
Tri godine su prošle od kada je kineski Čeri napustio Srbiju a jedini trag na našim ulicama su automobili „čeri tengo hečbek“ koje koristi Komunalna policija. Čeri je na našem tržištu „živeo“ od 2010. do 2013. godine, bez uspeha da se probije čak i sa niskim cenama svojih modela - recimo mali „čeri ego“ se oktobra 2012. na Salonu u Novom Sadu prodavao za 5.490 evra.
Čeri sada planira novu ofanzivu, odnosno predstavljanje pet potpuno novih model do 2020. godine koji će se (ako postoji interesovanje) ponuditi i vozačima u Evropi. Svi automobili će koristiti novu univerzalnu platformu TX1 koja je razvijena u saradnji sa Jaguar-Lend Roverom a prvi novitet je model „čeri tigo 7“ čija prodaja u Kini počinje 12. septembra.

„Tigo“ koji se prodavao u Srbiji je u stvari bila kopija druge generacije „tojote rav4“ dok novi izgleda originalno i moderno. „Tigo 7“ će pokretati benzinci 1.5 turbo sa 136 KS i atmosferski 2.0 sa 152 KS, u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem i prednjim pogonom.


Kasnije se očekuje i verzija sa 4x4 pogon, kao i hibridna varijanta. Drugi model u ponudi će biti kupe sa četvoro vrata baziran na modelu „tigo 7“, zatim veliki SUV sa sedam sedišta „tigo 9“, MPV sa takođe sedam sedišta i na kraju električni krosover.
Izvor: Mojauto.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Chery

Kad bi Vucic doveo Kineze da prave ovde automobile bilo bi odlicno, jer kod nas je najvaznija cena, a sto se tice kvaliteta ionako nam nista ne valja.
Nije trebalo ni prvi put da dolazi!
Usput, sta je sa prodajom Qorosa u Evropi?
Nesto se ne cuju...
Qoros je napustio Evropu:
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2015/06/08/qoros-napusta-evropu
Auto
napustio??? Pa nije se nesto ni prodavao...
"Pretpostavlja se da će se kineski brend oporaviti do 2018. godine,"
:)))
Koliko se ja sećam, razlog zašto je Chery prestao sa prodajom u Srbiji je nepostojanje motora koji ispunjava zahtevane norme izduvnih gasova koje su neophodan uslov za prodaju novih automobila u Srbiji (ako se ne varam, uvoz i prodaja Chery-ja je stala kada je na snagu stupila uredba o obaveznom ispunjavanju Euro5 normi emisije izduvnih gasova, a motori su Kinezi tada ugrađivali u Chery su zadovoljavali samo Euro4 standard).
Iza priče o pokušaju uvoza Chery-ja je stajao njihov izraelski uvoznik koji je hteo da pokuša da ih prodaje i u još nekim zemljama Balkana koje su pogodne za prodaju tog tipa vozila (tržišta koja traže najjevtiniju robu tipa srpskog, bugarskog, makedonskog i slično), ali ih je pravna regulativa omela u planovima kako na Balkanu tako i u Izraelu. Inače, sami automobili kao prevozna sredstva se nisu pokazali tako loše u eksploataciji - koliko para, toliko muzike.
Ono što je zanimljivo jeste činjenica da je malo drugačijim putem pošao jedan oreduzetnik iz Italije koji je na bazi Chery automobila razvio sopstvenu marku - Dr motori, koja se i danas prodaje u Italiji a ono što oni rade jeste da koriste Chery karoserije i pretpostavljam da vrše modifikacije njihovih motora da bi bili u skladu sa normama koje se traže u Italiji. Ali i takav pristup im donosi minimalnu prodaju tamo - u celoj 2016 su u Italiji prodali nepunih 150 vozila (cene im idu od 8.000 evra za Chery QQ tj restilizovani Matiz pa naviše).
Što se tiče predloga da se ponudi nekog kineskom proizvođaču Srbija kao mesto za proizvodnju vozila, mislim da od toga u dogledno vreme neće biti ništa. Postoji primer iz okruženja - Great Wall u Bugarskoj: prvobitno je bila ideja da se tamo sklapa njihov model urađen po ugledu na pretprošlu generaciju Yarisa, ali upitno je kakva se pravna pitanja oko tog aranžmana mogu povući oko licenciranja, kopiranja i slično, pa se sad tamo sklapaju samo njihova SUV vozila, isto sa smešno malom prodajom od ispod 100 komada u ovoj celoj godini na EU tržištu.
Dodatno, na bilo kakav drugačiji aranžman sa pokušajem dovođenja novog "igrača" na evropsko tržište sigurno postojeći EU proizvođači neće gledati blagonaklono, a kada se shvati koliko je lobi autoindustrije moćan (godišnji prihodi, broj zaposlenih radnika ...) budite uvereni da bi bilo koja vlada u Srbiji momentalno bila suočena sa nekom vrstom "odmazde" u smislu udaljavanja termina za približavanje zemlje EU (a to je jelte proklamovana politika vlasti od 2000 naovamo).
Tako da ... Bojim se, "mrka kapa" što se jevtinijih automobila u Srbiji tiče u bliže do srednje dalekom vremenskom periodu.