home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Novo rukovodstvo fabrike „Avtovaz”, najvećeg ruskog proizvođača automobila, nada se da će preduzeće postati profitabilno do 2018. godine. To će se postići izbacivanjem novih modela na tržište i smanjenjem troškova njihove proizvodnje, ukoliko situacija na tržištu automobila bude stabilna.

Poslednjih godina fabrika „Avtovaz” prolazi kroz težak period, ali je novi direktor kompanije, Francuz Nikola Mor, u intervjuu za izdanje „Gazeta.Ru” ipak dao do znanja da će se preduzeće vratiti na ranije pozicije, da će pokrenuti proizvodnju novih modela i postati profitabilno do 2018. godine. „Naravno, to će zavisiti od kursa rublje i drugih valuta. Ako tržište bude u boljoj 'formi', onda ćemo mi moći to da postignemo”, precizirao je Mor.

Morova prognoza za 2017. godinu nije preterano optimistična. On prognozira da će naredne godine u Rusiji biti prodato 1,3 miliona automobila. I Ministarstvo industrije i trgovine RF orijentiše se na slične pokazatelje.

Kako je saopštio Mor, „Avtovaz” planira da 2016. godine proda nešto više od 420.000 automobila. Pored toga, kompanija planira da ove godine zadrži 20% tržišta u segmentu putničkih automobila.

Analitičar kompanije „Alor Broker” Kiril Jakovenko je uveren da su planovi Avtovaza za dostizanje profitabilnosti do 2018. godine sasvim realni.

„Konkurencija Avtovaza u proseku na svake tri godine obnavlja linije svojih modela i sprovodi restajling, tako da će i ovaj automobilski gigant morati da se prilagodi tržištu ili da stavi katanac na fabriku. Većina ruskih organizacija koje su nastale u doba SSSR-a boluje od nedostatka želje za ulaganjem u proces neprekidnog razvoja. Ne može se napraviti jedan dobar automobil i ’štancovati’ decenijama na tržištu, jer konkurencija neće sedeti skrštenih ruku”, smatra Jakovenko.

Po njegovim rečima, Avtovaz ima pristup tehnologijama i rezerve proizodnih kapaciteta. Doduše, ima i dugove, ali oni ne bi trebalo da budu smetnja za realizaciju prioritetnih investicionih programa usmerenih na širenje na unutrašnjem tržištu i razvoj izvoza, smatra ekspert.

Izvoz i smanjenje troškova proizvodnje

Avtovaz planira da tokom 2016. godine ponovo krene sa izvozom svojih automobila. Kako je rekao Mor, još uvek nije formulisana konačna strategija izvoza, jer je sada najvažnije da kompanija reguliše isporuku automobila u zemlje bivšeg SSSR-a, a tek posle toga da se posveti drugim pravcima.

Pominje se oko 30 zemalja u koje se može izvoziti Lada. To su države Bliskog istoka, a takođe Afrika, gde proizvodi ruske automobilske industrije mogu da zainteresuju kupce.

„Avtovaz je imao velike ambicije u vezi sa izvozom, ali se one zasada nisu ostvarile”, priznao je Mor. „Zbog problema sa Ukrajinom obustavljen je izvoz u tu zemlju, dok Kazahstan razvija lokalnu proizvodnju. Još je teže izaći na evropsko tržište. Ono je tehnički zahtevnije, jer motori moraju koristiti gorivo koje ispunjava standard ’evro 6’, a tu su još i logistika i homologacija”.

„Ukoliko potraje negativna dinamika prodaje automobila na domaćem tržištu, proizvodnja će u narednih godinu i po – dve zahvaljujući izvozu moći da ostane na sadašnjem nivou, a možda i da se poveća”, smatra Kiril Jakovenko. „Najvažniji cilj ’Avtovaza’ biće tržište Srednje Azije, ali postoje velike šanse da se Lada izvozi i u Istočnu Evropu i Latinsku Ameriku”.

To mišljenje deli i analitičar IFC Markets Dmitrij Lukašov:

„Ekonomska recesija se sada ne primećuje samo u Rusiji, nego i u većini zemalja u razvoju, što rezultira većom potražnjom za pristupačnim putničkim automobilima i poslovnim vozilima sa jeftinim rezervnim delovima. Rast izvoza za 20-25% u naredne dve godine je za Avtovaz sasvim ostvarljiv zadatak ukoliko se pravilno pristupi marketingu i formiranju cena”.

Mor se nada da će troškovi proizvodnje automobila biti smanjeni za 20%. Tome treba da doprinese japanska strategija Monozukuri. Ona podrazumeva izbor optimalnijeg dizajna i štednju na materijalu. Na primer, negde u automobilu se može koristiti plastika umesto aluminijuma.

Do 2025. godine „Avtovaz” namerava da izbaci na tržište 8 novih i izvrši restajling 8 postojećih modela. Kako je objasnio Mor za izdanje „Gazeta.Ru”, dva nova vozila će se pojaviti u prodaji već do kraja 2019. godine. Jedno od njih će biti karavan Lada Vesta Cross.

Preuzeto sa: Ruska Reč

Foto: Sergej Savostjanov / TASS



čitanja : 1212



Komentari