
Kako prenosi Tanjug, povoljna kretanja na svetskom automobilskom tržištu pomogla su nemačkom BMW-u da ostvari rast profita od 11 odsto u drugom tromesečju ove godine u odnosu na isti period 2015, pokazuju danas objavljeni poslovni rezultati.
Kompanija sa sedištem u Minhenu saopštila je da je uknjižila profit od 1,95 milijardi evra (2,2 milijarde dolara) na prihode od 25 milijardi evra, prenosi agencija Frans pres.
Predsednik BMW-a, Harald Kruger, izjavio je da ovaj rezultat kompanije predstavlja novi rekord za drugo tromesečje, što utire put za ostvarenje poslovnih ciljeva u celoj 2016. godini.
"Predviđamo blagi rast, a samim tim i novi rekord kako u pogledu obima prodaje, tako i u pogledu dobiti pre oporezivanja u 2016. godini", naveo je Kruger u saopštenju.
Prodaja tri marke automobila - BMW-a, Minija i Rols Rojsa - skočila je za 5,7 odsto od aprila do kraja juna, na 605.534 vozila. To je donelo profit iz poslovanja od 2,7 milijarde evra, što je osam procenata više nego u istom kvartalu prošle godine.
Najveći deo rasta, BMW je ostvario u Evropi i Aziji, gde je prodaja povećana za 11,2 odsto i za 7,3 procenta, respektivno. Međutim, prodaja u Severnoj Americi je bila manja za ukupno 8,0 odsto, uz dvocifreni pad od 10,2 procenta na najvažnijem tržištu, u SAD-u.
Rastu je u velikoj meri doprinelo povećanje narudžbina najpopularnijih modela kao što je BMW serije 7.
Posebno interesovanje za električna vozila su pokazali kupci u Holandiji i Švedskoj, gde je udeo prodatih električnih vozila zabeležio dvocifren rast u odnosu na ukupnu BMW-ovu prodaju u dvema zapadnoevropskim zemljama u junu.
Izvor: Tanjug
Foto: arhiva / BMW