home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Zbog čega najprodavaniji automobil u Hrvatskoj, Volkswagenov Golf 1,6 TDI sa 110KS i početnom opremom Trendline u Hrvatskoj košta 150.408 kuna, a u Sloveniji 19.014 evra (142.605 kuna)?

A slično je i u drugim susednim zemljama preračunato u kune. Iz jednostavnog razloga - država Hrvatima uzima više poreza pri kupovini automobila.

I novi Zakon o posebnom porezu na motorna vozila pokazuje da se država neće odreći ovog budžetskog prihoda. Osim toga, poskupeće mnoge automobile, piše Večernji list.

Stvar je drugačija u ostalim zemljama Evropske unije. U Slovačkoj, Češkoj i Poljskoj nema trošarina na automobile, a u Sloveniji se plaća samo na osnovu emisije CO2 prema manjim stopama nego u Hrvatskoj i za navedeni automobil iznosi 1% od cene automobila, odnosno 1.412 kuna. U Hrvatskoj se trošarina plaća na osnovnu vrednost auta (2877,5 kuna) i prema emisiji CO2 (3.599,3 kune). Dok je PDV u Hrvatskoj 25%, u pomenutim državama je manji – u Sloveniji iznosi 22%, u Slovačkoj 20%, u Češkoj 21%, u Poljskoj 23%, a u BiH 17%.

U Nemačkoj takav automobil košta 22.150 evra (166.125 kuna), od čega je 168 evra trošarina, a 3.500 eura PDV (19%). Razlog zbog čega je cena pomenutog Golfa u Nemačkoj veća nego u Hrvatskoj jeste što je Volkswagenova osnovna cena pre oporezivanja u odnosu na Hrvatsku, ali i Sloveniju, Slovačku, Češku i Poljsku za 3.050 evra (22.900 kuna) veća. Jednostavnom računicom otkriva se, tako, da dileri Volkswagena u Nemačkoj zarađuju tri hiljade evra više na tom automobilu nego u Hrvatskoj.

Još su veće razlike u ceni, primera radi kod Renaultovog Megana 1,5 dCi sa 110KS i opremom Zen koji u Hrvatskoj košta 138.900 kuna, dok u Sloveniji preračunato u kune košta 122.175 kuna, u Slovačkoj 125.175 kuna i u Češkoj 123.302 kune. Posebni porez na motorna vozila (trošarine) na automobile, članice EU određuju samostalno, pa se u nekim zemljama plaća prema više kriterijuma, a tu pripada i RH. Zato automobili mogu znatno da poskupe.

Evropski rekorder po visini trošarina jeste Danska. Trošarine su paprene, imaju dve poreske stope u odnosu na cenu vozila od 105% za automobile do 84.600 danskih kruna i 150% za automobile iznad tog iznosa (umanjuje se ili uvećava u zavisnosti od potrošnje goriva). Zato Golf iz našeg primera, kada se još obračuna njihov PDV od 25%, do registracije tamo košta visokih 297.812 kuna. Ako ste pomislili da ćete jeftinije proći ako kupite novi auto u Sloveniji, varate se. Da biste ga registriovali u Hrvatskoj, morate da platiti PDV i trošarinu i tako ćete doći na cenu po kojoj se prodaje u Hrvatskoj, piše Večernji list.

Autor/izvor: SEEbiz / Večernji list

Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 819



Komentari

Kakvi odvratni VW sajtovi u SRB. Ništa ne možeš da saznaš.

Autor Priapus 21 Nov 2016, 16:45

Ne vredi tupiti zube na temu razlika cena na pojedinim okolnim tržištima. To "okolo" potencijalni kupac ne sme da gleda, jer će da mu se sloši. I onda će da odustane. A svaki razgovor sa dilerom na tu temu će da se svede na potcenjivanje Vašeg zdravoga razuma.

Autor moron 21 Nov 2016, 17:11

Zato u HR cvijeta reexport , jer su ulazne neto cijene niže upravo zbog visokih trošarina , tako da npr. masu prodanih auta na Kvarneru i Istri su kupili Talijani.

Autor Đorđe 21 Nov 2016, 22:34