
Nije teško primetiti razlike između prvog proizvedenog Yarisa, koji je 31. januara 2001. godine izašao iz proizvodnog pogona, i nedavno proizvedenog 3-milionitog primerka u istom francuskom pogonu. Ali, ukoliko pogledate malo bolje, shvatićete da su promene mnogo dublje nego što možete uočiti na prvi pogled.
- Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) je proizvela 3-milioniti primerak Yarisa (crno-beli Bi-Tone Yaris hibrid).
- 15-godišnja istorija TMMF-a ispratila je do sada tri generacije Yarisa, kao i modele namenjene severnoameričkom tržištu.
- Toyota Yaris Hybrid: prvi u svetu hibrid B-segmenta u isto vreme je i veoma ekonomičan i efikasan (prosečna potrošnja goriva iznosi 3,3 l/100 km i 75 g/km CO2, gotovo bez emisija NOx-a i krutih čestica), samim tim, čini više od trećine ukupno proizvedenih Yarisa u francuskom proizvodnom pogonu.
- Iako je TMMF od samog početka zamišljen kao ekološki vrlo efikasan pogon, potrošnja voda je smanjena za čak 90%, a energije za 57% u odnosu na 2002. godinu, dok se nastali otpad u celini reciklira unutar pogona.
Ispod poklopca motora
Ekološka efikasnost Yarisa veoma se poboljšala tokom godina. Upoređujući prvi model, s 3-milionitim primerkom - Yarisom hibridom – emisija CO2 i potrošnja goriva u proizvodnji, gotovo su se prepolovile, iako su masa i izlazna pogonska snaga veće.
Koeficijent otpora vazduha, koji najviše utiče na ekološku efikasnost automobila, smanjen je s 0,3 na 0,286. S druge strane, čak i poređenje s konvencionalnim benzinskim modelom Yarisa pokazuje znatan inženjerski napredak u pogledu potrošnje goriva i emisije štetnih plinova.
Ekološki od samog početka
Automobil se ne ističe ekološkim performansama samo na putevima – način na koji je automobil proizveden je isto tako od značajne važnosti za ekologiju. Od samih početaka rada TMMF-a, pogon je zamišljen kao vrlo efikasno postrojenje sa minimalnim uticajem na okolinu.
U nekim segmentima proizvodnog pogona, magacinski prostori su do 10 puta kompaktniji u odnosu na industrijske standarde. Vizuelno, niska zgrada je diskretno uklopljena u okolinu, a od 2007. godine TMMF spada u TOP 5 održivih proizvodnih pogona Toyote u svetu.
Koristeći 90% manje vode u odnosu na 2002. godinu, TMMF je potpuno nezavisan po pitanju vodovodnog sistema
TMMF je postao potpuno autonoman proizvodni pogon u vidu korišćenja vode iz vodovodnog sastava. U odnosu na prvu godinu proizvodnje (2002.), Toyotino francusko postrojenje funkcioniše u celini bez korišćenja vode iz vodovodne mreže – svu potrebnu vodu dobija iz kišnice i reciklirane vode.
Od navedenog, 60% odlazi na kišnicu koja se prikuplja u dva velika bazena ukupnog kapaciteta od 16.000 m3, zatim prolazi kroz sastave obrade vode kako bi se postigli potrebni zahtevi za kvalitetom vode za konzumaciju i proizvodne procese.
Ostalih 40% vode se dobija recikliranjem otpadne vode. Kako se voda obrađuje pre i nakon industrijskih procesa, dobijen kvalitet ispunjava ekološke norme i sasvim bezbedno se može ispuštati u obližnju reku Scheldt.
100% otpada je reciklirano, a ništa nije ispušteno u okolinu
TMMF je oduvek bio proizvodni pogon bez ispuštanja otpada u okolinu, ali od 2007. godine izdvaja se potpunim recikliranjem proizvedenog otpada u krugu postrojenja.
Industrijska ulja i boje su prikupljene za ponovno korišćenje ili reciklažu, čelik i aluminijum predstavljaju dostupnu sirovinu, drvo, karton i plastika su potpuno reciklirani, a veoma mali preostali deo otpada je korišćen kao alternativni izvor energije.
57% manje potrošnje energije u odnosu na 2002. godinu
Iako je potrošnja energije na samom početku rada postrojenja bila rekordno mala za taj period, zahvaljujući brojnim unapređenjima proizvodnog procesa i kompaktnom izdanju čitavog objekta, TMMF je uspeo smanjiti potrošnju energije za čak 57% u odnosu na 2002. godinu.
Čak 2,5 tone CO2 godišnje su očuvane zahvaljujući naprednom fotonaponskom sastavu solarnih ćelija. Dodatnih 18,4 tone CO2 godišnje je očuvano usled korišćenja solarnog zida koji u isto vreme greje vazduh za potrebe nekih segmenata postrojenja.
Poslednje unapređenje se odnosi na zamenu plinskih bojlera s bojlerima na biomasu, što je dovelo do uštede u CO2 od 1.285 tona godišnje.
3-milioniti Yaris za francuskog kupca
Jubilarni 3-milioniti model Yarisa je crno-beli Bi-Tone Yaris hibrid koji stiže u ruke francuskog kupca. Čak 87% ukupne proizvodnje Yarisa predstavlja izvoz na 42 tržišta (Evropa, SAD, Kanada i Portoriko). Poslednjih 15 godina, više od 1 milijarde eura je uloženo u razvoj proizvodnih procesa i samo postrojenje kako bi izašle na tržište tri generacije Yarisa.
PR saopštenje – Toyota Srbija
Prva generacija je bila bomba u svoje vreme, druga je bila sampiom simpaticnosti i praktičnosti (hteo sam da je kupim.i dan sanas se okrenem, ali je enterijer bio tuga od kvaliteta upotrebljenih materijala), a treca sto se mene tice nije trebala da postoji, odavno nije napravlken takav genericki automobil kao Yaris III. E sad sreca je sto ce cetvrta generacija biti radjena na bazi Mazde 2, koju ce Toyota verovatno malo racionalizovati, ali valjda nece unistiti Mazdin fun faktor.
Moron
1998. ali u Japanu, tekst se odnosi na fabriku u Francuskoj...
Poz
promenila se vise nego neki drugi auti tipa golf. :)))
mi imamo 2015 yaris u familiji, odlican mali auto za grad. steta sto na sledecoj generaciji prelaze na platformu mazde2 jer mi smo kupili yaris upravo zbog toyotinog kvaliteta, jer sam citao iskustva vlasnika da prelaze 200,000-250,000 milja bez vecih problema uz regularno odrzavanje.
Obožavam Yaris prve generacije, jedan od mojih najomiljenijih malih automobila ikada. Bio je mnogo lep i drugačiji kada je se pojavio.
U to vreme su još bili 166, 607 W220 novi modeli, sjajna vremena bejahu...
Poz
u mojoj auto skoli smo presli sa volkswagen pola na tojote jaris 2008 godine,uzeli za pocetak 2 komada bele 1,4d4d i na obe je zakucao motor,pa smo stavljali u garanciji nove agregate,da bi na jednoj opet na 98,000 km menjan motor,nakon te dve smo kupili jos 2 restilizovane,koje smo vozili bez problema a i dalje su u auto skoli,presli smo i na najnoviji model,tj jedan je iz 2012,dok drugi je 2016 i sve je perfektno. Privatno vozimo u porodici volkswagen ;)