home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Na snagu stupaju izmene zakona iz oblasti bezbednosti saobraćaja u Bosni i Hercogevini, koje predviđaju znatno povećanje kazni za kršenja saobraćajnih propisa.

Izmenama Zakona o osnovama bezbednosti saobraćaja u BiH, koje od 15. februara stupaju na snagu, predviđene su višestruko veće kazne za saobraćajne prekršaje.

Za prekoračenje brzine od 30 kilometara na čas kazna će iznositi od 400 (oko 200 evra) do čak 1.000 konvertibilnih maraka (510 evra).

Upotreba mobilnog telefona tokom vožnje i nevezivanje sigurnosnog pojasa kažnjavaju se sankcijom od 100 do 300 maraka, a prevoz deteta mlađeg od 12 godina na prednjem sedištu od 400 do čak 1.000 konvertibilnih maraka.

Za bahate vozače koji vožnju započinju škripom guma i bukom predviđena je kazna od 50 do 250 maraka.

Drastično su povećane i kazne za pijane vozače. Tako za upravljanje vozilom sa 0,3 promila alkohola u krvi sledi kazna od 50 maraka (25 evra), dok će vozač kod koga se ustanovi prisustvo alkohola od preko 1,5 promil morati da plati od 400 do hiljadu maraka.

Vozač koji na mestu suvozača prevozi pijano lice biće kažnjen sa 40 konvertibilnih maraka (20 evra). Veće kazne čekaju i bicikliste, motocikliste, ali i pešake.

Tako će pešak koji priča na telefon ili nosi slušalice u oba uha dok prelazi pešački prelaz morati da plati kaznu od 40 maraka, a ista visina kazne očekuje i bicikliste i motocikliste koji koriste mobilni telefon ili obe slušalice tokom vožnje.

Jedine olakšice u novom zakonu su ukidanje obaveza nošenja kacige za biciliste i mogućnost stalne upotrebe maglenjaka za vozače automobila.

I dalje ostaje mogućnost da se plati polovina kazne ukoliko ona bude izmirena u roku od 8 dana. Razloga za zadovoljstvo neće imati ni vozači automobila koji su tek položili vozački ispit.

Tokom prve dve godine vožnje zakonom im je zabranjeno da budu na putu od ponoći do pet časova ujutro.

Izvor: Capital.ba

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 891



Komentari

Isti pametolozi kao i u svim zemljama exYu pri kreiranju zakona koji se prave pametni , a tako je jednostavno riješenje, samo da se zakon provodi.
I taman je kao malo krenulo , sa ovim polanjem kazni , da se kazne i plaćaju i puni budžet a ne džepovi saobraćajaca koji grade velelepna "pendrek" naselja , oni se naprave pametni i podignu kazne veće nego u najrazvijenijim evropskim zemljama.
Evo primjer , kod mene gradska obilaznica ima isto ograničenje kao i u strogom centru gradu(50kmh) iako svojom izvedbom u normalnim zemljama takve ceste imaju i do 100kmh , dakle vožnjom od npr 82 kmh koja je sve ,samo ne ugrožavanje bezbjednosti , ali zato će se ribnit kazna za koju bi neko trebao raditi i par mjeseci , pa da vidim ko neće ponuditi mito nekome inače vrlo podmitljivom.
Tako da ovo nema veze sa povećanjem bezbjednosti u saobraćaju nego samo punjenjem praznih kasa za uhljebe svevišnje.
E sad u teoriji bi to trebalao funkcionisati ali u preksi malo teže...

Autor Đorđe 15 Feb 2017, 16:16

Djordje
Upravo.
"Bezbednost" je samo paravan odnosno izgovor za njihov cilj, a to je uzimanje para.

Autor P1 15 Feb 2017, 17:05

I malo dete zna da su ovi zakoni tu zbog pljacke naroda. Njima je mila samo njihova pozadina. Sve jasno kao dan!

Autor NR 15 Feb 2017, 17:07

Nije problem kazna, problem je sto se znak ogranicenja 50 kmh ili 60 kmh postavi tamo gde realno moze da se vozi 80 kmh i na takvim mestima se saobracajac sakrije u grmu i snima li snima.
Ranije je postojala smernica da se maksimalna dozvoljena brzina na odredjenom delu puta postavlja na brojku kojom normalno prolazi 80% vozaca, kod nas je mnogo besmislenih ogranicenja gde ni 30% vozaca ne ispostuje isto. Kontrola brzine u gradovima, pored skola, pesackih prelaza - da, na nebuloznim mestima na "otvorenom" putu i autoputu - ne.

Autor Damko 15 Feb 2017, 19:13