home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Bura nastala zbog približavanja 14. februara, krajnjeg roka za ukidanje kombi prevoza, tišti hiljade onih koji od ovog posla žive. Udruženje "Kombi prevoz putnika", koje okuplja 25 agencija sa oko 1.000 radnika, moli državu da ih sasluša i uvede u legalni tok. Pristaju i na nove namete. U suprotnom, prete da će blokirati ulice.

Kako objašnjavaju iz udruženja, veliki problem je što se prema Zakonu o prevozu putnika ovaj vid prevoza tumači kao nelegalna radnja. Najjači argument nadležnih je da su ova vozila - nebezbedna.

- Nisu mogli da provere da li naši vozači voze više sati nego što je to propisano i da li tokom putovanja prekoračuju brzinu - objašnjava Aleksandar Simić, predsednik ovog udruženja. - Ali to možemo da rešimo tako što će nas novim propisom obavezati da u svaki kombi stavimo tahograf.

Naš sagovornik dodaje da zabranu zbog nebezbednosti obara statistika. U poslednjih šest godina zabeležen je samo jedan smrtni slučaj u udesu u kojem je učestvovao kombi. Zamerano im je da i vrata tokom vožnje mogu da otvore putnici.

- Možemo to tehnički da sredimo tako da samo šofer može da rukuje vratima - kaže Simić. - Imamo prijavljene firme, plaćamo porez, vozače. Zaposlićemo i dodatne profesionalce koji imaju dozvolu za C i D kategoriju, plaćaćemo osiguranje putnika, izdavaćemo karte, pristajemo i na češće provere ispravnosti vozila i lekarske preglede vozača.

Svesni da nelegalno prevoze putnike, članovi udruženja priznaju i da se često nađu u škripcu sa policijom. "Plavci" ih tada "blago" kažnjavaju upravo zbog nedostatka zakonske regulative. Skinu im tablice, koje mogu da uzmu posle nedelju dana i nateraju ih da istovare putnike na najbližoj stanici.

Prevoznici tvrde da su u poslednje četiri godine više puta slali pisma i mejlove na adresu Ministarstva saobraćaja i Agencije za bezbednost saobraćaja. Niko ih, kako tvrde, nije ozbiljno shvatio, popričao o ovom problemu i pokušao da nađe sa njima zajedničko rešenje.

Nisu za Evropu

Obavljanje javnog prevoza putnika, u domaćem i međunarodnom saobraćaju, podrazumeva ispunjavanje strogih uslova vezanih za bezbednost saobraćaja, poslovnu, finansijsku i tehničku sposobnost tih pravnih lica - napominju u Ministarstvu saobraćaja. - Evropski propisi koji uređuju vreme rada i odmora vozača i propisi kojima se uređuje pristupanje tržištu međunarodnog linijskog prevoza se odnose samo na autobuse, a to su vozila koja imaju više od devet mesta za sedenje uključujući i mesto za sedenje vozača, a ne na putnička vozila.

Izvor: Novosti.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 979



Komentari

TIŠINA BRE
GLASALI STE

Autor Miloš 25 Nov 2016, 20:39

Ako ako. Kad drzava ustupi pred muftom Zukorlicem i ne smeju da reaguju, pa nece smeti ni na kombije. Uzrocno posledicna reakcija.

Autor NemanjaBB 25 Nov 2016, 20:54

Bice zanimljivo.

Autor Renault Terminator 25 Nov 2016, 22:04

" veliki problem je što se prema Zakonu o prevozu putnika ovaj vid prevoza tumači kao nelegalna radnja. Najjači argument nadležnih je da su ova vozila - nebezbedna."

Joj zemljo dembelijo.
Ovi "stručnjaci" su izašli iz kamenog doba, pa izgleda hoće da poravnaju i ostale.
Čuj nebezbedan kombi.
Ne zna fabrika šta je proizvela, kao za prvu pomoć, nego mora "Mića" da to "uredi".
Treba Srbiji jedna dobra "čistka".
Sav nepismen, nestručan, primitivan, bahat kadar da se smeni.
A tu bi bilo smena i smena...

Autor P1 25 Nov 2016, 22:37

Nisu se ugradili u ovaj posao. Zato je nebezbedan. U Bg svi poslovi se zavrsavaju preko AV i ekipe GV, SM.

Autor NR 26 Nov 2016, 10:52

NR
Napredna verzija DOSmanlija.
Gluplji, bahatiji, varvarska bulumenta.
Šta rade, to niko nije radio do sad. Ne može to da traje dugo.
Polako ali sigurno prave novi 5. Oktobar svojim ponašanjem, ali pravi, narodni, pa će visiti po banderama.

Autor P1 26 Nov 2016, 11:08

P1
Oho, pa to su novi momenti ? :)

Autor carobnjak 26 Nov 2016, 11:10

Kombi i jeste nebezbedan u odnosu na autobus. U slucaju sudara mnogo vece sanse za prezivljavanje su u autobusu nego u kombiju. Ako je sigurnost putnika na prvom mestu autobus bi morao imati prednost.

Autor B.M 26 Nov 2016, 11:34

11:34
A tek automobil...
Trebalo bi to sve zabraniti, samo autobusi i kamioni da se voze...
Koliko je sletelo autobusa sa puta a koliko kombija ?

Autor P1 26 Nov 2016, 11:52

Ali i tih kombija zaista im svakakvih. Bar sam se ja vozio "raznim" (reno-opel, VW, ford, hyundai).
Odeš "tamo" nekim baš "kulturnim", skoro novim ( sa recimo jedva 100 kkm ), vrate te "krševnim", u koji kokoške ne bi "metnuo".
Oduševio me jedan "kedi", kao ispod čekića (zaista), a "na satu" je imao jedno 550 kkm.
Jedno sam sa njim imao blagu saobraćajku, na auto putu kroz BG. Ispala je blaga. Ali je mogla biti "samo takva". Greška vozača "našeg" kombija.

Autor moron 26 Nov 2016, 12:52

Samo neka drzava istraje u ovom zakonu,sada bi se doveli u red kada nema druge,sto ranije o tome niste mislili e tada cuti i muljaj dok ide,kada ne bude islo vise muljanje onda ce mo u legalu..E sada ce te lijepo da mjenjate vozni park ili katanac.Samo napred drzavo,uvedi red u saobracaj I transport,za ovo sto radite imate moju punu podrsku.

Autor Renault Terminator 26 Nov 2016, 13:28