
Kako pišu Vrele Gume, još od izbijanja VW skandala, nemački gigant je tvrdio da je za sve kriva grupa „odmetnutih inženjera“. Mada su kolale glasine da je bivši šef grupe, Martin Vinterkorn, znao za poništavajući uređaj, u javnost nisu izašli nikakvi dokazi u vezi sa njegovom krivicom. Nedavna tužba koju su podneli javni tužioci Njujorka i Masačusetsa, okrivljuje Vinterkorna, ali i aktuelnog šefa VW-a, Matijasa Milera, da su znali za postojanje nedozvoljenog uređaja.
Po izveštaju „The New York Timesa“, tužba je bazirana na internim dokumentima koji tvrde da je Miler znao za odluku da se Audijevi modeli ne opreme adekvatnim hardverom, neophodnim da bi vozila bila u skladu sa američkim standardima, još 2006. Godine. Tužba tvrdi da je nemački proizvođač, sa Milerovim blagoslovom, svesno instalirao nedozvoljene uređaje na svoja vozila, i da je reč o prvom dokumentu koji povezuje ovog funkcionera sa aktuelnim skandalom.
Tužba takođe tvrdi da je više od 24 inženjera i menadžera, uključujući i bivšeg šefa razvoja motora i pogonskih sistema VW-a i Audija, Volfganga Haca, bivšeg šefa razvoja VW-a, Hajnda-Jakoba Nojsera i bivšeg šefa razvoja Audija, Ulriha Hakenberga, bilo umešano u skandal. Zbog nemačkih zakona o privatnosti, samo je Vinterkorn imenovan kao osumnjičeni.
Tužba je takođe dala kredibilitet prethodnom izveštaju iz aprila, koji optužuje Audi za razvoj obmanjujućeg softvera 1999. godine. Izveštaj, koji je objavio nemački „Handelsblatt“, tvrdi da je softver iz 1999. korišćen da isključi izvesne funkcije motora, ali nije instaliran do 2005. Nemačka marka je krila pravu namenu softvera nazivajući ga „akustični sofver“.
Na kraju, tužba citira elektronsku poštu funkcionera, u kojoj se očitavaju strah i strepnja u vreme kada su organi vlasti Kalifornije pozvali na temeljniju istragu automobila nemačkog giganta. Uprkos izazvanom haosu, Vinterkorn i Miler su negirali bilo kakvu zloupotrebu.
Dakle, stvari bi mogle da budu skuplje za VW grupu od najavljenih petnaestak milijardi dolara „troška“, kada i druge savezne države u Americi budu podnele tužbe. Nema još uvek reči o nadoknadi koju zahtevaju Njujork i Masačusets, ali Volkswagen bi mogao da se nađe u još većoj nevolji nego što jeste trenutno.
Izvor: Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen
Sta jos treba da se desi da jedna ovako zlotvorska megalomanska kompanija nestane sa scene???
@carobnjak
Pa da im padne prodaja, kako ti jednom rece, za 110% i dogodice se... :)))))
Uticaj americke administracije na razvoj automobilske idustrije sve je manji pa ne treba da cude admistritativne mere koje mnogo vise podsecaju na agoniju nego na nesto realno.
Mnogo znacajniju ulogu u narednom periodu, vezano za autoindustriju, imace Kinezi.