
Pripreme za nove pregovore sa FCA Grupacijom već trebalo da počnu
Kako piše dnevni list Danas, Vlada Srbije bi, ukoliko želi da zadrži i unapredi proizvodnju putničkih vozila i delova za njih u Kragujevcu, već morala da počne da se priprema, odnosno da formira tim za nove pregovore sa Fijat Krajsler grupacijom koji će gotovo izvesno biti u septembru 2018, smatraju poznavaoci automobilske industrije u Srbiji.
Za dve godine, naime, ističe aktuelni desetogodišnji sporazum Fijata i Srbije o formiranju zajedničke automobilske kompanije u centru Šumadije.
Fijatove fabrike u Evropi, pre svih one izvan Italije (u Poljskoj i Srbiji), suočavaju se sa izglednim zaokretom u poslovnoj politici FCA koja se, kako to dobro primećuju upućeni, sve više okreće Americi i tamošnjem tržištu, te u skladu s time i najavljuje značajnije izmene kad je proizvodnja novih modela u pitanju.
Iz top menadžmenta Grupacije Fijat Krajsler tako se sve glasnije čuje da se toj kompaniji sve manje isplati proizvodnja malih automobila, po kojima je Fijat decenijama unazad prepoznatljiv širom sveta, i kakvi se (vozila "B" klase) uglavnom proizvode u Fijatovim fabrikama u Evropi, već da kompanija akcenat u proizvodno-poslovnoj politici ubuduće treba da stavi na proizvodnju džipova i većih automobila, koji imaju bolju prođu u Americi.
Otuda iz stručnih krugova poručuju Vladi da ne sedi "skrštenih ruku", kako je situaciju u kragujevačkoj fabrici automobila posmatrala i tretirala u poslednjih nekoliko godina, već da krene u susret nagoveštenim promenama poslovne politike u FCA i počne pripreme za nove pregovore sa tom kompanijom koji će da odrede budućnost u Srbiji. Tim pre što bi, podsetimo, kragujevačka i Fijatova fabrika u Poljskoj najpre mogle da budu pogođene eventualnom promenom Fijatove proizvodno-poslovne politike.
Zaposleni u FCA Srbija smatraju, međutim, da je Vlada, s obzirom na nedavno smanjenje proizvodnje modela "fijat 500L" čak za trećinu, te otpuštanje više od 1.000 radnika, već morala da počne pripreme za nove pregovore sa top menadžmentom Fijat Krajsler grupacije. Predstavnici zaposlenih u FCA Srbija kažu da pod pripremama za nove pregovore podrazumevaju i konačno i skorašnje ispunjenje preostalih obaveza države prema Fijatu, među kojima su završetak auto-puta do koridora 10, izgradnja jedne (Južne) obilaznice oko Kragujevca, te modernizacija pruge Lapovo - Kragujevac - Kraljevo.
Poznavaoci automobilske industrije u Kragujevcu ovih su dana došli u posed obimnije dokumentacije iz koje se gotovo nedvosmisleno vidi da su centar Šumadije i Srbija, da je bilo više kuraži i privrednog vizionarstva u tadašnjem državnom vrhu, mogli da imaju dve respektibilne fabrike za proizvodnju (sklapanje) automobila. U proleće 2006, poslovodstvo Grupe Zastave vozila, u Vladi Srbije je, sa menadžmentom DŽeneral motorsa za Evropu, potpisalo ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji dveju kompanija, kojim je, pored ostalog, bilo predviđeno i sklapanje određenog kontingenta modela "opel astra".
Taj poslovni aranžman nikada, međutim, nije zaživeo, javnost nije znala zašto. Ali, nedugo potom Zastava je od Fijata kupila licencu za proizvodnju "punta", koji se u domaćoj verziji zvao "zastava 10", čime je, kako se onda pretpostavljalo, Fijat testirao Zastavine potencijale. U martu 2008. menadžment Fijata je Zastavi dao "ponudu koja se ne odbija" (VW čija delegacija je tih dana takođe boravila u Kragujevcu i za kojeg je u gradskoj upravi napravljen golem elaborat, više se nije pojavio), da bi u septembru te godine bio potpisan ugovor Fijata i Vlade Srbije o formiranju zajedničke automobilske kompanije, u kojoj su Italijani vlasnici 67, a srpska strana 33 odsto kapitala.
Iz dokumentacije koje je od nedavno dostupna javnosti, vidi se da je DŽeneral motors, bez obzira na namere Fijata, bio spreman da u, drugoj polovini prethodne decenije, Kragujevcu (eventualno Lapovu), izgradi fabriku za sklapanje oko 50.000 automobila marke Opel, ili da proizvodnju Opelovih modela organizuje u pogonima Zastavinih fabrika "21. oktobar" i Rezervni delovi u Kragujevcu, ili u Zastava specijalnim automobilima u Somboru.
Da li zbog Fijata, ili nekih drugih razloga, ponuda DŽeneral motorsa nije prihvaćena. DžM se, kao i Folksvagen, koji je za Zastavu bio zainteresovan i početkom 1992, kada je nevoljno otišao u češku Škodu, više nije pojavio u Kragujevcu i Srbiji.
Redizajnirani "fića" i novi model
U kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija očekuju da bi redizajnirani "fijat 500L" na evropskim i severnoameričkim tržištima mogao da se pojavi i do kraja godine. Na delimičnoj promeni dizajna "velikog fiće", čime bi, kako se ovde nadaju, mogao da bude delimično ublažen, ili privremeno zaustavljen pad proizvodnje i plasmana tog automobila, radi se već duže od godinu dana. Zaposleni u FCA Srbija svesni su, ipak, da jedino novi model otvara perspektive toj fabrici. Očekuju, kažu, da će novi model u Kragujevcu da počne da se proizvodi tokom 2020, što im je nedavno potvrđeno i iz menadžmenta FCA Srbija.
Preuzeto sa: Danas.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / FCA Srbija
Nema fabriku zato sto Opel nije bio zainteresovan. Nudjeno mu je isto sto i Fiatu i da bira lokaciju. Ostalo je naglabanje. Novi model 2020e? A šta ce da rade od 2018-2020e, da podmazuju trake? Svako danas pise za novine.
Verovatno Mladja nije mogao da se ugradi a kod Zabara bolje prolaze mutljavine... sto bi neko radio u interesu naroda kada moze u interesu partije i samog sebe vise da se okoristi... gomila stranaca je pobegla glavom bez obzira kada je videla sa kakvim hohstaplerima na vlasti treba da se dogovara...
Ako neko hoce da dodje nije mu problem da isplati ni 10 Mladji. Sta je to za Fiat ili Opel? Mi spadamo u zemlje nesigurne za ulaganje u rangu Makedonije i Albanije, zato nema vecih investicija, a ne zbog korupcije.
Pa jesmo banana, čim stranci mogu da pustoše Srbiju, da se zatamnjuju ugovori a perspektiva koja se nudi raji je da bude jeftina radna snaga.
Da za 200 evra nosi pelene, stoji za kaznu u ćošku i sl.
A Opel verovatno nije došao iz razloga koje je Orlo naveo + Kadeta su prestali da proizvode a sramota bi ih bila da sklepaju nešto kao što se šrafi u Kragujevcu.
Pitam se, pitam...
Zanimljiv deo:
U martu 2008. menadžment Fijata je Zastavi dao "ponudu koja se ne odbija" (VW čija delegacija je tih dana takođe boravila u Kragujevcu i za kojeg je u gradskoj upravi napravljen golem elaborat, više se nije pojavio)...:)
Zato i postoje zatamnjeni ugovori, što smo nesigurna drzava i potrebne su dodatne garancije. Al sta to vredi kad se ni zatamnjeni ne postuju. Kome Fiat da se zali sto nije zavrsen autoput i obilaznica, okruznom sudu u Kragujevcu.:)
A sto se tice ostalih proizvodjaca, nikad ozbiljno nisu ni razmisljali da dodju u Kragujevac, to su price. Bas ce neko da spreci VW il GM, da kupe fabriku ili naprave novu. Nemacka, SAD i Francuska su mnogo mocnije drzave od Italije.
Čudi me i da je Fiat dosao, valjda mislili da cemo za 10 god., do 2018 uci u EU.
- Razvijamo novi model. Sa kojim iznosom učestvujete?
> Zar da plaćamo još i razvoj?
- Nećete? Arrivederci.
> Neeeee ... nismo se razumeli ... Evo, to ubacite na ovu fakturu za radnike. Da dodamo još i vaše troškove što nam dovozite delove?
- Dogovoreno. Sledeća stavka, nove pisoare za peti sprat ...
A sta bi ti, da nam Fiat donese tehnologiju, nauci da radimo s njom i zaposli hiljade radnika, a da nas ne kosta nista:). I ja bi to voleo, al ako nemas tehnologiju i strucnjake moras da ih platis. Nema nista dzabe. Nije to razvlacenje kablova vec programiranje robota i rad sa njima. A sta kad dodje nova generacija robota i jos manje radnika bude potrebno, hocemo li da ostanemo u srednjem veku?.
ROBOTI su u Srbiji zagospodarili samo u kragujevačkoj fabrici „Fijat“, gde ih ima skoro deset puta više nego u svim ostalim pogonima u Srbiji zajedno. Osim u Šumadiji, ove pametne mašine rade i u preduzeću „Izolir“ iz Zrenjanina, gde seku i zavaruju cevi koje se koriste u toplovodima. Robot u „Metalcu“ u Gornjem Milanovcu polira emajlirano posuđe, a njegov „kolega“ u ciglani u Inđiji slaže suve blokove na vagon, dok drugi skida pečene blokove sa vagona i postavlja na paletu.
U fabrici bilijarskih stolova i poker-aparata iz Vojke dva robota zavaruju kućišta za poker-aparate, a u Vrbasu robot pakuje šećer na paletu.
- Srbija nema nikakve statističke podatke o broju instalisanih i operativnih industrijskih robota, a Svetska asocijacija za robotiku IFR nas nema na svojoj mapi - priča profesor Petar B. Petrović, sa Mašinskog fakulteta u Beogradu. - Ukoliko se izuzme „Fijat“, industrijska primena robota u Srbiji je najintenzivnija u domenu paletizacije i pakovanja. U mnogim oblastima jednostavno nema robota.
Izvor Novosti.
Podsećaš me na reklamu za „fijat ritma‟ početkom osamdesetih.
„Made by robots‟.
Danas se po biznis školama daje kao primer kako *ne* raditi marketing. Nisu objasnili zašto bi to nešto značilo kupcu i kupci nisu ni obraćali pažnju.
Sledi nagradno pitanje. Šta imamo od tih silnih robota?
A sta imamo od kompjutera:)
Ne budi glup, moramo pratiti savremenu tehnologiju bako zelimo u korak sa svetom.. Roboti su u automobilskoj industriji nesto sto se podrazumeva, a u fabrikama u Japanu i Nemckoj ih ima još vise. To su najveci proizvodjaci automobila.
Da nisi tio onaj sto je tvrdio kako smo trebali da sacuvamo Zastavu i Yuga:) Tu stvarno roboti nisu potrebni.
Trebalo bi uvesti zakon da je botovanje krivično delo.
CaMIRO
Kako šta imamo, na radnike iovako ne plaćaju doprinose, od poreza nema ništa ali zato su tu roboti. :)
Robotima barem ne mogu da stavljaju pelene, ko radnicima u Juri, niti da ih šalju za kaznu u ćošak.
A Fiat će izgleda smanjiti broj radnika a povećati broj robota.
Naravno to sve Srbija da plati.
Da možemo da se hvalimo kako u Srbiji rade roboti gastarbajteri, koji sklapaju Miki Maus kombi.
Bolje to, nego da se uloži u nešto pametno od čega bi bilo koristi.
Posle se čudimo zašto je Srbija tu gde jeste.
Mada slušajući bajke, kako napredujemo itd, Švica nek se pribojava Srbije. :)))
Robotima ne daju bedne plate od 200e, pa roboti ne moraju da taksiraju u slobodno vreme.
http://www.politika.rs/scc/clanak/334422/I-radnici-Fijata-taksiraju-na-crno
A i tih 200e je Srbija dala, tako da Fijat ovde ne plaća ništa, samo pljačka iovako jadnu Srbiju. Zato je i došao ovde. Kad istekne ugovor, da ne bi morali iz svog džepa da daju plate, opet će da uzmu od Srbije subvencije i tako u krug, dok ne bankrotira Srbija.
Mora i bonus da uzmu, za botove...
Vidiš da je Fiat pijavica, prikačio se na Jeep, jer znaju da od njihove game, leba nema.
„moramo pratiti savremenu tehnologiju bako zelimo u korak sa svetom‟ ...
Zvuči sasvim logično - ali kada malo razmisliš ovo je još jedna prazna floskula na kakvih je, nažalost, Srbija decenijama navikla.
Sve dok nemamo opipljive *koristi* od iste, ta tehnologija služi samo političarima za slikanje.
Zamisli da nekom botu dođe šef i kaže da će sir u sendviču sada biti sintetički, jer moramo da pratimo svetske trendove (i taj sir stranku košta manje).
Da li ova inovacija čini bota srećnijim?
Inače, po kojom logikom poređuješ specifične robote, u vlasništvu „Fijata‟, sa ličnim ili poslovnim računarom, odnosno ličnim poznavanja rada na računaru?
Računar pospešuje slobodno mišljenje, povezuje ljude i još - što je najbitnije - omogućava veću platu onima koji su voljni da prouče njegove tajne.
Šta od ovoga se može reći za „Fijatove‟ robote?
Prvo nauci da baratas pojmovima, trend i tehnologija su dve razlicite stvari. Inovacija je nesto sasvim trece.
Drugo savremeni automobil je nemoguce proizvesti bez savremene tehnologije koju koriste svi proizvodjaci. Ne farba se vise rucno niti zavaruje i sklapa skoljka. Zalim ali tako je. Trece, radnik nikada ne moze tako brzo i precizno da obavi operacije kao robot. Znaci roboti su buducnost proizvodnje a ne nekakva moda il trend. Fijatovi roboti? Živimo u kapitalizmu gde sredstva i masine ne pripadaju drzavi vec kapitalistima. Radniku je sasvim svejedno dal je robot fijatov, il opelov ili nekog treceg.
Ti si taj koji poređuje robote kod „Fijata‟ sa računarima u opštem pogledu.
Samo pratim tu logiku, ma da još uvek ne shvatam poređenje.
Šta hoćeš da kažeš? Da su roboti i računari nova tehnologija? Da treba finansirati tuđe računare za tuđe profit?
Razumem da si fasciniran tim robotima, ali koja *korist* ima Srbija od njih?
CaMIRO
Normalno da (ro)bot podržava svoje "kolege".
Još kad bi mogli da botuju umesto B.M.-a :)))
Možda napredni Fiat dovede robote umesto B.M.-a. :)
Tad ne bi podržavao napredne tehnologije...
Mada bi za Fiat bilo isplativije.
Roboti ne jedu sendviče.
@P1 Ti bar imaš objašnjenje. Ja moram priznati da meni ni najmanje nije jasan.
Koliko sam shvatio, čovek je iz Kragujevca. Kada već kroz svoj prozor vidi fabriku, valjda zna ko je bio pok. Tadija Jurković. Ako mu je promaklo, mogao bi malo da izgugla.
Ista trula država koja je odbila da još 2002.god. uopšte razmotri Jurkovićev plan razvoja potpisala je tajni ugovor sa „Fijatom‟ i pustila kooperante da se sami snađu. A trifecta of win!
Teško mi je verovati da kragujevčanin može da stane u odbrani tog ugovora. Međutim, kako je krenuo, verovatno će uskoro da upoređuje radnike u „Fijatovoj‟ fabrici sa programerima.
Aranžman sa „Fijatom‟ znatno umanjuje potrebu za stručne ljude u toj fabrici. Predstavljati taj ugovor i tuđe robote kao ulaganje u budućnosti je vrhunac cinizma.
Karakteristika proizvodnje u današnjoj autoindustriji je da zahteva sve manje znanje. Na tome se radi već više od sto godine, od vremena Henri Forda, ali su to sada usavršili.
Ovo nije još jedna prilika za floskulu o kapitalizmu, već činjenica koja objašnjava zbog čega se otpušteni iz fabrika u Detroitu masovnu zapošljavaju u restoranima brze hrane.
A ovo naše *sklapanje* zahteva još manje znanje.
Suludna je ideja da savladati dugmad za pre-programirano pokretanje robota zahteva slično umeče ili omogućava isti nivo napredka, kao učenje novih veština na računaru.
Suludno je, takođe, očekivati da taj koji malo veštije pritisne to dugme, može da očekuje napredak.
Ako je nečiji modus za razvoj državne ekonomije, dovoditi stranu firmu po svaku cenu i tajno finansirati njihovu opremu, onda se naravno nećemo složiti - ali bar neka taj koji tako misli bude iskren i to kaže, umesto da prodaje maglu o ulaganju u budućnosti.
Da je to bar naša tehnologija, možda bi mogao da prođe kao „technological determinist‟ (prevod mi nije poznat - u suštini, filozofija da svaki razvoj podstaknuto novom tehnologijom je dobar put).
Ali kako stvari stoje, pošto piše iz kolonije odnosno iz poslednjeg sektora u lanci tuđe proizvodnje, ovo konstantno veličavanje Adama Smita može samo da bude znak stokholmskog sindroma.
Ili, kako kažeš P1, plaćeno kačkavaljem.
CaMIRO
Ne znam šta te čudi tu.
Od 2000-e pa naovamo je cilj uništiti domaću privredu, dati strancima za tepsiju ribe sve a raja da bude jeftina radna snaga.
Doduše, u medjuvremenu su unapredili taj recept, pa su tu galantne subvencije, nošenje pelena i slanje u ćošak.
Ko je lud da se ulaže u domaće ?
Tome se treba podsmevati, uništiti, veličati strano itd.
Kusurom platiti sendvič botove da dosadjuju i pokušaju da "pokrivaju prostor".
Lepo je ovaj čovek objasnio :
https://www.facebook.com/posaoza/videos/866291446834856/
Znaci onaj ko dodje kod nas da pravi automobile, donese najsavremeniju tehnologiju, zaposli radnike i obuci ih, dolazi da nam unistio privredu?
Nemam nameru vise da odgovaram na takve gluposti.
Ostavite se komentara o autoindustriji, tako cete najvise pomoci Srbiji.
Bas volem da citam komentare ovdasnjih eksperata!
Slatko se nasmejem gotovo uvek, a nekad i naucim nesto novo. Bravo momci, al ako moze malo krace...:)))
Pit
"Od 2000-e pa naovamo je cilj uništiti domaću privredu"
Ahaha, jel ti uposte znas sta se desavalo do 2000.g???
Mada ne tvrdim da nisi u pravu ali brate ti kao da ne poznajes istoriju sopstvene drzave!
"Pitam se, pitam...
Zanimljiv deo:
U martu 2008. menadžment Fijata je Zastavi dao "ponudu koja se ne odbija" (VW čija delegacija je tih dana takođe boravila u Kragujevcu i za kojeg je u gradskoj upravi napravljen golem elaborat, više se nije pojavio)...:)"
Vaistinu zanimljiv.
Kada su tadašnji državnici rekli NE predstavnicima druge svetske kompanije u autoindustriji i odabrali FIAT, odmah je predstavnicima Volkswagena bilo jasno sa kakvim ljudima imaju posla i zato pobegli glavom bez obzira.
Eto sad drugovi vozite FIAT, a narod će Škode umesto Zastave. Da je bilo pameti Srbija bi imala čak tri fabrike automobila (pored FIAT-ove i Zastavinu, kao i Opelovu), ali pošto naši političari i pamet nisu baš najbolji prijatelji, pripremimo se i za odlazak jedine fabrike automobila.
Bez Zastave usmerene po uzoru na Škodu, nema ni ozbiljnog razvoja pošto Zastavu je trebalo ponuditi Volkswagenu. Danas bismo bili nova Škoda koja uz to proizvede milion automobila godišnje!
Zastava
pravo zboris, mada mi nije jasno kako su i Fiat ubedili da uopste napravi fabriku kod nas...
A VW je pobegao kad je cuo koliki dug ima Zastava prema Fijatu i da bi on to morao da plati!
FIAT je u Srbiji došao zbog subvencija koje su na kraju ispale kao besplatan novac. Naime, FCAS svake godine faktički dobija na poklon 50 miliona evra i tako svake godine do 2018. To je ukupno 500 miliona "poklona" FIAT-u i to samo na jednoj stavci. Neki podaci govore da je FIAT dosad koštao Srbiju između 1 i po milijarde i 2 milijarde evra! Tu leži odgovor na pitanje zašto je FIAT došao u Srbiju. U novcu koji je FIAT dobio faktički na poklon i bez ikakve čvrste garancije da će to dato poverenje da opravda u datom ugovornom periodu.
A Volkswagen je odustao od Zastave zbog toga što su neki unapred favorizovali nekog na osnovu prijateljstva umesto na realnim ekonomskim osnovama. Čisto sumnjam da je zbog duga (možda i zbog toga, ali čisto sumnjam da je to bio preovladavajući faktor, pošto reč je o kompaniji kojoj Zastavin dug je najmanji problem s obzirom koliki obrt Volkswagen ima. Poznavajući nas, Volkswagen nije imao podršku od strane naših tadašnjih, ali ni sadašnjih investitora). Nije to FIAT pa da za 1 evro dobije 2 milijarde i još pritom sruši sve što su generacije decenijama podizale.
FCAS nema nikakvih dodirnih tačaka sa metalskom istorijom Kragujevca i Srbije. Kragujevac je rastao u grad zahvaljujući Topolivnici, a izrastao zahvaljujući Zastavi.
Zastava nema nikakve veze sa FIAT-om i FIAT nema nikakve veze sa Zastavom.
Tofas i poljski FIAT su FIAT-ove fabrike tako da to "hvatanje na istoriju" nema nikakve veze. Zastava je kupovala tehnologiju od FIAT-a. Nije bila FIAT, imala je svoje kanale za prodaju, pod svojim imenom je i sa svojim dizajnom uspela da proda preko 200000 automobila u jednoj godini. Nadam se da će država konačno da se pozabavi prodajom Zastave jer "sramota" je da firma koja je za vreme svoga trajanja prodala 5 miliona automobila ode u likvidaciju! Drugo su Nemci, oni imaju nekoliko svojih automobilskih brendova, a mi samo 1 svoj. Ne mislim na FIAT pošto svi kada vide 500L misle na Italiju.
Zastava
Nemoj biti na kraj srca, šta je za Srbiju da časti Fiat sa 2 milijarde...
A Zastava nije ni mogla da opstane kad je kupovala Fiatove licence...
Eto samo videti gde je Škoda danas a gde Fiat.
Od nekada onih zastarelih modela, danas imaju mnogo ozbiljniju paletu modela od igračkica zvanih 500 na 101 način.
Pa očigledno ništa. To je ujedno i ključna reč koja označava skorašnji ishod ove zavrzlame sa FIAT-om u Kragujevcu. Zato me i plaši FIAT-ovo prisustvo u našoj domaćoj automobilskoj industriji. Umesto da ne pravimo jednu grešku dvaputa, mi smo upravo uradili to i rezultat je takav da je 500L baš kao i nekad Yugo predmet negativnih kritika na najbitnijem svetskom automobilskom tržištu. Baš zato se i nadam da će da se za Zastavu konačno nađe neki investitor poput Volkswagena koji je sa Škodom uradio čudo. To je trebalo da bude naša sudbina, da je neko još tada bio pametan. Nažalost, dvaput smo ispali sve samo ne to. Država treba da pita FIAT kakvi su im daljnji planovi i to je sve što se tiče FIAT-a, a u međuvremenu neka nađe nekog za Zastavu i tako rešimo problem koji će uskoro očigledno pogoditi Srbiju, a to je da uskoro najverovatnije nećemo imati fabriku automobila?
Neupućeni ipak treba da znaju da je VW godinama špijunirao i krao zastavu. Što za divno čudo to fiat nije radio. Naši "ugledni" stručnjaci iz nemačke su bili tu neki pomoćnici da spasu situaciju. Oni su zapravo pod pritiskom nemačkog poslodavca špijunirali i po mogućstvu krali. Srbi urazumite se, ima neko što više zna!!!!!!!!!!
"VW špijunirao Zastavu", šta sve neće čovek pročitati na blogu.
Verovatno su vapili za zastarelim Fijatovim licencama. :)))
Djordje
Samo se ti smej, još se špijuni motaju tamo. :)))
Šuška se da su pokradenu tehnologiju primenili na Chironu...
Ima autorski tekst na Google-u šta su bili Opelovi uslovi za dolazak.
A sve ovo što bulazni PR služba i novinar istraživač su traćarije.
Prvo da se okači ime Opel, da se prekine licencirano sklapanja Fijata Punto 188, da se narednih 10 godina ne pojavi ni jedna druga autofabrika u regionu. Da se svi Zastavini servisi pretvore u GM servise itd...
E to je istina. Dobro smo prošli što nam oni nisu došli