
Francuski automobilski gigant PSA Peugeot Citroen u sredu je otvorio petu fabriku u Kini kako bi iskoristio priliku koju nudi pojačana potražnja za sportskim terencima i zakočio oštar pad prodaje na najvećem svetskom tržištu automobila.
PSA i njegov kineski partner Dongfeng Motors, drugi po veličini proizvođač automobila u Kini i deoničar u francuskoj kompaniji, otvorili su novu fabriku u gradu Chengdu u jugozapadnoj pokrajini Sečuan.
Fabrikom će upravljati zajednička kompanija DPCA a proizvodiće višenamenska vozila i sportske terence brendova Peugeot, Citroen i Fengshen. Imaće proizvodni kapacitet od 300.000 vozila godišnje.
PSA inače na kineskom tržištu ima problema i u prvoj polovini godine su zabeležili pad prodaje za gotovo 20 posto, na oko 295.000 vozila. Tržišni udeo pao im je prošle godine na 3,9 posto, sa 4,32 posto koliko je iznosio u godini ranije. U francuskom proizvođaču automobila su taj pad pripisali fokusu na limuzine, dok kineski potrošači sada više preferiraju veće modele, poput sportskih terenaca.
"Naša privrženost Kini je jaka, ima duge korene i tako će ostati", rekao je direktor PSA Carlos Tavares prilikom otvaranja nove fabrike u Chengduu.
Očekuje se da će fabrika povećati prodaju zbog pojačane potražnje za terencima. Njihova prodaja skočila je od januara do jula za gotovo 45 posto u odnosu na isti period prošle godine, pokazuju najnoviji podaci Kineskog udruženja proizvođača automobila.
"Ovo je napredna fabrika... i snažan korak za razvoj DPCA u zapadnim provincijama Kine", istakao je predsednik Dongfenga Zhu Yanfeng.
Tržište automobila u manje razvijenom zapadnom delu Kine nije toliko zasićeno kao u metropolama na istoku. Fabrika je vredna četiri milijarde juana (600 miliona dolara) i prostire se na površini od 1,65 kvadratnih kilometara, a zaposliće do 2.000 radnika.
PSA je sa Dongfengom već izgradio tri fabrike u Wuhanu, u centralnoj provinciji Hubei, koje zajedno mogu da proizvedu do 750.000 automobila godišnje. Sa China Changanom izgradili su fabriku u Shenzhenu, koji se graniči sa Hong Kongom.
Francuska kompanija želi da poveća prodaju u Kini i jugoistočnoj Aziji na milion automobila do 2018. godine. Kineska prodaja automobila porasla je prošle godine najsporije za tri godine, ali rast se proteklih meseci počeo oporavljati budući da privreda pokazuje znakove stabilizacije. Tu su i državni podsticaji za podsticanje potražnje za automobilima, uključujući i nižu stopu PDV-a.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs / PSA