
Kako piše B92, američka organizacija Consumer Reports (CR), koja od 1936. godine testira i upoređuje proizvode na tržištu SAD, pozvala je kompaniju Tesla Motors da privremeno onemogući funkciju auto-pilota u svojim automobilima, nakon saobraćajne nesreće u Floridi u kojoj je poginuo vozač Modela S.
Osim toga, CR je saopštio da ovaj sistem delimično automatizovane vožnje ne bi trebalo da se naziva "auto-pilotom". Saopštenje je objavljeno nakon nekoliko incidenata i udesa u SAD za koje se sumnja da su se dogodili dok su Tesla automobili bili u samovozećem modu, od kojih je jedan imao tragičan ishod.
U tekstu pod nazivom "Teslin auto-pilot: Previše autonomije, prerano", CR navodi da treba preispitati marketinšku upotrebu oznake "auto-pilot" za samovozeću tehnologiju koja se primenjuje u modelima Tesla Motorsa jer ona može da navede korisnike na pogrešan i opasan zaključak da je Model S sposoban za potpuno samostalnu vožnju, bez nadzora osobe koja je za volanom automobila.
Tesla je prilikom lansiranja auto-pilota dao jasno i precizno uputstvo kako se i pod kojim uslovima može korostiti samovozeći mod, uz napomenu da vozač mora da bude spreman da preuzme upravljanje automobilom u svakom trenutku. Međutim, CR smatra da uputstvo može zbuniti vozača, s obzirom da se sistem reklamira kao "samovozeći automobil".
Dodaje se da, iako mnogi proizvođači automobila u svojim modelima koriste neki od sistema za delimično automatizovanu vožnju, Tesla Motors svoju tehnologiju reklamira "agresivnije" od ostalih. CR navodi i da Tesla Motors za sada jedini u uputstvu dozvoljava vozačima da sklone ruke sa volana u "značajno dugom vremenskom periodu" dok je vozilo u samovozećem modu (mada uz izričitu napomenu da ruke moraju da budu neposredno iznad upravljača).
"Na duže staze, tehnologija auto-pilota svakako može povećati bezbednost na putevima, ali trenutno smo veoma zabrinuti da se potrošačima prodaje niz obećanja iza kojih stoji nedovoljno proverena tehnologija", kaže potpredsednica u CR, Laura MacCleery.
Zbog svega navedenog, Consumer Reports poziva Teslu da deaktivira uslugu korišćenja auto-pilota u svojim modelima sve dok se ne izvrše izmene u sistemu koje bi naterale vozače da moraju da drže volan čak i kada je automobil u samovozećem modu. MacCleery kaže da Tesla Motors ima politiku da odbija kritike i sugestije jer, kako tvrde u toj kompaniji, "mi odluke donosimo na temelju podataka dobijenih iz stvarnog sveta, a ne na osnovu nagađanja medija".
Izvor: B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs
consumer reports bi trebao da nastavi da reporucuje koju ves masinu da kupimo, a aute da ostave drugima
U pravu su 100% za ovo ( "CR navodi da treba preispitati marketinšku upotrebu oznake "auto-pilot" za samovozeću tehnologiju koja se primenjuje u modelima Tesla Motorsa jer ona može da navede korisnike na pogrešan i opasan zaključak da je Model S sposoban za potpuno samostalnu vožnju, bez nadzora osobe koja je za volanom automobila." )
CR je odavo izgubio kredibilitet za bilo sta i sad uksacu svima u usta kako bi ostali relevantni. Isto kao i kelly Blue Book i sve ostale "preporuke"
Sasvim je OK ovo saopštenje. Moglo je, da ne čuje zlo, da se desi da u skladu sa maksimom "nomen est omen" - naziv "auto-PILOT" korisnike legitimno navede na pogrešan i opasan zaključak da pomisle da Tesla može da leti, pa da se, ne daj bože, zalete s neke litice, i ne daj bože ishoda.. Bravo za "Praktičnu ženu"..