
Izgleda da budućnost dizelskih motora nije sjajna. Naime, sve ekonomičniji i čistiji benzinci i razna alternativna rešenja poput hibridnog i električnog pogona polako, ali sigurno istiskuju dizele s tržišta, odnosno zauzimaju njegovo mesto kao štedljivog izbora.
Volvo je već najavio da namerava da u potpunosti izbaci dizelske motore iz svoje ponude, a šef švedskog brenda Hakan Samuelsson je rekao i da će dizelska tehnologija vremenom postajati sve skuplja s obzirom na sve strože ekološke standarde koje će morati zadovoljavati, a najavio je i da će samom dizelskom gorivu rasti cena s obzirom na to da će vozači u njega morati dolivati dodatne tečnosti kako bi se smanjile štetne emisije.
Ipak, nije Volvo jedini koji razmišlja na takav način. Tačnije, Autocar javlja da u Toyoti takođe razmatraju mogućnost eliminisanja dizela iz ponude pogonskih agregata. Glavni razlog leži u sve strožijim eko standardima, a činjenica je i da dizeli Toyoti u Evropi, kao glavnom dizelskom tržištu, i ne čine tako veliki udeo u prodaji.
Karl Schlicht, izvršni potpredsednik Toyota Europe, izjavio je da dizelski motori čine manje od 10% ukupne prodaje Yarisa na Starom kontinentu pa bi isti kroz neko vreme mogli biti i izbačeni iz ponude. Iz istog razloga Schlicht dovodi u pitanje i isplativost razvoja novih generacije dizela rekavši da se svako ko danas planira investirati u nove pogone za proizvodnju dizelskih motora mora dobro razamisliti da li će mu se to isplatiti.
Dakle, budućnost dizela u Toyoti je pod znakom pitanja, posebno kada se u obzir uzme najava ovog japanskog proizvođača da do 2020. namerava da proda oko 30.000 vozila pokretanih gorivim ćelijama i oko 15 miliona hibrida, kao i da smanji prosečnu emisiju CO2 svojih modela za 90% do 2050. godine.
Izvor: Autonet.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Toyota
Videćemo kada se "pojavi" EURO 7 koliko je u ovome istine ( da su dani dizela "odbrojani" ).
Ono što je postalo očito kod "preuzimanja" BMW dizela od 1,6 i 2,0 litra, Toyota neće da ulaže u svoje "nove" dizele.
" Naime, sve ekonomičniji i čistiji benzinci i razna alternativna rešenja poput hibridnog i električnog pogona polako, ali sigurno istiskuju dizele s tržišta, odnosno zauzimaju njegovo mesto kao štedljivog izbora."
I onda je mrmot zavio čokoladu u foliju...
I tako moj mrmotu BMWu npr broj svih prodatih automobila u ovih 6 meseci je oko 980.000. Od toga je oko 50.000 komada "i" modeli i hibridi. To je oko 5 odsto. Mislis da je to malo? Prati situaciju iz meseca u mesec,iz godine u godini,pa ces videti sta ce ostati od dizela.
Ako je profit "spiritus movens", Toyota najveći proizvođač, a Severna Amerika (sa svojom struktirom i cenom goriva) i Azija (uključujući Japan) najveća tržišta, pored Australije i Okeanije, nekako je jasan ovaj "altruistički" motiv. Evropa im je daleko od "za zanemariti", ali se ipak plasira značajno manje.
Kako god, kad usavrše turbo-benzince, ja prvi dizel pogledati više neću. A možda i pre toga..