
Možda i zbog saopštenja iz Lamborghinija o rezultatu koji je na stazi Nirburgring Nordschleife ostvario Huracan Performante, direktor Ferrarijevog Odeljenja za istraživanje i razvoj izjavio je da Ferrari ne zanima trka za sekundama na pomenutoj nemačkoj stazi, ali ni neke druge stvari s kojima se uveliko bave u AMG-u i Aston Martinu.
U razgovoru s novinarima koji su uživo pratili dešavanja na Sajmu automobila u Ženevi, direktor Ferrarijevog Odeljenja za istraživanje i razvoj Michael Hugo Leiters rekao je da Ferrari nema nameru da zvanično objavljuje vremena koja njihovi automobili u bilo kojoj fazi testiranja ostvaruju na nemačkoj stazi Nürburgring Nordschleife.
"Mi naša zvanična vremena nećemo objavljivati, jer smatramo da je Nürburgring mesto s kojim u miru i tišini treba da se bave naši inženjeri i test vozači, isključivo zbog krajnjeg zadovoljstva kupaca naših automobila. I bez štoperice nam je jasno da automobil treba da bude upravljiv i brz na stazi Nordschleife, jer će onda biti brz svuda", kaže Leiters.
Na pitanje novinara o nasledniku modela LaFerrari s kojim bi "propeti konjić" ravnopravno mogao da se suprotstavi najavljenim automobilima konkurencije kao što su Aston Martin Valkyrie i Mercedes-AMG Project One, Leiters je rekao da će u Ferrariju napraviti dostojnu (bržu i snažniju) zamenu za LaFerrari onda kada budu spremni za uvođenje novih inovacija i tehnologija, a čvrstog vremenskog okvira za sada nema.
U osvrtu na pomenute modele Astona i AMG-a, s kojima na javne puteve stiže tehnologija iz bolida Formule 1, Leiters je rekao da u Ferrariju nisu oduševljeni idejom ugradnje današnjih F1 motora u automobile koji se mogu koristiti na javnim putevima, jer u svemu tome i dalje ima mnogo kompromisnih rešenja koja se ne mogu izbeći.
Na spominjanje sudbine V12 motora Leiters kaže: "Nećemo odustati od atmosferskih V12 motora velike radne zapremine koje naši kupci stavljaju iznad svega, a sa V12 motorom koji sada pokreće model 812 Superfast ostaćemo konkurentni naredne četiri godine. Nakon toga ćemo razmišljati o hibridnim verzijama ili opciji V12 s turbo-punjačima".
Leiters je na kraju dodao da nije ljubitelj konceptnih automobila s kojima stižu ekstremno drugačija rešenja koja se, zbog nekoliko opravdanih razloga, veoma često ne mogu transformisati u formu produkcijskog automobila.
Izvor: Klix.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs / Ferrari