Kompanija radi na novom sistemu organizacije proizvodnje koji će joj pomoći da proizvede i do 20 posto više automobila u istom vremenu
Pokretna fabrička traka je omogućila Fordu da isporučuje automobile brzinom kao niko drugi i jedan je od najvećih izuma industrijske revolucije. Ali, budući da živimo u informacijskom, a ne industrijskom dobu, tako će i pokretna traka polako u istoriju.
Naime, Audi je krenuo sa testiranjem novog načina proizvodnje koji je de facto povukao korene iz doba pre pokretne trake. Tada su majstori u manufakturama imali svoje mesto pa su im šegrti i ostalo pomoćno osoblje donosili ono što im je potrebno za rad.
Uvođenjem modularnih proizvodnih mesta odnosno radnih stanica za svakog radnika, nemački proizvođač automobila će ukinuti proizvodne trake. Svaki radnik će stajati za svojom radnom stanicom, a autonomna vozila i dronovi dostavljaće delove i alate. Naravno, budući da se sve odvija kompjuterski, tako će dostavna vozila i letelice znati kome tačno kada i šta treba, a to će omogućiti da se proizvodnja ubrza.
Iz Audija su objasnili da sada traka mora da čeka ako ide neki manje standardni model, poput onog s kožom koja se retko naručuje.
U budućnosti će biti moguće da se takav automobil odredi jednoj radnoj stanici dok će druge bez ometanja moći da rade standardnije verzije bez zadržavanja. To će im, kažu, doneti mogućnost da optimizuju proizvodnju za čak dvadeset posto, odnosno da za isto vreme proizvedu dvanaest automobila umesto sadašnjih deset.
Osim toga, to će im omogućiti i jeftiniji transfer proizvodnje iz jedne u drugu fabriku ako dođe do toga da postoji povećana potražnja za nekim modelom, a i personalizovani automobili će brže stizati do kupaca.
Audi je razvoj projekta poverio malom startupu Arculus koji je, neopterećen konvencionalnim znanjima automobilske industrije, za samo šest meseci razvio glavne konture projekta pa ga sada usavršava.
Naravno, Audi ima većinski udeo u Arculusu jer će tehnologiju sigurno želeti da prodaje drugim proizvođačima. Audi će sistem proizvodnje bez proizvodne trake početi da testira uskoro u proizvodnji motora u fabrici Gyor u Mađarskoj koja se nalazi na pola puta između Budimpešte i Beča.
Izvor: Tportal.hr
Foto: Audi