
Kako piše "Blic", jedna od prvih odluka nove Vlade Srbije biće ona o poskupljenju putarina na autoputevima za 10 odsto.
Ova ne baš popularna mera, koja je trebalo da bude doneta još u februaru, ali je odložena zbog izbora, za "Puteve Srbije" je nužnost jer se cene nisu menjale od 23. februara 2008. godine. Prema njihovim procenama, u kasu kompanije od ove korekcije trebalo bi da na godišnjem nivou uđe 1,8 milijardi dinara više za održavanje puteva.
Izvor "Blica" iz Nemanjine kaže da je odluka već spremljena, ali se čekalo da se formira nova vlada.
- Putarina mora da se koriguje kako bi putevi mogli da se održavaju. Dok su cene putarine mirovale osam godina, rasle su cene materijala, energenata i opreme koji se koriste za održavanje autoputeva i ostalih drumova. Ta poskupljenja su gotovo dovela na ivicu mogućnost održavanja srpskih puteva, pa je zbog toga ovo nužnost - kaže izvor "Blica".
Naš sagovornik objašnjava da ovo jeste nepopularna mera, ali u svim zemljama putarina je mnogo veća i zato i ne treba da čudi što su njihovi putevi mnogo bolji.
- Iz uporednih cena vidi se da je Srbija sa 0,03 evra po kilometru upola jeftinija u odnosu na Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku i Portugaliju, gde cena iznosi 0,06 evra po kilometru. U Turskoj to iznosi 0,039 evra, u Grčkoj 0,045 evra, Italiji 0,05 evra, Španiji 0,085 evra, u Francuskoj 0,095 evra.
Prema novom cenovniku, koji su "Putevi Srbije" predložili Vladi, primera radi, putarina za deonicu Beograd - Niš će sa sadašnjih 730 skočiti na 800 dinara. Korišćenje puta Beograd - Šid vozači će, umesto dosadašnjih 340, plaćati 370 dinara, a za deonicu Beograd - Subotica putarina će se sa 290 uvećati na 320 dinara.
Iz Ministarstva saobraćaja nisu želeli da komentarišu saznanja "Blica", samo nam je načelno rečeno da je fond za održavanje autoputeva nedovoljan.
Zoran Drobnjak, v. d. direktora "Puteva Srbije", kaže za "Blic" da je ta kompanija uradila još na početku godine analizu iz koje se vidi da bi sa uvećanjem cene putarina bilo značajno više para za održavanje autoputeva.
- Odluku o poskupljenju donosi Vlada, ali treba da se zna da Srbija za putnička vozila ima najnižu cenu putarine po pređenom kilometru u odnosu na ostale evropske zemlje koje koriste isti sistem naplate. Dok putarina za deonicu Beograd - Niš, dugu oko 240 kilometara, iznosi 6,5 evra, nešto duža kilometraža od graničnog prelaza Batrovci do Zagreba, što je oko 300 kilometara, košta 16,5 evra. To su velike razlike, a treba da se zna da od visine putarine zavisi i održavanje autoputeva i bezbednost saobraćaja - kaže Drobnjak.
Naplata na 670 km
U Srbiji ima 670 kilometara autoputeva na kojima se naplaćuje putarina, a novac obezbeđen naplatom putarine ulažu se u održavanje 15.000 kilometara državnih puteva prvog i drugog reda.
Izvor: Blic.rs
Foto: arhiva
Samo poskupljuj. Jos i ubedjuju kako je jeftino voziti se auto-putem kroz Srbiju. Brinu kad prodje par godina, a da putarina ne poskupi, ali to sto su plate danas manje nego prethodnih godina, to im nije bitno. Stvarno preteruju.
Malopre dosao sa puta, u blizini Sarajeva litar plina kosta (preracunato) malo manje od 35 dinara, u Srbiji 70. Apsolutno nema opravdanja za toliku razliku u ceni.
Pre godinu ili dve kada se prešlo na naplatu po kilometru uskoro nakon toga povecana je putarina za 10 odsto.Dakle nije istina da se nije povecala od 2008,ali penzije su drastično smanjene.Naprimer meni koji sam nedavno otišao u penziju smanjena je nezakonito 15%.I meni fali para za održavanje kućnog budžeta.Inače penzije i plate su daleko najniže u Evropi.Ajde da se i ovde upoređujemo sa Evropom,a ne samo gde vladi odgovara.
Razlika cene u kilometrima izmedju nas i Zapada jeste 0.0X evra al su zato njohove plate nekoliko puta vece. Znaci putarinu treba smanjiti a ne povecati. Isto se odnosi i na cenu struje, dajte prvo plate kao na Zapadu pa slobodno podinite cene da budu kao kod njih.
"Prva mera vlade, odložena zbog izbora". :)
Šta reći.
Elem, pitam se gde su ti putevi koje "održavaju", jesu li u Srbiji, mogu li da se vide ?
Putevi su očajni, a nije problem ovo povećanje već je problem što se ništa osim tog povećanja neće desiti. Neće se više ulagati u puteve za dobijeni iznos, tako stvari funkcionišu u Srbiji.
Bude ponegde neko krpljenje i zakrpe, tek toliko da opravdaju svoje postojanje "putevi Srbije".
Koliko stranaca prolazi kroz Srbiju i koliko prikupe od putarine, morali bi putevi biti mnogo bolji.
A ovo "najjeftiniji u Evropi" je isto kao sa strujom.
U mnogim zemljama koje imaju neuporedivo bolje puteve, platiš vinjetu za 7 dana koliko kod nas jedan pravac Subotica-Niš. Toliko o jeftinoći.
Ali dobro, ako hoćeš da maltretiraš auto po srpskim putevima, mora i da platiš. :)
Mogli su one pare koje su uštedeli ukidanjem službenih automobila ( prazno obećanje ) da ulože u puteve.
A i deonice koje su nove uradjene, su pokradene i niko ne odgovara.
Primer Pupinov most i pravac ka Pančevu gde je ograničenje 50km u 6 traka.
I niko nije odgovarao za to.
Šta dalje da se priča onda.
Stto ne napisete da imamo i 20 puta manje plate od navedebe drzave?
Putarina je morala da poskupi, jer su naši autoputevi na evropskom koridoru.
I autoput nije ekonomska kategorija. Cena putarine mora biti na nivou okruženja, to jeste mora se uskladiti. I mora biti dovoljna za održavanje puteva.
Imati nekakav resurs a ne naplaćivati ga je van razuma.
Opet će putarina biti najjeftinija po pređenom kilometru.
Madjarska vinjeta za mesec dana korisnja auto-puta kosta manje nego Subotica-Nis-Subotica, a o standardu i kvalitetu puta da i ne govorimo. Pametnome dosta.
Ekonomska kategorija je i gradski prevoz, a ne socijalna, pa je Beogradjanima i dalje mrsko da ga placaju jer su jednim delom navikli na "fraj" 90-ih, a drugim delom politicki instruisane grupe, da ne kazem stanke, godinama tvrde da to moze besplatno pa narod naivan veruje u to...
@P1
Ako je put projektovan tako da brzina na njemu bude 50 km/h, odnosno kao gradska saobracajnica, onda se i ostali elementi puta tako projektuju, sto ce reci ako je cilj bio da se put posto poto izgradi, dobiju poeni, i da se za to naravno sto manje potrosi novca i dobije kakva takva saobracajnica, onda nema ko da bude formalno kriv... put je bio neophodan - put je napravljen, e sada sto je namerno predvidjena projektovana brzina spustena da bi ceo projekat bio jeftiniji i prihvatljiviji praznoj drzavnoj kasi to je nesto drugo...
Orlo
I meni je ta deonica od Zemuna do Pancevackog puta pomalo idiotska,mislim na ogranicenje od 50km/h.Moje licno misljenje zasto je ogranicenje 50km/h je sto visina razdjelnog ostrva nije veca od 1m,odnosno dijela koji razdvaja kolovozne trake.
I pretpostavljam da ima znak koji oznacava naseljeno mijesto na pocetku deonice iz pravca Zemuna i kad se ukljucuje sa Pancevackog puta,nisam obracao paznju pa nisam siguran da su znakovi postavljeni.Ja nemam drugo objasnjenje za ogranicenje brzine od 50km/h na toj deonici.Naravno,ovo sto sam napisao ne treba znaciti da je tacno.
Pa kad niko nije odgovarao za ukrasni most na Adi koji je koštao 3 ili više puta nego što je trebalo, a neko te pare strpao u džep ( zna se ko ), nije ni čudo ovo ostalo sve.
Elem, put ka Borči-Pančevu je planiran prvobitno za najmanje 80kmh ograničenje, a sa po tri trake sa obe strane može i veće.
Kada se predje Pupinov most u pravcu Borče, sa leve i desne strane je poljana.
Doduše možda to neko smatra za "grad".
Problem je što je neko smanjio predvidjenu razdelnu širinu za metar i pokrao ogradu koja je bila planirana.
I niko nije odgovarao.
A ti rajo teraj 50kmh...
Niko tu ne vozi 50kmh, vozi se daleko brže, ipak je ta deonica trenutno najbolji put u Srbiji, ili kako neki rekoše "najbrži" autoput, a ograničenje 50kmh.
E sad, to što je ograničena brzina na kriminalnih 50kmh kao u gradu, taman dobro dodje za presretače koji vrebaju tamo, da naplaćuju kazne "bahatom" narodu i morališu.
Šta ćeš, ipak je ovo zemlja dembelija, gde je sve moguće, ali nije moguće da se zaustavi divljanje i ratovanje na ulici krimi grupa koje kako rekoše neki, nemaju snage da zaustave.
RT
Nije visina već širina.
Veći problem od poskupljenja putarine je kvalitet "puteva".
Drastično veći!
Vinjeta je resenje ali naša drzava nije naša već nekog neprijatelja. Sistem vinjeta avuda gde se primenjuje je povoljan za lokalno stanovnoštvo a nepovoljan za strance u tranzitu i time se puni budžet. Ali kako da opelješe narod za projekat taga koji jedva radi ako uvedu vinjetu. U turskoj i italiji prodjem naplatnu sa 120kmh u sloveniji sa 40-50kmh, kod nas izvučem tag i cekam 2 minuta jer nije očitala antena.
Treba gledati ovako:
Najjeftinije ucesce za reli u svetu. A reli je tezi od Dakara.
@Renault Terminator
Pre mosta od raskrsnice sa Cara Dusana imas znak ogranicenja na 50 km/h ali na ukljucenju sa Zrenjaninskog puta... nije bas jednostavno, prvo razdelno ostrvo na sebi nema, nakon mosta, nikakvu ogradu, kako metalnu tako ni betonsku (Nju Dzerzi) sto samo po sebi predstavlja problem u slucaju da neko vozilo "izleti" na drugu stranu kolovoza pri brzini od 80, 100 ili 120 km/h, a tu su stubovi ulicnog osvetljenja - bandera, a naravno ne treba zaboraviti nedovoljnu sirinu razdelnog ostrva da se postavi ograda sa obe strane i da ostane mesta izmedju ograde i bandere u slucaju naleta vozila na nju da ne dodje do pada bandere na vozil(a)o... osim toga na razdelnom ostrvu, jednim delom paralelno sa putem je i staza za pesake i bicikliste koje nisu nicim razdvojene (nema nikakve ograde) od saobracaja vozila, bez obzira na cinjenicu da ona nije celom duzinom i da tu nema niti biciklista a ni pesaka... pretpostavka je da to niko nece da potpise da se bez tih elemenata npr. dozvoli duplo veca brzina, jer u slucaju da neko pogine, potpisnik bi lako mogao da zavrsi u zatvoru, pa je pretpostavljam zbog toga smanjena brzina na 50 km/h...
Pretpostavljam da je sve to uradjeno zbog toga da se sto manje utrosi para za obilaznicu, a time da i manje para za kredit iz budzeta... sto je i donekle opravdano s obzirom da to vreme koje ce da se ustedi ne meri satima vec minutima, a ceh placamo svi zajedno...
@P1
Iskreno se ne secam obecanja, ali ovde to stvarno pise, u pravu si:
http://www.sicip.co.rs/sr/delatnost/tehnickaDokumentacija/gradjevinskiProjekti/drumskaInfrastruktura/gradskeSaobracajnice/story/494/Idejni+i+Glavni+projekat+saobra%C4%87ajnice+Severna+tangenta+u+Beogradu%2C+od+saobra%C4%87ajnice+T-6+do+puta+Beograd+-+Pan%C4%8Devo%2C+du%C5%BEine+oko+21%2C3+km+sa+mostom+Zemun+-+Bor%C4%8Da.html
Orlo 09:18
Opisao si sve.
Medjutim, da se nema za već planirani metar i ogradu, to ne verujem, niti može da se sakati projekat na samom kraju.
Ta deonica je bukvalno najbolji put trenutno u Srbiji ( ili jedan od ) a ograničenje 50kmh.
To je sramota, a niko ga ne poštuje.
Druga stvar što je često u Srbiji, kao i sam most je "cena ostaje, a skini ovo ili ono". Tako je sam most koji je trebao da ima dva pilona, ostao bez tih pilona a cena ostade ista. Bojim se da je to slučaj i sa ogradom i razdelnim metrom koji su "nestali". Recimo iz pravca Železnika ka Ibarskoj, ograničenje je 80kmh a imaju po dve trake sa obe strane koje su spojene. Tako da je gore nego ovde, a ograničenje 80kmh.
Ne znam ko je kriv za nestanak ograde i razdelnog metra, ali bi trebao da odgovara a greška da se ispravi. Jer ova deonica za razliku od ukrasnog mosta na Adi, ima svoju funkciju i koristi se prilično. Ograničiti brzinu tu na 50kmh kao što je u gradu, je suludo. Niko nevozi 50kmh, ali kao što rekoh, eto još jedne koristi ipo državu i presretače.
To je ono od čega je muka svima, taj pokvareni pristup. Onda će da te zaustavi presretač i da ti drži predavanje, a na ovoj deonici bez problema može da se vozi barem 80km a i 120kmh kao na autputu za NS koji je u neuporedivo lošijem stanju.
Ograda je trebala biti, da li za projekat koji je bio oko 180 miliona eur čini mi se, nema za ogradu na kraju ?
Bila su obećanja da će se greška ispraviti, zlatokosa je rekla čini mi se, ali izgleda da od toga neće biti ništa.
Lepše je naplaćivati kazne, a ti rajo nerviraj se ili plaćaj kazne, a "oni" imaju rotacije pa ih baš briga, za njih pravila ne važe.