
Kako prenosi Tanjug, američke vlasti istražuju izveštaje o prodaji automobila Fijat Krajslera u SAD, saopštio je ovaj automobilski gigant.
FCA je obećao da će "u potpunosti sarađivati" u istrazi Komisije za hartije od vrednosti i Ministarstva pravde koji, kako izveštava agencija "Blumberg", proveravaju da li je ovaj proizvođač automobila prekršio američke zakone o hartijama od vrednosti.
Grupa auto-dilera Fijat Krajslera optužila je u januaru kompaniju FCA SAD da daje novčane stimulacije salonima koji lažno prijave veću prodaju vozila, naduvavajući prodajne rezultate tog auto giganta, prenosi agencija AFP.
Zastupnici Neplton grupe u Ilinoisu i na Floridi tužili su FCA SAD za reketiranje i prevaru, tvrdeći da takva praksa kompanije nepravedno nanosi štetu njihovim firmama koje su odbile plaćanje.
Tužbom se takođe osporava valjanost prodajnih rezultata FCA, koji su pokazali brzi rast.
Grupacija FCA je kategorično demantovala optužbe, odbacujući iznete tvrdnje kao proizvod "dva nezadovoljna trgovca" koji su bili neuspešni u ispunjenju svojih obaveza prema italijansko-američkom proizvođaču automobila.
Izvor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / FCA
Ima li nekog proizvodjaca automobila kom americke vlasti nisu uzele pare zbog necega:)
@ mile antena
ITAL DESIGN bato moj. Svi Krajsleri, A pogotovo Sebring doživeli su renesansu sa Fiatom.
http://i.imgur.com/U8lm9Ed.jpg
1. gen „Krajsler 200“ je fejslift „Sebringa“, vizuelno baš i nije bio veliki poduhvat - „hardpoints“ su ostali isti - i teško može da bude primer prefinjenog dizajna.
Štaviše, pitanje je koliko je tu „Fijat“ imao uticaja (a kamoli „Ital“).
Isto pitanje se postavlja za 2011. „jeep grand čeroki“ i „dodž durango“. Proces od papira do proizvodnje traje *bar* tri godine (i to u najboljem slučaju, a „Krajsler“ je imao teških finansijskih problema od 2005.god. pa na dalje).
npr. „Grand čeroki“ je prikazan na sajmu još 2009.god.
„Krajsler“ dizajn doživeo je pravu renesansu devedesetih godina, kada su modeli poput „Intrepid“ i „Stratus“ zaista bili osveženje u vizuelnom smislu. Ne treba ni zaboraviti oduševljenje koje je dočekalo prvog „Neona“ i „PR kruzera“. Ovog drugog 2000.god. nisi mogao da kupiš odmah već si se upisivao na spisku čekanja.
2004.god. „Krajsler 300C“ nastavio je tu tradiciju, ali nažalost većina ostalih vozila rađena pod „Dajmler“ su delovali nedovršeno (naročito unutra).
Nije ni čudo, imajući u vidu da su ključni ljudi napustili firmu kada su Nemci došli.
chrysler 200 i pacificu je dizajnirao americki dizajner jeff hammoud.
@CaMIRO,
drago mi je da si spomenuo intrepida jer sam ga ja imao. kako sam ja voleo taj auto, bio je idealan za duza putovanja.
@mile
Imala je i drugarica, obožavala ga je. Agresivan, aerodinamičan, ali i prostran. To je bila revolucija u proporcijama sedana.
Good ol' Iacocca -
https://www.youtube.com/watch?v=ar98l6QeuPg
Ne treba zaboraviti šta je „Krajsler“ bio devedesetih. Lutz, Gale, Castaing, Stallkamp. Kraljevi.
https://www.youtube.com/watch?v=8hVdrBEJILA
Kad se pojavio Chrysler 300M prvi put na ulicama kod nas, to se gledalo širom otvorenih... vilica ;) Prava senzacija, em amerikanac, em veličina, em dizajn. Valjda je to prvi auto na svetu koji je konstruisan čisto kompjuterski. U ono vreme je to bilo wow! Tek kasnije se pojavio Neon ovde.
@ mile antena
jesi li ikad video Plymouth Prowler ? vozio ? meni se baš svidja. Veoma neobičan dizajn. Uvek bih ga uzeo pre ostalih kabrioleta. Senzacija na ulicama.
Vozio sam „Prowlera“, pogled kroz šoferšajbnu je jedinstven. Prekidači i donji deo konzole su kao i kod ostalih modela, ali to bi mu oprostio da im nije ukrao i automatski menjač.
Jeste da je motor isti kao (čini mi se) kod LH modela - mislim da je 3,5 V6 - ali kod „Prowlera“ zvuči agresivnije pa očekuješ brže i spretnije menjanje brzina.
Da su ubacili 6-speed, bio bi hit. Ljudi su se žalili što nema V8, ali je meni lično više zasmetao menjač.
Dosta je grub, nađe svaku rupu po putu.
Ali jedinstven, zaista. Moram priznati i da je divan osećaj kada ga parkiraš. Svemirski brod ne bi privukao toliku pažnju.
Prowler sa zvukom V8 motora iz Maserati-ja. Ala bi to bila kombinacija. Uffffff !
"Svemirski brod ne bi privukao toliku pažnju." - potpuno se slažem. Nema te osobe koja se ne bi okrenula.
A još „Prowler“ sa menjačem od „Maseratija“ ... mislim, ako već mora automatik da bude.
„Manumatski“ menjač kod „Maseratija“ se pre desetak godina smatrao suviše agresivnim, ali mislim da bi „Prowleru“ odgovarao samo tako, obzirom da je ceo auto iznenađujući tvrd.
Onaj „Krajslerov“ „Autostick“ mi se baš nikada nije sviđao. Lenj, mekan i igračka koja dosadi nakon par minuta vožnja.
Inače „Krajsler“ istorijski nije bio najbolji sa automatskim menjačima. Kod starijih modela iz osamdesetih, sa hladnog starta si teško mogao da ubodeš rikverc.
Sad pogledao malo na search.craigslist.org ... „Prowler“ opasno drži cenu.
A toliko reklamiranja, prakticno u skoro svakom novom filmu koji sam gledao u poslednjih par godina, ali i u muzickim spotovima iskljucivo FCA vozila... i dodje do ovakvih stvari... neko rece ne daj Boze da dodje neka nova naftna kriza, dinosaurusi na koje se oslanjaju iz FCA grupacije ce opet povuci prodaju na dole, pa mozda novo muljanje sa brojkama ne pomogne... ili Fiat-ovi modeli dozive ekspanziju na trzistu, ili sa drugim znakom tipa Jeep ili Ram ko zna...