
Drugi od ukupno 39 napravljenih Ferrarija 250 GTO nalazi se u Velikoj Britaniji i uskoro će se pojaviti na aukciji, a novi vlasnik će za jedan od najboljih automobila koji su ikada nastali u Maranellu morati da izdvoji pozamašnu sumu novca (oko 56 miliona dolara).
Uz činjenicu da cene klasičnih sportskih automobila rastu iz godine u godinu, na vrhu liste želja bogatih ljubitelja takvih automobila i dalje je Ferrari 250 GTO koji je italijanska fabrika snova, prvenstveno za potrebe trka, napravila u samo 39 primeraka.

Poznavaoci prilika u svetu klasičnih sportskih automobila uveliko misle da će izvanredno očuvani plavi primerak jednog od najcenjenijih automobila svih vremena oboriti rekord iz 2012. godine, kada je Ferrari 250 GTO sa aluminijumskom karoserijom i brojem šasije 3505GT promenio vlasnika za 38.115.000 američkih dolara.

Plavi primerak drugog od 39 napravljenih Ferrarija 250 GTO proizveden je 1962. godine i na sebi nosi broj šasije 3387. U Ferrariju su ga koristili kao test automobil sa kojim su inženjeri tražili optimalna rešenja i podešavanja koja su se onda primenjivala na ostalim proizvedenim primercima.
Iza Ferrarija 250 GTO (Gran Turismo Omologato) stoje Giotto Bizzarrini, Mauro Forghieri i Sergio Scaglietti. Proizvodio se od 1962. do 1964. godine, prvenstveno zbog trkanja na kružnim stazama u tadašnjoj GT klasi. 36 primeraka pokreće napred smešten 3-litarski aluminijumski V12 motor sa oznakom „Tipo 168/62“ koji razvija oko 300KS, a Ferrari ga je "pozajmio" iz modela 250 Testarossa. Prenos snage se na zadnju osovinu obavlja preko 5-stepenog sinhronizovanog menjača. Masa automobila iznosi samo 880 kilograma.
Izvor: Klix.ba
Tržište ovih klasika postalo je bolesno kao i tržište umjetnina.
Realno ovaj automobil ne vrijedi ni dio te sume niti će imati nikakvu upotrebnu vrijednost kao i gore pomenute umjetnine , več će stajati u garaži do iduće aukcije da se obrne koje milionče , jer kupci ovoga i sličnog se razumiju u automibilizam kao Mara u krivi ali itekako znaju kako oploditi pare...
Necu komentarisati ovaj deo oko toga sta je 'bolesno' a sta manjak mogucnosti no evo clanka o coveku koji poseduje, izmedju ostalog, trkacki 275 GTB is '65., vozi ga fakticki svakodnevno i sam ga odrzava. Taj auto vredi desetine miliona ali ipak postoje i ljudi kojima je uzitak na prvom mestu.
http://www.affarsvarlden.se/livsstil/han-kopte-drombilen-for-dess-historia-6654888
Uostalom, odnos ponude i potraznje odredjuje cenu, osnovno pravilo ekonomije.
Ne moze Galjardo npr., u besprekornom stanju, sve i da je najbolji auto ikada, da kosta koliko neka Zonda. Zasto? Jer je Lamborinija 14 hiljada a Zondi 130. Jer ti u svakom trenutku imas preko 300 Galjarda na prodaju a Zondi mozda 2, 3. Da ne pominjem ove koji su em napravljeni u malom broju primeraka pre 50-60 godina, em ocuvani kao novi, em imaju brdo istorijski vaznih dogadjaja u licnoj karti (pobednik Mile Milja, Le Mana i sl.) pa kad milijardu ljudi postoji samo jedan takav... Normalno je da ce cena biti najvisa ponudjena, vrtoglava za obican svet. A uz to, bogati su sve bogatiji pa im nije problem da dignu cenu, u takvom svetu zivimo. Banke ne daju nikakve kamate a novac mora da se obrce te je zato trziste luksuznih automobila, nekretnina itd. u tolikoj ekspanziji. Dok je bila ekonomska kriza, polovan Kenigseg se prodavao za 250-300 hiljada. Sad tesko da se moze naci bilo koji za manje od 800,000.
Ne znam šta piše , nisam nešto sa švedskim ali ovo je jedan od rijetkih izuzetaka a ne pravilo.
A što se tiče ovog 50 milionskog Ferarria , vjerovatnoća da će vozati ista kao i da će kupac nekog npr. Rembrantovog djela , isti okačiti u dnevni boravak , znači nikakva.
Jednostavno ovo je preskupa investicija da bi se s njom "igralo" i zato kažem da su cijene prepumpane baš zbog financijskih špekulanata u tom biznisu.
Jer ralno za manje 50 miliona Ferarri može napraviti potpuno identičan model , dakle ne repliku , koji bi u svakom slučaju bio bolji od ovog koji je služio kao testno vozilo , ako ćemo sa aspekta uživanja u vožnji jednog kkasičnog Ferraria , ali suština nije u tome ako me shvataš.
Cene su prepumpane jer svakome odgovara. Ferariju jer mu je auto na ceni. Kupcu jer ce zaraditi na preprodaji. Preprodavcu jer je vlasnik neceg vrednog, drustveni status mu je porastao i svakako, i on ce jednog dana zaraditi a dotad imati brojne privilegije.
Sistem je tako nametnut od samih proizvodjaca, satima bih mogao da pisem o svim primerima manipulacija u svetu skupih automobila.
@Petar
Tu pricu sam ja vodio ovde sa nekim ljudima oko cene 3 hyper automobila. 918vs P1vs LaFerrari. Njihove cene i zasto Porsche malo jeftiniji. Kazem malo jer za kupce tih automobila 100-200 hiljada nije neka razlika ako zeli nesto. Zasto je 918 jeftiniji? Prosto, mnogo veci broj primeraka od ovo dvoje. Skoro duplo vise od LaFerrari, a 3 puta vise napravili od McLaren-a. A, da su mu stavili i cenu preko milion i 200 , 300 hiljada opet bi sve rasprodali. Opet verovatno zbog broja primeraka spustili malo. A, evo vec sada mozes kupiti po neki na zapadu i idu vec od 1.500.000 pa do 2 miliona. Cena je vec dupla. Neki su ovde govorili kako je to zbog 'imena'. Ako neko ima ime uz Ferrari da digne cene to je Porsche. I McLaren takodje, ali da je Porsche napravio 350 komada koliko i McLaren kostao bi dosta vise nego sto McLaren sada kosta. Sto ti kazes igra ponuda i potraznja, takodje ime brenda igra veliku ulogu kao sto znamo. Zonda ima cenu zbog 10 primeraka, da Ferrari ili Porsche naprave 3 primeraka nekog super automobila, kostali bi 4 puta vise od Paganija. Ali tu se vec dosta toga gleda, ipak su ovo dvoje ikone auto sporta, decenije su iza njih, Pagani je nova radionica. Oni prave tako malo primeraka jer cifre od 200-300 komada ko zna koliko dugo bi prodavali. Ne kazem nista lose za Pagani, super je to brend, ali se zna ko su gazde u nekim kategorijama.
Jos za ovaj Ferrari...Previse para, ljubitelj sam klasika, obozavan te starije Ferrari, Porsche modele, Miura itd, ali cena ovog je bezobrazna. Po meni totalno nerealno, pa da li ce biti vozeno ili sedeti u garazi, nije bitno. Ali sto rekosmo, ponuda je tu, potraznje ima i ide za te pare. Da nema potraznje po toj ceni, isla bi cena dole.
Pozdrav za sve ;)
Normalno da je sve igra ponude i potražnje , cijena je onolika za koliko može da se proda a očigledno može.
A cijene se prepumpavaju kao i u slučaju umjetničkih dijela , ne sa razumjevanjem prema umjetnosti ili automobilskoj tehnici , nego u većini slučajeva sirovom zaradaom , društvenim statusom i svim ostalim stvarima a ne zbog same srži šta taj jedan 250
GTO predstavlja , nažalost.
Ali što se kaže , biznis je biznis...
Pozdrav Dusane, sto se tice hyper 3...
Stvar je jasna, Ferari je na trzistu polovnih najskuplji zbog one glupe price oko ''Papinog'' Enca (navodno 400. a zapravo ih ima oko 550) koji je prodat na aukciji za 6 miliona dolara. Trziste je taj momenat osetilo kao priliku i odose cene LaFerarija na minimum 3.5M USD. U tu svrhu govori i ona aukcija na kojoj je mat crni, samo zbog specijalne boje prodat za 4.7M USD.
Porse je dao nizu cenu da bi mogao da proda 918 komada u sto brzem roku, prosta racunica. Zbog dostupnosti na trzistu, danas mu je cena 1.6-2M USD. Normalno da su P1 i LaF skuplji, nikakve to veze s kvalitetom nema jer je svaki remek delo.
Sto se tice 250 GTO...
''Ali sto rekosmo, ponuda je tu, potraznje ima i ide za te pare.'' Ne mogu da garantujem ali sam nacuo da je jos jedan privatno prodat pocetkom meseca za slicnu sumu novca. Dakle 2 puta po 50M+ u ovom mesecu. Toliko.