu nadoknadu kakvu će dati američkim vlasnicima VW vozila, izjavila je Elzbieta Bienkowska iz Evropske komisije za unutrašnje tržište i industriju.
"VW bi trebalo da dobrovoljno plati evropskim vlasnicima vozila nadoknadu koja bi bila uporediva s onom koju će platiti američkim kupcima", izjavila je Bienkowska u nedelju nemačkom nedeljniku 'Welt am Sonntag'.
Očekuje se, naime, da će se uprava nemačkog proizvođača automobila ove nedelje postići nagodbu s američkim regulatorima tržišta o isplati gotovo 10,3 milijarde dolara odštete zbog varanja na emisiji izduvnih gasova.
Nagodba s američkim regulatorom uključuje ponudu za otkup oko pola miliona vozila u SAD-u sa spornim softverom i plaćanje odštete vlasnicima takvih vozila od prosečnih 5.000 dolara.
Za Bienkowsku ne bi bilo u redu da VW evropske kupce tretira drugačije od američkih samo zbog razlika u zakonskom sistemu.
"Drugačiji odnos prema evropskim potrošačima u odnosu na američke ne bi bio pravi put za vraćanje poverenja evropskih kupaca", kaže Bienkowska.
Rukovodstvo VW-a je nedavno istaklo da će, kada je evropsko tržište u pitanju, ukloniti nelegalni softver na svim svojim vozilima, ali nemaju nikakve planove o eventulanom obeštećenju evropskih kupaca, tvrdeći da nisu pretrpeli nikakav gubitak.
Kompanija je ove godine već udvostručila sredstva rezervisana za potrebe podmirenja troškova vezanih uz skandal, na 16,2 milijardi evra.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen
Isplaćivanje odštete kupcima na tržištu gde je VW imao marginalnu prodaju, a sa druge strane "podsmeh" kupcima na tržištu zbog kog postoji kao brend, bez obzira da li je negde primoran ili ne, po meni predstavlja, pored svih gluposti viđenih do sada, poslednji udarac koji će zadati sami sebi.
@ panda
slažem se, plaćati smešno malom tržištu, a zapostaviti Evropu, gde drži velik deo tržišta. Mada u tome i jeste caka, kada bi plaćali u Evropi, bankrotirali bi
s mile
Pitanje je sada da li je na duže staze bolji gubitak poverenja (ka čemu definitvno streme) ili ogroman gubitak novca za naknade kupcima u Evropi. Mitsubishi je odabrao pristup (kad je stvar počela da izbija na videlo) priznanja, izvinjenja, ostavki bitnih ljudi i prihvatanja kazni i odšteta... Da bi nastavio postojanje Nissan je morao da kupi veliki deo akcija... VW je odabrao pristup negiranja (sa izvinjenjima koja su dolazila u bezobrazno kasno vreme), sujete (izjava da su jači od krize koja ih je zadesila), licemernih pokušaja napada na konkurenciju (Fiat, Opel), izbegavanja svakog eura kazne ili odštete uz isplate bonusa menadžmentu... VW za sada može bez dodatnog kapitala... Znači dva suprotna pristupa sličnom problemu ili skandalu. Lično mislim da je Mitsubishi primio udarac, koliko god da je jak, ali relativno brzo ceo skandal će pasti u zaborav kod kupaca i stvari će ponovo krenuti svojim tokom, dok će VW brend svojim stavom postati sinonim za nepoverenje, ako već nije ni postao...