
Audi povlači skoro 80.000 svojih automobila širom Sjedinjenih Američkih Država zbog problema sa osvetljenjem.
Šta se ovo dešava u svetu automobila, to niko ne može da zna. Sve više i više brendova, a posebno onih luksuznih koji su poznati po izradi visoko kvalitetnih modela, zbog ove ili one greške, problema, falinke i mane povlače svoje automobile sa tržišta. Izgubili smo računicu o broju automobila koji su ovog meseca povučeni, ali znamo jedno – to nam se uopšte ne dopada. Kada kupite automobil sa Audi potpisom, platite pošteno visoku cenu za njega, svakako očekujete da će on biti prava perfekcija. A onda, jednog dana, uključite TV ili pročitate novine, i vidite da su imali neki bezazleni propust u proizvodnji, zbog kog vaš novi skupoceni mezimac na četiri točka mora nazad u fabriku.
Kako stoji u naredbi za povlačenje koju je izdala Nacionalna Kancelarija za bezbednost u saobraćaju, Audi modeli imaju softverski problem, koji reguliše markere osvetljenja na stranama. Ta svetla se navodno možda neće aktivirati kada rade poziciona svetla ili farovi (!?), na taj način umanjujući opštu vidljivost automobila, posebno u noćnim uslovima, i povećavajući mogućnost sudara.
Ovaj problem je identifikovan na širokom asortimanu vozila, uključujući A3 sedan, kabriolet i e-tron hibridni hatchback model, kao i A4 sedan, TT kupe i kabriolet, Q3 i Q7 crossovere, pokrivajući celokupnu proizvodnju automobila iz asortimana 2015-2017.
Ukupno, oko 79.895 vozila mora biti povučeno sa ulica i vraćeno u fabriku, samo u Americi. Na svu sreću, ovaj problem se rešava jednostavno, unapređivanjem revidiranog softvera, ali svakako izaziva muku i neprijatnosti svim vlasnicima ovih automobila.
Jaguar Land Rover povlači 22.000 luksuznih vozila
Nakon što su procenili informacije i nove podatke otkrivene povlačenjem vozila, Jaguar Land Rover sada dobrovoljno izdaje naređenje za povlačenje svojih SUV modela.

Na ovaj način, Jaguar Land Rover postavlja sjajan primer drugim proizvođačima, svojim proaktivnim dejstvom i samostalnim istraživanjem postojećeg problema sa menjačem i prenosom brzine. Njihovo dobrovoljno povlačenje vozila definitivno je znak da oni ne žele da na tržištu postoje falični modeli sa njihovim potpisom. Takođe, kao veliki brend kakav jesu, oni su jednostavno smatrali da nije uredu sedeti skrštenih ruku i čekati da se nešto loše dogodi kako bi povukli svoja vozila sa tržišta.
Povlačenje vozila bi svakako bilo urađeno mnogo brže kada bi bilo koja objava problema drugih proizvođača pomenula smrtni ishod ili ozbiljne povrede, jer bi onda javnost mnogo burnije reagovala na celu priču. Problem o kom se ovog puta radi, vezan je i za pogibiju glumca Antona Jelčina, kada je Jeep svojevoljno povukao svoja vozila kako bi rešili ovaj problem, koji je nažalost uzrokovao kraj jednog mladog života.
FCA komisija je prvobitno naišla na problem sa ovim automobilima i informisala ZF Transmissions kompaniju, koja je proizvela transmisije za Land Rover Discovery Sport i Range Rover Evoque modele. Jaguar Land Rover za sada nije dobio nijednu pritužbu na rad menjača koji tokom vožnje može sam izbaciti iz brzine, ali ipak, oni ne žele da rizikuju, za šta im mi skidamo kapu.
Identifikovali su 22.657 automobila koji bi mogli da imaju taj problem, pa su odlučili da ga sami reše pre neke katastrofe, koja se može svakog trenutka dogoditi. Dakle, ti automobili će dobiti popravku od strane samog brenda, kao i unapređeni softver za elektroniku koja kontroliše menjač. Ovo je relativno mali broj vozila i popravka bi trebalo da bude urađena prilično brzo. Na kraju krajeva, uvek je bolje sprečiti nego lečiti. Naravno, reputaciju ovakvog brenda teško da nešto može ugroziti, osim nemara i sebičluka koji bi im bio pripisan u slučaju da nisu ovako odreagovali.
FCA naredba za povlačenje automobila sa ulica za rezultat ima povraćaj 323.361 vozila samo u Sjedinjenim Američkim Državama, a proizvođač menjača koji stvaraju problem, ZF Transmissions, je izjavio da 505.000 modela automobila može potencijalno imati taj problem, koji je poprilično ozbiljan, jer ugrožava opštu bezbednost u saobraćaju – kako vozača i njegove saputnike, tako i sve druge vozače oko njega. Iako vozač pažljivo vozi, ovaj problem sa prenosom brzina može doprineti gubljenju kontrole nad vozilom i potencijalno opasne posledice po sve učesnike u saobraćaju.
Navodno, ovaj problem može imati uticaj na Land Rover Discovery Sport modele koji su proizvedeni između 17.09. i 03.11.2014.godine, kao i Range Rover Evoque modele proizvedene u periodu od 15.07.2013. i 01.07.2015.godine. Nadamo se da će ih sve popraviti pre nego što se nešto loše dogodi i zadržati svoju reputaciju vrhunskog proizvođača automobila.
Izvor: Autoexclusive.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Audi / Land Rover