
Nemačko ministarstvo prevoza predložilo je da se u autonomna vozila ugrade uređaji koji će prikupljati i beležiti ključne podatke o vožnji i ponašanju vozila, slično kao crne kutije u avionima.
Nesreća Teslinog Modela S, u kojoj je vozač smrtno stradao dok je bila uključena funkcija Autopilot, povećala je pritisak na čelne ljude autoindustrije i regulatore na povećane napore kako bi se tehnologija automatizovane vožnje učinila bezbednijom.
Prema predlogu nemačkog ministra prevoza Alexandera Dobrindta, vozači autonomnih vozila neće morati da obraćaju pažnju na saobraćaj ili da se koncentrišu na upravljanje, ali će morati da ostanu za volanom kako bi mogli da intervenišu ako to zatreba.
Proizvođači će takođe morati da instaliraju crnu kutiju koja će beležiti ključne podatke o vožnji dok je autopilot uključen, dok vozač upravlja vozilom i u trenutku kada sistem zatraži da vozač preuzme upravljanje.
Nacrt zakona bi trebalo da se nađe pred drugim ministrima tokom leta.
U Nemačkoj su neki od najvećih svetskih proizvođača automobila, među kojima su Volkswagen, Daimler i BMW. Nemačka vlada želi da ih vidi kao globalne igrače na tržištu autonomnih vozila.
Kancelarka Angela Merkel je u aprilu od njih zatražila listu mera koje bi im pomogle u razvoju, idealno s rokovima. Očekuje se da takva vozila neće biti masovno dostupna na tržištu pre 2020. godine.
Elon Musk obećao: Promenićemo Teslin Autopilot
Elon Musk je do sada ignorisao pozive na promene funkcije Autopilot u Teslinim automobilima, koji stižu otkada je na Floridi u saobraćajnoj nesreći poginuo vozač automobila u kome je taj sistem bio uključen. Izgleda da je sada spreman da promeni ploču.
Nakon što je u nesreći stradao 40-godišnji vlasnik modela S i Teslin entuzijasta Joshua D. Brown, Musk je tvitnuo da radar Autopilota 'ne vidi' pojedine objekte kako bi se izbeglo bespotrebno automatsko kočenje. Tvit je naknadno obrisan.
U Teslinom blogu kasnije je navedeno da 'ni Autopilot ni vozač nisu primetili belu stranu prikolice na pozadini jarko osvetljenog neba, pa zato nisu zakočili.' Spekulisalo se o tome da li radarski senzor na modelu S možda nije uspeo da razlikuje prikolicu od neba.
Ta nesreća je, uz još jednu u kojoj je učestvovao Model X, predmet istrage američkih vlasti, a i američki Senat pozvao je Muska da senatore obavesti o nesreći, kao i o tome šta Tesla namerava da preduzme kako se više ne bi ponovila.
Protiv Tesle se okrenuo i časopis Consumer Report, koji je prošlog oktobra objavio da je Teslin model S P85D 'imao bolje performanse na našim testovima od bilo kog drugog vozila, čime je razbio (naš) sistem ocenjivanja'.
Sada se pitaju da li je opravdano korišćenje naziva Autopilot, kao i marketing koji je pratio početak prodaje, a koji podstiče 'opasnu pretpostavku da Model S zaista može samostalno da vozi.'
Od Tesle traže uklanjanje niza karakteristika Autopilota, poput one koja omogućava automatsko upravljanje, detaljnija uputstva vlasnicima kako sporni sistem funkcioniše kao i temeljito testiranje ključnih sistema pre nego što postanu dostupni široj javnosti.
Iz Tesle je stigao pomalo bahat odgovor da odluke donose bazirane na podacima iz stvarnog sveta, a ne medijskih spekulacija. Musk je sugerisao da će ponuditi bolja uputstva vozačima.
Ipak, Elon Musk tvitnuo je nedavno da u Tesli nameravaju da modifikuju poluautonomni sistem koji koriste u svojim automobilima.
Sličnu kombinaciju radarskih senzora i kamera za poluautonomne karaktersitike koriste i drugi proizvođači vozila. Radar može otkriti prisutnost objekata na većim udaljenostima nego što to može kamera, ali ih slabije razlikuje. Kamere, s druge strane, imaju kraći domet i bolju mogućnost razlikovanja.
Teslin Autopilot se od takvih sistema razlikuje po tome što se može automatski prestrojavati, ali i po tome što ne isključuje sistem ako vozači maknu ruke s upravljača na neko vreme.
Izvor: Tportal.hr
Foto: ahiva Autoblog.rs / Tesla Motors