home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kanadski proizvođač automobilskih delova Magna International je predstavio plan koji obuhvata ulaganje 1,24 milijarde evra u izgradnju fabrike automobila u Sloveniji, objavila je juče slovenačka Vlada.

“Konačni cilj je otvaranje fabrike automobila kapaciteta između 100 i 200 hiljada vozila godišnje”, kaže se u tom saopštenju. Takođe, poznato je da bi investicija trebalo da se odigra u četiri faze, ali bilo kakvi datumi ili termin objavljivanja konačne odluke za sada nisu poznati. Ono što jeste sigurno odnosi se na lakirnicu koju će Magna otvoriti u Sloveniji, a koja će zapošljavati oko 400 osoba.

Inače, Magna International proizvodi delove za velik broj marki automobila a takođe proizvodi i vozila BMW-a (serija 5) i Mercedes-Benza (G klasa) u svojim austrijskim pogonima Magna Steyr. Kompanija se na ovaj potez odlučila, kako navode kanadski izvori, zato što se kapaciteti pogona u Austriji bliže svom kraju.

Ipak, ono što je u celoj priči posebno zanimljivo je činjenica da je Jaguar Land Rover potpisao ugovor s Magnom za proizvodnju vozila u njihovim austrijskim pogonima. U novembru prošle godine, glavni izvršni direktor JLR-a Ralf Speth je izjavio da će kompanija proizvoditi svoj budući električni crossover I-Pace (na slici) u saradnji s ugovornim partnerom. S obzirom da bi I-Pace trebalo da se nađe u proizvodnji već tokom druge polovine 2018, teško je za očekivati da će upravo to biti prvi model buduće slovenačke fabrike.

Izvor: Autonet.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1187



Komentari

Još jedna prilika koja nas zaobilazi.

Autor Zastava 17 Mar 2017, 22:09

Tako to biva kad prevariš nekog ko Fiat. Kad sve čuli da je neko iz vlade obišao fabriku u Kragujevcu?

Autor B.M 18 Mar 2017, 00:08

B.M
Ova Magna planira da uloži u Sloveniju 1,24 milijarde evrića. I da zaposli 400 ljudi!
kakvu ti analogiju vidiš sa Fijatom i Srbijom.
Ovde je analogija drugačija, Srbija je uložila preko 1milijarde evrića, a bez posla je ostalo više od 400 ljudi!
I što bi ti da vlada posećuje Fijat?
Da im ponese još malo "evrića", ili pokloni još nešto, gde bi ljudi ostali bez posla??

Autor Oktopod 18 Mar 2017, 11:56

Proguglaj malo kakva je bila situacija u Srbiji kad je Fiat počeo sa izgradnjom fabrike. Drzava nije imala para ni za plate i penzije, a kamoli milijardu da pokloni Fiatu. Sve je to Fiat isfinansirao, a drzava je davala po malo, kad je mogla i koliko je mogla. Večito je dugovala.
Tako se i autoput do Kragujevca gradio, na kašičicu, i do danas nije završen. Vrlo loša poruka proizvođačima automobila i komponenti. Mozda još nekog uspemo da prevarimo, al sumnjam, neke veće pare više nećemo videti. Dolaziće manji proizvođači komponeneta, sa po nekoliko miliona ulaganja, što je za njih ništa, i koliko mogu da prežale. Milijardu evra može samo da sanjamo.

Autor B.M 18 Mar 2017, 13:12

B.M
Ne treba guglati da bi se znalo koliko je bio preskup Fijat za Srbiju, i koliko je ljudi ostalo bez posla.
Nego, kad si upućen, objasni koliko je država zaradila od Fijata do sada, i koliko vekova će biti potrebno da se isplati propala investicija sa Fijatom??
Ili, bolje reći koliko gubimo po godini?

Autor Oktopod 18 Mar 2017, 13:51

Po mojoj računici izgubio je Fiat jer je mogao mnogo bolje da prodje. Mogao je da trazi šta je hteo, a svelo se na subvencioje i infrakstrukturu. Te pare da je ulozio bilo gde drugde bolje bi prošao.
Kakvi vekovi, znaš li ti koliko je jedan vek?
Očigledno si još dete ili totalno neobrazovan, i svaka dalja diskusija s tobom je gubljenje vremena. Budi pozdravljen.

Autor B.M 18 Mar 2017, 14:27

Evo kako je Fiat trebao da uradi i mnogo bi bolje prošao!
Čim je počela kriza u autoindustriji i da propadaju proizvođači i fabrike, trebao je da se povuče iz posla sa Srbijom. Niko mu nebi zamerio, jer je i neke svoje fabrike u Italiji zatvorio.
Zatim je posle nekoliko godina mogao opet da dođe u Srbiju, i trazi mesto za izgradnju potpunio nove fabrike, potpuno opremljene u čijoj izgradnji bi učestvovala i Srbija. Znači gde već ima izgrađena infrakstruktura i svi priključci. I umesto da se bavi starim radnicima Zastave da zaposli i obuči nove. Proizvodnja bi svakako kasnila, ali nebi bilo gomile problema koje je dobio sa Zastavom.

Autor B.M 18 Mar 2017, 14:50

B.M
Kako da se Fijat povuče iz Srbije, kad mu boljeg rudnika nema i nigde nema taoliko zatamljenog ugovora!?? Pa pre će da se povuče iz Italije.
Ja bi lično voleo da se Fijat povuče iz Kragijevca i ostavi prostor neko ozbiljnom proizvođaču. Ali nije Fijat mali, kad drži ruku u džepu srpskih građana i budžeta R Srbije i vrca srpski med.

Autor Oktopod 18 Mar 2017, 16:10

B.M
Mangela (Oktopod) te je pitao koliko je Srbija zaradila od Fijata, a ne koliko je Fijat izgubio.
Normalno je da ce Fijat ostaviti fabrike u zemljama gde mu je jeftinija proizvodnja, tj. radna snaga. Znas li kolike plate bi morale da budu za radnike u Italiji?

Autor Optimus Prime 18 Mar 2017, 17:06

Imate google pa trazite šta vas zanima, i ako vas zanima.

Autor B.M 18 Mar 2017, 19:59

"Tako to biva kad prevariš nekog ko Fiat. Kad sve čuli da je neko iz vlade obišao fabriku u Kragujevcu?

Autor B.M 18 Mar 2017, 00:08"

Ko je tu koga, to piše u tajnom ugovoru. Možda zato i jeste tajan. :)))

Autor Zastava 30 Mar 2017, 19:45