home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Smena unutrar grupe: Carlos Ghosn, poznat pod nazivom "Le Cost Killer", iz Nissana prelazi u Mitsubishi

Dosadašnji glavni izvršni direktor Nissana je ovu odluku doneo svojevoljno, a glavni motiv mu je povećati konkurentnost Mitsubishija i uspešno takmičenje s ostatkom konkurencije u ponudi novih tehnologija

Ghosn se Nissanu pridružio 1999. godine (došao je iz Renaulta koji je tada kupio kontrolni paket deonica), a dve godine kasnije postao je glavni izvršni direktor.

Iz Nissana su potvrdili njegovu odluku u zvaničnom saopštenju, a naslediće ga Hiroto Saikawo koji je u kompaniji već 40 godina.

Razlog ovog poteza je, kako sam Ghosn kaže, fokusiranje na Mitsubishi. Dakle, Ghosn će i dalje biti zadužen za mnoge stvari u sklopu Renault-Nissan grupe (i dalje drži čelnu poziciju u grupaciji), ali će se najviše baviti Mitsubishijem.

Poznat pod nazivom "Le Cost Killer", odnosno "ubica troškova", uspeo je da Nissan vrati na stazu uspeha nakon godina gubitaka i minusa. Novi izazov biće mu Mitsubishi, koji je Renault-Nissan grupa preuzela prošle godine i tako omogućila Ghosnu dolazak na ovu poziciju koju je želeo već neko vreme.

Pretpostavlja se da će svojim efikasnim metodama pokušati da poveća konkurentnost Mitsubishija i da se uspešno takmiči s ostatkom konkurencije u ponudi novih tehnologija poput električnih automobila i autonomne vožnje. Kako sam naglašava, ključ je vratiti poverenje kupaca, dok će se uštede u troškovima bazirati na sinergiji tehnologije unutar grupacije.

Treba pritom naglasiti da će Ghosn osim pozicije izvršnog direktora Nissana i dalje obavljati istu dužnost u Renaultu, i dalje će biti izvršni direktor cele grupacije, dok će u Nissanu, iako neće više biti izvršni direktor, i dalje imati značajnu ulogu i mogućnost uticaja. Dakle, svakako ga čeka gomila posla a mnogi se već sada pitaju da li moći uspešno da obavlja sve dužnosti. Kao krajnji cilj je naglasio profitabilnost svih marki u grupaciji, a da li će mu to uspeti videćemo u narednih nekoliko godina.

Izvor: Jutarnji.hr/autoklub

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 811



Komentari